60fps-mod voor Bloodborne moet offline van Sony
Nieuws

60fps-mod voor Bloodborne moet offline van Sony

De mod vond vier jaar lang gretig aftrek bij fans van de FromSoftware-game

Een populaire mod voor Bloodborne is offline gehaald nadat Sony een DMCA-strike uitvoerde op de mod.

Modder Lance McDonald laat weten dat Sony hem heeft verzocht de mod te verwijderen, en daar heeft hij gehoor aan gegeven. In 2021 gaf McDonald de mod via een patch uit, waarmee de game in 60 frames per seconde kan lopen op PlayStation 4. Vier jaar later is Sony blijkbaar achter het bestaan van de mod gekomen.

McDonald hackte de game in 2020, waardoor hij de PS4-exclusive in 60 farmes per seconde kon laten draaien. In eerste instantie bracht McDonald er geen mod voor uit, omdat hij hoopte dat Sony en FromSoftware zelf een patch zouden uitbrengen om dit mogelijk te maken. Dit is echter nooit gebeurd.

Bloodborne wordt gezien als een van de beste games van het bedrijf achter Elden Ring en Dark Souls. Veel PlayStation-gamers hopen dan ook al geruime tijd op een PS5-remaster of -remake van de game.

Watch on YouTube
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuw Tony Hawk's Pro Skater 3+4-level 'Waterpark' uitgelicht
Nieuws

Nieuw Tony Hawk's Pro Skater 3+4-level 'Waterpark' uitgelicht

Game komt op 11 juli naar consoles en pc

Activision Blizzard heeft meer informatie gegeven over Waterpark, een compleet nieuw level in Tony Hawk's Pro Skater 3+4.

Hoewel de oude levels uit Tony Hawk's Pro Skater 3 en Tony Hawk's Pro Skater 4 natuurlijk terugkeren in deze collectie, zullen er volgens Activision ook meerdere nieuwe levels in het spel te vinden zijn. De belangrijkste is volgens de ontwikkelaar Waterpark, en in een blogpost wordt middels screenshots en uitleg meer informatie gegeven over het level. Enkele beelden van het park kwamen ook al voor in de onthullingstrailer van de game.

Waterpark is gesitueerd in de Mojavewoestijn. Het park is in verval geraakt, maar de verroeste glijbanen en leeggelopen wildwaterbaan vormen volgens de ontwikkelaar de perfecte locatie voor skatesessies. In de hierboven genoemde blogpost worden diverse interessante punten binnen het level uitgelicht, en hieronder is nog eens de onthullingstrailer te zien, alsmede enkele screenshots van Waterpark.

Het gisteren aangekondigde Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 giet Tony Hawk's Pro Skater 3 en Tony Hawk's Pro Skater 4 in een modern jasje, met verbeterde graphics, de oorspronkelijke soundtrack, alle oude levels en zoals gezegd nieuwe skateparken. Ook Create-A-Skater en Create-A-Park keren terug.

Overigens nam de oorspronkelijke versie van Tony Hawk's Pro Skater 4 de structuur van de campagne op de schop. Levels waren groter en de tijdslimiet van 2 minuten kwam te vervallen. In deze collectie zullen er echter nieuwe opdrachten in de levels van Tony Hawk's Pro Skater 4 te vinden zijn die wel bij de timer van 2 minuten passen.

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 verschijnt op 11 juli voor Xbox Series X en S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch en pc (Steam, Windows en Battle.net). Ook staat het spel vanaf de releasedatum op Xbox Game Pass.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Het bouwen van een thuisbasis in Assassin's Creed Shadows getoond
Nieuws

Het bouwen van een thuisbasis in Assassin's Creed Shadows getoond

Spelers kunnen zelf bepalen waar gebouwen komen te staan en hoe ze aangekleed worden

Online verschenen video's van Assassin's Creed Shadows tonen hoe spelers hun eigen thuisbasis in de game kunnen bouwen.

Het was al bekend dat de mogelijkheid om een eigen thuisbasis te bouwen in de game zit - afgelopen jaar lekte er zelfs een video van de game uit waarin dit werd getoond. Het was in Assassin's Creed Valhalla ook al mogelijk om een eigen Viking-dorp te bouwen, al waren de opties daarin beperkter.

In een pas online verschenen blogpost over de game wordt dieper ingegaan op de mogelijkheden die spelers krijgen voor het bouwen van een thuisbasis in Shadows. Spelers kunnen zelf bepalen waar gebouwen, decoraties en natuurlijke elementen komen te staan. Gebouwen kunnen ook verbonden worden met gangen en het is mogelijk om dieren te laten rondlopen, zoals een hert. Spelers kunnen deze dieren zelfs aaien.

De 'Hideout', zoals Ubisoft de locatie noemt, is niet alleen bedoeld voor spelers om hun creativiteit in kwijt te kunnen, maar ook om bepaalde NPC's te ontmoeten en vrijgespeelde beloningen te bekijken. In de hierboven aangehaalde blogpost valt meer informatie te vinden, alsmede diverse video's waarvan hieronder een aantal te zien zijn.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de krijger Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt op 20 maart uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Eerder vandaag bleek al dat het zo'n dertig tot veertig uur kost om het hoofdverhaal van de game uit te spelen.

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!