Terraria-ontwikkelaar stelt update uit om crunch te voorkomen
Nieuws

Terraria-ontwikkelaar stelt update uit om crunch te voorkomen

Daarbij vindt de studio de kwaliteit van updates belangrijker dan de timing

Re-Logic heeft een langverwachte update voor Terraria uitgesteld naar volgend jaar om zogeheten 'crunch' te voorkomen.

Onder 'crunch' wordt binnen de game-industrie de periode voor de release van een game (of update) verstaan waarbij werknemers extra lange werkdagen of -weken maken om zo het product op tijd af te krijgen. Vaak zijn deze periodes extreem vermoeiend en tevens een aanslag op de psychische en fysieke gezondheid van de werknemers. Het is een veelvoorkomende situatie binnen de game-industrie.

Ted 'Loki' Murphy van Re-Logic heeft nu laten weten dat update 1.4.5 van Terraria niet meer dit jaar uitkomt. Dit zodat hij "niemand van ons of iemand anders zijn team dwingt om aan crunch mee te doen alleen maar om een willekeurige deadline te halen". Hij laat daarbij weten dat het meeste werk voor de update al is verricht. "Daarom komt de volgende Terraria-update in 2025 uit."

Hoewel Murphy erkent dat het nieuws niet in de smaak zal vallen bij alle spelers van de game, benadrukt hij dat de studio kwaliteit op de eerste plaats zet. "We nemen dan ook de tijd die we nodig hebben om elke update precies goed te laten voelen. Zodra de update uit is, weet ik zeker dat iedereen de tijd en moeite die er in is gestoken zal waarderen."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Studio achter Okami-vervolg wil spoedig meer nieuws delen
Nieuws

Studio achter Okami-vervolg wil spoedig meer nieuws delen

'Dit is het startschot voor Clovers Studio'

Clovers Studio, de nieuwe ontwikkelstudio van Hideki Kamiya, is van plan om zo snel als mogelijk meer nieuws over aankomende projecten te delen.

Dat liet Kamiya weten in een nieuwjaarswens op de officiële website van de ontwikkelaar, in navolging van de recente aankondiging van een vervolg op Okami. "De rest van het team en ik zijn van plan om zo snel als mogelijk nog spannender nieuws te delen."

Kamiya vertelde ook dat de aankondiging van bovengenoemde game nog maar het begin is. "Dit is het startschot voor Clovers. De echte test van onze waarde als een nieuwe gamestudio begint nu. Clovers is een pasgeborene in de game-industrie, en we zullen vanaf nu alleen maar groeien en evolueren."

Tijdens The Game Awards afgelopen december werd het vervolg op Okami onthuld. Details over het vervolg zijn er nog niet, en de onthullingstrailer geeft ook nog weinig prijs. Ook niet bekend is wanneer en op welke platforms het spel verschijnt. De trailer doet in ieder geval wel vermoeden dat de verfachtige stijl van het origineel ter inspiratie staat voor dit vervolg.

De eerste Okami werd ontwikkeld door het Japanse Clover Studio. Het spel verscheen in 2007 in Europa en werd uitgegeven door Capcom. In de game besturen spelers de godin Amaterasu, die zich in wolfvorm op aarde bevindt. De gameplay is vergelijkbaar met Zelda-spellen in combinatie met actievolle gevechten, terwijl de cel-shaded grafische stijl en de oud-Japanse setting bij veel spelers in de smaak viel. Okami is na de oorspronkelijke PlayStation 2-release meermaals op andere systemen uitgekomen, waaronder Wii, PlayStation 4 en Switch. Op Nintendo DS verscheen daarnaast spin-off Okamiden.

Kamiya maakte onderdeel uit van Clover Studio, dat ook games als Viewtiful Joe en God Hand leverde. Nadat de studio zijn deuren sloot, richtten diverse prominente werknemers PlatinumGames op. Kamiya vertrok vorig jaar bij PlatinumGames. De naam van zijn nieuwe studio - zoals gezegd Clovers Studio - is een duidelijke ode aan de ontwikkelaar waar hij voorheen heeft gewerkt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Early access-versie Gray Zone Warfare is een miljoen keer verkocht
Nieuws

Early access-versie Gray Zone Warfare is een miljoen keer verkocht

Game kwam afgelopen april uit op Steam

De Steam Early Access-versie van Gray Zone Warfare is inmiddels een miljoen keer verkocht.

Dat heeft ontwikkelaar Madfinger aangekondigd. Toen de game in april vorig jaar uitkwam op Steam, werden er in vier dagen tijd al een half miljoen exemplaren verkocht, en daar zijn sinds die tijd dus nog eens 500.000 spelers bijgekomen. Afgelopen december werd al onthuld dat de game onder de bestverkochte Steam-titels van het jaar behoorde.

Gray Zone Warfare is een tactische mmo-shooter. De game wordt vergeleken met Escape From Tarkov en geprezen om zijn 'hyperrealistische' systemen. Hoewel consoleversies van de game gepland staan, kan dat nog "jaren op zich laten wachten" volgens de ontwikkelaar.

Lees hier een overzicht met alle facties, tips en meer info over Gray Zone Warfare.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!