Uitgebreide Dune: Awakening-gameplay getoond
Gamer.nl
Nieuws

Uitgebreide Dune: Awakening-gameplay getoond

Basissen bouwen en zonnesteken oplopen

Funcom heeft tijdens Gamescom een uitgebreide presentatie rondom Dune: Awakening uitgezonden.

Tijdens de Gamescom Opening Night Live-show werd er al een gameplaytrailer uitgezonden, maar in onderstaande video is meer dan 25 minuten aan gameplay te zien, terwijl creative director Joel Bylos van alles over de game vertelt.

Zo is aan het begin van de video te zien hoe spelers hun eigen personage samen kunnen stellen. Men kan onder andere uit huidskleur, geslacht, kapsel en make-up kiezen. Daarna volgt de intro van de game, gevolgd door gameplaysegementen.

Aangezien de game zich op Arrakis afspeelt en dus in de woestijn, kan men blijkbaar ook een zonnesteek oplopen, waardoor men veel sneller water verliest en dus meer moet drinken. Het advies luidt dus om zoveel mogelijk in de schaduw te lopen. Verderop in de video is te zien hoe er een vijandelijke basis wordt geïnfiltreerd en hoe men een eigen basis kan bouwen.

Dune: Awakening is een survival-mmo met een open spelwereld. In de game moeten spelers op Arrakis zien te overleven. Mensen kunnen schuilplaatsen bouwen tegen zandstormen en leren te lopen op 'de oude manier' om zandwormen te vermijden. Daarbij zoekt men naar 'spice' met een eigen oogster. Spice kan spelers speciale krachten geven.

De game wordt ontwikkeld door Funcom, maar eerder werd al bekendgemaakt dat de Nederlandse studio Abstraction meehelpt aan de ontwikkeling. Dune: Awakening komt begin volgend jaar als Early Access-spel naar pc en op een later moment naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'
Gamer.nl
Nieuws

Nintendo: 'Ontwikkelaars vroegen om digitale triggers op Switch 2-controllers'

Daarom zou er niet voor analoge triggers gekozen zijn

De Joy-Cons en Pro Controller voor Nintendo Switch 2 hebben geen analoge, maar digitale triggers. Volgens Nintendo is hier voor gekozen omdat veel ontwikkelaars daar om vroegen.

Dat meldden Nintendo-topmannen in een interview met VentureBeat. Bij analoge triggers registreert de controller hoever de trigger wordt ingedrukt - bijvoorbeeld om te bepalen hoeveel gas er wordt gegeven in racespellen - terwijl digitale triggers elke beweging als dezelfde input registreren.

Setsuya Sasaki, de technical director van de Switch 2: "Er waren een hoop, laten we zeggen, kieskeurige ontwikkelaars die om (digitale triggers) vroegen. Daarom hebben we daar voor gekozen."

Switch 2-producent Kouichi Kawamoto vult aan: "Er zitten zowel voor- als nadelen aan analoge knoppen. Je verliest wat momentum wanneer ze analoog zijn. We overwogen het en besloten dat directe input een betere optie zou zijn."

Overigens had de GameCube-controller wel analoge triggers. Games als F-Zero GX en Super Mario Sunshine maken hier gebruik van. Het is echter niet noodzakelijk om de games te kunnen spelen. Op de Switch 2 komen via Nintendo Switch Online GameCube-spellen beschikbaar. De Switch 2 is vanaf 5 juni verkrijgbaar.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sifu-makers brengen voetbalgame Rematch op 19 juni uit
Gamer.nl
Nieuws

Sifu-makers brengen voetbalgame Rematch op 19 juni uit

Een open bèta gaat op 18 april van start

Rematch, de nieuwe voetbalgame van Sifu-ontwikkelaar Sloclap, komt op 19 juni uit.

Dat werd gisteren aangekondigd. Naast een standaardeditie van 30 dollar (prijs in euro's nog onbekend) komt er ook een Pro-editie van 40 dollar en Elite-editie van 50 dollar uit met drie dagen eerder toegang en andere extra's. Op 18 april begint daarnaast een open bèta - mensen kunnen zich hier registreren.

De online multiplayergame Rematch bestaat uit potjes van vijf tegen vijf spelers en plaats de camera achter de voetballer die spelers besturen. De wedstrijden spelen zich dan ook af in kleinere stadions.

Een uniek detail van het spel is dat spelers geen overtredingen of buitenspel kunnen maken; alles is toegestaan. Omdat spelers maar één voetballer besturen, kan er continu geschakeld worden van positie op het veld. Verder valt de grafische stijl van Rematch op - een vergelijkbare cartooneske stijl als Sifu.

Rematch komt naar pc (via Steam), PlayStation 5 en Xbox Series X en S. Sloclap belooft dat er na release seizoensgebonden content wordt toegevoegd, waaronder cosmetische items en nieuwe modi.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!