Ubisoft ontkent dat het slecht gaat met XDefiant
Nieuws

Ubisoft ontkent dat het slecht gaat met XDefiant

De ontwikkelaar zou zelfs meer middelen hebben gekregen om de game te ondersteunen

Ubisoft San Francisco, de ontwikkelaar van XDefiant, heeft recente geruchten rondom de game ontkend - het spel zou volgens de makers niet "stervende" zijn.

Onlangs kwamen er berichten naar buiten dat Ubisoft ontevreden zou zijn met de spelersaantallen van XDefiant. Het bedrijf zou de game tot het einde van het derde seizoen geven voordat er over de toekomst van de shooter beslist zou worden. Deze berichten zorgden er mede voor dat de prijs van aandelen van Ubisoft kelderde. Dit had zo'n extreem effect, dat een aandeelhouder zelfs opperde dat Ubisoft van de beurs af moest gaan of zelfs verkocht moest worden aan een ander bedrijf.

Volgens ontwikkelaar Ubisoft San Francisco is er echter geen reden tot zorgen. "Nee, de game is absoluut niet stervende", zo stelde het bedrijf in een blogpost over de toekomst van het spel. "We weten dat er verbeterpunten zijn, zoals de netcode en hit registration, en dat er meer content aan geboekte progressie verbonden moet worden, maar het gaat goed met de game."

Het bedrijf vervolgt: "Maar we willen dat het nog beter gaat. We zullen dat bereiken door de feedback van onze spelers mee te nemen, wat altijd al het plan was. Ubisoft staat volledig achter ons en heeft ons meer middelen gegeven om dat mogelijk te maken." In de blogpost worden ook meer details gedeeld over de content die de komende maanden op stapel staat - in onderstaand schema valt dit te zien.

XDefiant is een 6 tegen 6 first-person shooter waarin de diverse facties het tegen elkaar opnemen. Deze facties zijn gebaseerd op andere Ubisoft-franchises. het gaat om Libertad (Far Cry), Echelon (Splinter Cell), Cleaners (The Division), Dedsec (Watch Dogs) en Phantoms (Ghost Recon). Spelers kunnen meerdere gadgets gebruiken om potjes naar hun hand te zetten, afhankelijk van het type personage dat men bestuurt. Spelers selecteren daarnaast primaire en secundaire wapens, alsmede verschillende eigenschappen voor hun personage. De game is gratis beschikbaar op pc (via Ubisoft Connect), PlayStation 5 en Xbox Series X en S.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Concept art van nieuwe Battlefield gelekt
Nieuws

Concept art van nieuwe Battlefield gelekt

Toont onder andere Los Angeles als locatie

Er is vermoedelijke concept art van de nieuwe Battlefield gelekt.

De illustraties werden door een Reddit-bezoeker op het platform geplaatst. In totaal gaat het om twintig illustraties, waarop mogelijke locaties uit de game worden getoond. De meest opvallende illustraties tonen een door oorlog verscheurd Los Angeles, waaronder Sunset Boulevard. Sowieso lijken de locaties gevarieerd te zijn: ook het Midden-Oosten, New York en mogelijk Europa komen er in voor.

Afgelopen maart werd er voor het eerst een speeltest gehouden voor de nieuwe Battlefield. Snel daarna lekten er beelden van deze speeltest. Begin dit jaar werden er officiële pre-alfabeelden getoond.

De nieuwe Battlefield speelt zich in de moderne tijd af. Er wordt inspiratie gehaald uit Battlefield 3 en 4. De game zal dan ook niet de wedstrijden met 128 spelers en het Specialist-systeem uit Battlefield 2042 meenemen. In plaats daarvan keren potjes met 64 spelers terug en zitten er reguliere classes in de game. Ook keert de singleplayercampagne terug. 

De nieuwe Battlefield moet ergens in het fiscale jaar 2026 - oftewel voor april 2026 - uitkomen, al kan de game worden uitgesteld als dat de kwaliteit ten goede komt. Eerder werd al gemeld dat de nieuwe Battlefield door vier EA-teams wordt ontwikkeld onder de noemer Battlefield Studios. Hieronder vallen Dice, EA Motive, Ripple Effect en Criterion. Een vijfde studio die eerst mee zou helpen - Ridgeline Games van voormalige Halo-bedenker Marcus Lehto - is inmiddels gesloten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix-baas: 'Traditioneel consolemodel werkt beperkend'
Nieuws

Netflix-baas: 'Traditioneel consolemodel werkt beperkend'

Kinderen zouden niet zozeer meer bezig zijn met op welke console ze kunnen gamen

Alain Tascan, de directeur van games bij Netflix, claimt dat consoles in feite een beperkende factor zijn en dat de jeugd niet meer zo bezig is met games via deze platforms consumeren.

Dat meldde hij op Game Developers Conference (via The Game Business). "Wat consoles betreft kijken we naar een toekomst die platform-agnostisch is. Kijk naar de jongere generatie. Dromen achtjarigen en tienjarigen van het hebben van een PlayStation 6? Ik betwijfel het."

Hij vervolgt: "Ze willen interactie hebben met elk digitale scherm, wat en waar het zich ook bevindt, zelfs in de auto. Wanneer je aan consoles denkt, denk je aan high definition, denk je aan de controller. Dit oudere model gaat ons denk ik beperken."

Het is niet heel gek dat de baas van Netflix Games dit claimt: de studio biedt via het reguliere Netflix-abonnement games die geschikt zijn voor smartphones aan. Daarbij lijkt de focus bovenal te liggen op spellen gebaseerd op populaire Netflix-shows, zoals Squid Game en Stranger Things.

Tascan bevindt zich sinds vorig jaar in zijn huidige positie - hiervoor was Mike Verdu nog de baas van Netflix Games. Tascan was hiervoor geruime tijd de executive vicepresident van ontwikkeling bij Epic Games.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!