Op 14 mei gaat het vierde seizoen van Diablo 4 van start, genaamd Loot Reborn.
In een uitgebreide blogpost vertelt Blizzard meer over wat spelers staat te verwachten. Naast tijdelijke seizoensgebonden content zal het seizoen ook permanent grote wijzigingen doorvoeren aan de game. Daardoor past het nieuwe seizoen niet alleen de Seasonal Realm aan, maar ook de Eternal Realm.
Daarbij ligt er zoals de titel van het seizoen al aangeeft een grote focus op loot. Hoe deze loot vrijgespeeld wordt, functioneert en de levels van spelers beïnvloedt wordt namelijk op de schop genomen.
Volgens Blizzard wordt het simpel om in een oogopslag te zien hoe goed gevonden loot is. "De complexiteit en customisatie van de loot hebben we verplaatst naar onze nieuwe craftingsystemen, Tempering en Masterworking." Tempering is een nieuw craftingsysteem om affixes aan items te koppelen. Met Masterworking kunnen items met twaalf ranks omhoog via bestaande affixes.
Verder zullen Helltide-evenementen binnen alle World Tiers beschikbaar komen en is er een nieuwe Threat Level dat stijgt naarmate spelers vijanden verslaan. Eenmaal aangekomen op Threat Level 3 komen spelers tegenover een "enorm krachtige agent van de hel" te staan met de naam Hellborn. Ook nieuw is een nieuwe endgame-uitdaging genaamd The Pit, dat tot wel vier spelers tegelijk gedaan kan worden wanneer er genoeg Runeshards verzameld zijn. In The Pit moeten spelers een vooraf bepaald aantal monsters en een baas verslaan binnen een tijdslimiet, dat waardevolle Masterworking-materialen oplevert. The Pit heeft in totaal tweehonderd moeilijkheidsgraden.
Het vierde seizoen van Diablo 4 begint op 14 mei om 19:00 uur.