Tweede Arcane-seizoen is de best bekeken Netflix-productie van dit moment
Nieuws

Tweede Arcane-seizoen is de best bekeken Netflix-productie van dit moment

Het eerste gedeelte van het tweede seizoen verscheen afgelopen zaterdag

Geen andere film of serie is op dit moment populairder dan Arcane, mede dankzij de komst van het tweede seizoen.

Dat blijkt uit data van Flixpatrol, waar te zien is dat Arcane op moment van schrijven in tientallen landen op de nummer één-positie staat - ook in Nederland en België. Officiële kijkcijfers zijn op dit moment nog niet aangekondigd.

Afgelopen zaterdag kwamen de eerste afleveringen van het tweede seizoen van Arcane op Netflix te staan. Het tweede gedeelte volgt aanstaande zaterdag en de laatste afleveringen op 23 november.

Het eerste seizoen van de League of Legends-serie Arcane verscheen in november 2021 op Netflix. Onder andere Hailee Steinfeld, Ella Purnell en Kevin Alejandro spelen een rol in de serie, die in samenwerking met game-ontwikkelaar Riot Games wordt gemaakt. De serie werd geprezen door critici en fans en won een Emmy. 

Eerder werd bevestigd dat het tweede seizoen tevens het laatste is. Dat betekent echter niet dat er niet meer projecten volgen. "Arcane is nog maar het begin van onze verhaalvertelling en samenwerking met de geweldige animatiestudio Fortiche", aldus Christian Linke. "Vanaf het allereerste moment hadden we een specifiek einde in het achterhoofd, wat betekent dat het verhaal van Arcane in het tweede seizoen afloopt. Maar Arcane is nog maar het eerste van vele verhalen die we in Runeterra willen vertellen."

Onlangs bleek dat Arcane na verluidt de meest prijzigste animatieserie ooit is. De creatie van de twee seizoenen en de bijbehorende promotie zou samen ongeveer 250 miljoen dollar hebben gekost. Het eerste seizoen zou qua productie zo'n 80 miljoen dollar hebben gekost en het tweede seizoen ongeveer 100 miljoen dollar. Riot Games zou daarnaast zo'n 60 miljoen dollar hebben uitgetrokken om het eerste seizoen van de serie, dat in 2021 op Netflix verscheen, te promoten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nintendo opent eerste pop-up store tijdens Dutch Comic Con
Nieuws

Nintendo opent eerste pop-up store tijdens Dutch Comic Con

Kopen maar!

Nintendo opent voor het eerst een pop-up store in Nederland.

De exclusieve winkel staat op 23 en 24 november op de Dutch Comic Con in de Jaarbeurs in Utrecht. Het is de eerste keer dat Nintendo zo'n tijdelijke winkel in Nederland opent.

In de winkel kunnen Nintendo-fans exclusieve merchandise van populaire Nintendo-reeksen kopen. Nintendo zegt producten uit series als Super Mario, Pikmin, The Legend of Zelda, Splatoon en Animal Crossing op voorraad te hebben. Sommige van deze merchandise was eerder exclusief te koop bij de Nintendo-winkels in Tokyo en Osaka in Japan.

Naast de pop-up store heeft Nintendo ook een eigen stand op de beursvloer. Daar kunnen spelers Switch-games proberen, zoals The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom, Super Mario Party Jamboree en Mario & Luigi: Brothership.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox-baas sluit nieuwe overnames niet uit
Nieuws

Xbox-baas sluit nieuwe overnames niet uit

Vooral in Azië

Xbox-baas Phil Spencer sluit niet uit dat Microsoft nog meer studio's zal overnemen.

Volgens Spencer is het bedrijf vooral op zoek naar deals die 'geografische diversiteit' toevoegen, zoals studio's in Azië. Dat zegt hij in gesprek met Bloomberg. Hij geeft aan dat het kopen van een bedrijf in mobiele games meer titels zou toevoegen aan de lijst die Microsoft kreeg toen het Activision Blizzard kocht.

"We willen absoluut in de markt zijn, en als we teams en technologie vinden die iets toevoegen aan wat wij proberen te doen met gaming bij Microsoft, dan letten we absoluut op", zegt Spencer.

De Xbox-baas voegt eraan toe dat er op dit moment niet direct een deal op handen is. Ook zou het voorlopig niet om gigantische overnames gaan, omdat het bedrijf nog bezig is om de werknemers van Activision Blizzard goed in het bedrijf op te nemen.

Microsoft zou meer diversificatie in hun gameteams willen door meer naar China te krijgen, zegt Spencer. Het bedrijf heeft een nieuwe mobiele versie van Age of Empires gemaakt door samen te werken met Tencent. "Het is voor ons een goed gebied geweest om te leren van creatieve teams die een echt unieke vaardigheid hebben. De echte kans is om met creatieve teams in China samen te werken voor wereldwijde producten."

In het interview zei Spencer verder dat Microsoft aan prototypes voor een handheld werkt, maar dat het nog een paar jaar kan duren voor zo'n apparaat uitkomt. Ook zei hij dat er geen 'rode lijnen' bestaan rond Xbox-games die op andere platforms uitkomen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!