'Toekomstige Final Fantasy-games komen mogelijk gelijk op pc uit'
Nieuws

'Toekomstige Final Fantasy-games komen mogelijk gelijk op pc uit'

Tussen de PS5- en pc-release van Final Fantasy 16 zit meer dan een jaar tijd

Volgens Final Fantasy 16-regisseur Hiroshi Takai is het "mogelijk" en wellicht zelfs "waarschijnlijk" dat toekomstige Final Fantasy-games tegelijk op console en pc uitkomen.

Dat liet hij aan GamesRadar+ weten. Zo kwam Final Fantasy 16 in juni 2023 op PlayStation 5 uit, en werd eerder vandaag aangekondigd dat de pc-release van de game op 17 september gepland staat - meer dan een jaar na de consolerelease dus. Volgens Takai is het goed mogelijk dat dit in de toekomst gelijkgetrokken wordt.

Takai benadrukte in het gesprek met de website wel dat het om zijn eigen mening gaat. "Het team dat elk project leidt bepaalt zijn eigen beleid." Square Enix heeft eerder echter al benadrukt "op agressieve wijze een multiplatformstrategie na te streven", dus Takai's mening lijkt overeen te komen met het gehele bedrijf.

Volgens Takai is de tijd tussen de PS5- en pc-release van Final Fantasy 16 wel goed gebruikt. "We wilden de game natuurlijk zo snel mogelijk in de handen van pc-gamers krijgen. We hebben niets aan het uitstellen van de release. Maar ik denk niet dat we het sneller voor elkaar hadden kunnen krijgen. Kijkend naar het resultaat denk ik dat we de tijd die we hebben genomen om de pc-versie te optimaliseren, goed is gebruikt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error