The First Descendant-studio belooft op Destiny 2 lijkende icoontjes aan te passen
Nieuws

The First Descendant-studio belooft op Destiny 2 lijkende icoontjes aan te passen

'We hebben veel liefde en respect voor andere games uit het genre'

De diverse icoontjes in The First Descendant die veel weghebben van icoontjes uit Destiny 2, worden volgens de ontwikkelaar van eerstgenoemde game aangepast.

Dat heeft Nexon laten weten in een statement aan IGN. Eerder deze week kwam er een artikel van Forbes naar buiten waarin allerlei icoontjes uit het pas uitgekomen The First Descendant naast die van uit Destiny 2 werden gelegd. Deze icoontjes leken erg veel op elkaar. Ook zouden er diverse wapens in de games zitten die op elkaar lijken.

"Als een looter shooter is The First Descendant ontwikkeld met veel liefde en respect voor andere games uit het genre", zo luidt het statement. "Destiny 2 is een globaal geprezen looter shooter en het team bewondert en respecteert de game ook - het diende als een inspiratie tijdens het ontwikkelproces."

De ontwikkelaar vervolgt: "We nemen de zorgen die mensen uiten serieus en hebben besloten aanpassingen te maken om er voor te zorgen dat de beelden die op (die uit Destiny 2) lijken de unieke identiteit van onze game uitstralen. We zullen de game blijven verbeteren voor fans van looter shooters."

Hoewel het niet duidelijk is waarom de icoontjes uit The First Descendant zoveel lijken op die van Destiny 2, oppert IGN dat de icoontjes in eerstgenoemde game mogelijk uit een database genaamd Iconduck zijn gehaald. Daar is ook een set met icoontjes gebaseerd op Destiny te vinden, en deze worden naar het schijnt per ongeluk aangeduid als 'open source'.

Afgelopen week kwam The First Descendant uit op pc, PlayStation- en Xbox-consoles, en trok het spel meteen een grote groep spelers aan. Er werd echter ook kritiek geuit op de aanwezige microtransacties en het feit dat de PS4-versie beter lijkt te draaien dan de PS5-versie van de game.

The First Descendant stond eerder bekend als Project Magnum. De free-to-play-game bevat coöperatieve gameplay voor vier speler, waarbij mensen deelnemen aan grootschalige gevechten en grote eindbazen verslaan. Spelers besturen een Descendant en moeten vechten tegen een invasie om zo de mensheid in Ingris te redden tegen de slechte Vulgus.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!