The First Descendant-studio belooft op Destiny 2 lijkende icoontjes aan te passen
'We hebben veel liefde en respect voor andere games uit het genre'
De diverse icoontjes in The First Descendant die veel weghebben van icoontjes uit Destiny 2, worden volgens de ontwikkelaar van eerstgenoemde game aangepast.
Dat heeft Nexon laten weten in een statement aan IGN. Eerder deze week kwam er een artikel van Forbes naar buiten waarin allerlei icoontjes uit het pas uitgekomen The First Descendant naast die van uit Destiny 2 werden gelegd. Deze icoontjes leken erg veel op elkaar. Ook zouden er diverse wapens in de games zitten die op elkaar lijken.
"Als een looter shooter is The First Descendant ontwikkeld met veel liefde en respect voor andere games uit het genre", zo luidt het statement. "Destiny 2 is een globaal geprezen looter shooter en het team bewondert en respecteert de game ook - het diende als een inspiratie tijdens het ontwikkelproces."
De ontwikkelaar vervolgt: "We nemen de zorgen die mensen uiten serieus en hebben besloten aanpassingen te maken om er voor te zorgen dat de beelden die op (die uit Destiny 2) lijken de unieke identiteit van onze game uitstralen. We zullen de game blijven verbeteren voor fans van looter shooters."
Hoewel het niet duidelijk is waarom de icoontjes uit The First Descendant zoveel lijken op die van Destiny 2, oppert IGN dat de icoontjes in eerstgenoemde game mogelijk uit een database genaamd Iconduck zijn gehaald. Daar is ook een set met icoontjes gebaseerd op Destiny te vinden, en deze worden naar het schijnt per ongeluk aangeduid als 'open source'.
Afgelopen week kwam The First Descendant uit op pc, PlayStation- en Xbox-consoles, en trok het spel meteen een grote groep spelers aan. Er werd echter ook kritiek geuit op de aanwezige microtransacties en het feit dat de PS4-versie beter lijkt te draaien dan de PS5-versie van de game.
The First Descendant stond eerder bekend als Project Magnum. De free-to-play-game bevat coöperatieve gameplay voor vier speler, waarbij mensen deelnemen aan grootschalige gevechten en grote eindbazen verslaan. Spelers besturen een Descendant en moeten vechten tegen een invasie om zo de mensheid in Ingris te redden tegen de slechte Vulgus.