Aloy is het hoofdpersonage van de Horizon-serie op Netflix
Gamer.nl
Nieuws

Aloy is het hoofdpersonage van de Horizon-serie op Netflix

Aloy, het hoofdpersonage uit de Horizon-games, wordt ook het hoofdpersonage van de aankomende Netflix-serie gebaseerd op de spellen.

Dat heeft Netflix aangekondigd in een interview met Steve Blackman, die de serie gaat maken. Blackman gaat naast het vierde en tegelijk laatste seizoen van The Umbrella Academy voor de streamingdienst aan de ruimtethrillerserie Orbital en dus de serie gebaseerd op Horizon werken. Dat doet hij samen met zijn nieuwe bedrijf Irish Cowboy Productions.

Over de Sony-franchise zegt Blackman: "Horizon Zero Dawn is een uitzonderlijk goed gemaakt spel met geweldige personages die niet zo vaak voorkomen in games. Guerrilla Games heeft een ongelooflijk weelderige en levendige wereld gecreëerd waarin man en machine zich een weg naar uitsterven vechten. Hun redding komt vanuit een jonge, vrouwelijke strijder genaamd Aloy, die geen idee heeft dat ze de sleutel tot het redden van de wereld is."

Daarbij geeft Blackman duidelijk over wie het hoofdpersonage van de serie wordt. "Ja, Aloy wordt het hoofdpersonage van ons verhaal. Mijn schrijfpartner Michelle Lovretta en ik vinden het geweldig dat we deze opmerkelijke IP in een serie voor allerlei soorten kijkers kunnen veranderen."

Wanneer de Netflix-serie gebaseerd op de Horizon-reeks precies verschijnt, is nog niet bekend. Het is in ieder geval bij lange na niet de enige Sony-IP die verfilmd wordt. Naast het al verschenen Uncharted komt er ook een serie gebaseerd op God of War naar Amazon, en worden er films gebaseerd op Gran Turismo, Ghost of Tsushima en Days Gone gemaakt. Tot slot moet volgend jaar het eerste seizoen van de HBO-serie gebaseerd op The Last of Us uitkomen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'
Gamer.nl
Nieuws

'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'

De vraag is vooral of Nintendo genoeg exemplaren kan produceren

Volgens een analist kan de Nintendo Switch 2-release de grootste consolerelease tot dusver worden.

Dat meldt Pelham Smithers van het op Japan gerichte analistenbureau Pelham Smithers Associates aan Bloomberg. Eerder bleek al dat er zo'n 2,2 miljoen mensen de Switch 2 hebben gereserveerd in Japan. "Aangezien Japan een derde van de wereldwijd verkochte Switch-consoles heeft gekocht, impliceert dit 6,6 miljoen wereldwijde reserveringen voor de Switch 2."

Natuurlijk hangt veel af van hoeveel exemplaren Nintendo voor de Switch 2-release kan produceren - reserveringen moeten immers omgezet kunnen worden in verkopen. Tijdens en ruim na de release van de PlayStation 5 bijvoorbeeld waren er flinke tekorten van de console. Er gaan geruchten dat Nintendo echter al sinds medio vorig jaar Switch 2-consoles produceert en dus een aanzienlijke voorraad voorbereidt.

De grootste consolerelease tot nu toe is in handen van Sony met de PlayStation 4 en PlayStation 5. Beide consoles zijn wereldwijd naar verluidt 4,5 miljoen keer verkocht in de eerste twee maanden van release - al hadden dat er meer kunnen zijn als Sony meer PS5-exemplaren op voorraad had.

Eerder deze week bleek in ieder geval dat de vraag naar Switch 2-consoles in Japan het verwachte aanbod overstijgt. Volgens de directeur van Nintendo zullen "een significant aantal" geïnteresseerden in Japan op release naast een Switch 2 grijpen.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen in Nederland zijn al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Skate heeft geen offline modus
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Skate heeft geen offline modus

De game moet altijd online zijn om de spelwereld te laten evolueren

De nieuwe Skate-game van EA en Full Circle heeft altijd een online connectie nodig om speelbaar te zijn.

Dat laten de bedrijven weten in een FAQ op de EA-website. Daarin wordt benadrukt dat de game geen offline modus krijgt. De reden dat de game altijd online moet zijn: "De game en de stad waarin de game zich afspeelt zijn ontworpen om een levende, ademende, massive multiplayer skateboarding sandbox te zijn die altijd online is en constant evolueert."

De ontwikkelaar vervolgt: "Je gaat grote veranderingen zien, zoals aanpassingen aan de stad, alsmede kleinere dingen zoals evenementen en andere in-game activiteiten. Om onze visie van een skateboardwereld te leveren, heeft de game een voortdurende online connectie nodig. Dit is waarschijnlijk geen grote verrassing voor degenen die mee hebben gedaan aan onze speeltest."

Full Circle benadrukt ook nogmaals dat de Early Access-versie van de nieuwe Skate ergens in de loop van dit jaar verschijnt. Dat werd vorig jaar ook al verteld. Ook wordt gemeld dat cross-play onderdeel uitmaakt van de ervaring.

Skate moet niet als vervolg op de oude Skate-games gezien worden, maar als op zichzelf staand platform dat de komende jaren uitgebreid kan worden. Ondanks dat het spel free-to-play wordt, zal het volgens de makers geen pay-to-win-elementen bevatten. Ook zullen geen gebieden achter een betaalmuur zitten. Microtransacties zullen alleen aanwezig zijn voor cosmetische items. In de game skaten mensen in de fictieve stad San Vansterdam. Skate komt naar pc, mobiel en moderne consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!