Systeemeisen pc-versie Until Dawn onthuld
Nieuws

Systeemeisen pc-versie Until Dawn onthuld

Game komt op 4 oktober uit

Sony heeft de systeemeisen van de pc-versie van de aankomende Until Dawn-remake bekendgemaakt.

Dat deed het bedrijf op PlayStation Blog. De systeemeisen kunnen in het schema hieronder worden bekeken. Daarnaast is er een trailer uitgebracht die draait om pc-features in de game, waaronder customisatie-opties, de mogelijkheid om een DualSense-controller te gebruiken en het spel op een ultrawide scherm af te spelen.

Until Dawn is opnieuw opgebouwd voor PS5 en pc - het origineel verscheen op PlayStation 4 - en bevat diverse toegankelijkheidsopties. Het proloog is vernieuwd, de game draait op Unreal Engine 5 en er zijn nieuwe verzamelbare items te vinden. De game komt op 4 oktober uit.

In Until Dawn komt een groep jongvolwassenen vast te zitten in een skihut terwijl er iets jacht op hun maakt. Spelers kunnen diverse keuzes maken die invloed hebben op het verhaal en het lot van de personages. Diverse bekende acteurs vertolkten de rollen van de personages in de games, waaronder Rami Malek, Hayden Panettiere en Peter Stormare. Het origineel is ontwikkeld door Supermassive Games, ook bekend van de The Dark Pictures Anthology.

Onlangs bleek al dat de opnames van de Until Dawn-film zijn begonnen. De regie is in handen van David F. Sandberg, de maker van horrorfilm Annabelle: Creation en de Shazam-films. Ook is duidelijk dat Peter Stormare een rol heeft in de film. De acteur was al in de game te zien als Dr. Hill en de kans is groot dat hij deze rol opnieuw op zich neemt. Andere castleden zijn Ella Rubin, Michael Cimino, Ji-young Yoo en Odessa A’zion.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten
Nieuws

PlayStation blijft zich zowel op singleplayer- als liveservicegames richten

Voor iedereen wat wils

Hermen Hulst, een van de CEO's van PlayStation, heeft aangegeven dat het bedrijf zich zowel op liveservicegames als singleplayertitels blijft richten.

Dat meldde hij in een interview met Famitsu (via Insider Gaming), waarin hij ook het belang van oudere franchise benadrukte. Meer daarover valt in dit Gamer.nl-nieuwsbericht te lezen.

"De game-industrie verandert constant door diverse factoren, waaronder technologische ontwikkelingen, nieuwe genres en nieuwe manieren om te spelen", aldus Hulst. "Een ding dat constant blijft, is dat mensen verlangen naar geweldige entertainmentervaringen. De aandacht die games krijgen groeit alleen maar. Dit zorgt ook voor meer concurrentie. Net zoals de vele andere bedrijven binnen de industrie moeten we veranderingen doorvoeren in onze bedrijfsvoering om een stabiele fundering te behouden." Volgens Hulst zal PlayStation dan ook "zich blijven richten op het ontwikkelen van liveservicegames, alsmede de verhaalgedreven singleplayertitels die onze spelers willen".

Sony heeft al enkele jaren een steeds grotere focus op liveservicegames, met wisseldne resultaten. Zo werd een The Last of Us-multiplayergame geannuleerd voordat hij uitkwam en was de multiplayershooter Concord maar enkele weken online voordat hij weer voorgoed verdween. Toch wordt er ook succes geboekt. Hulst haalde Helldivers 2 aan als voorbeeld voor een succesvolle, moderne liveservicegame. "We leren veel terwijl we onszelf aanleren om liveservicegames van hoge kwaliteit binnen Sony Interactive Entertainment te ontwikkelen. Helldivers 2 trok veel spelers aan dankzij een constante stroom aan nieuwe content, en de resultaten tonen de potentie van liveservicegames aan."

Tegelijkertijd brengt Sony inderdaad nog altijd singleplayergames uit, zoals eerder dit jaar Astro Bot en volgend jaar Death Stranding 2: On the Beach en Ghost of Yotei. Daarnaast werd eerder deze maand tijdens The Game Awards Naughty Dogs nieuwe game Intergalactic: The Heretic Prophet onthuld.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht
Nieuws

Stardew Valley is meer dan 41 miljoen keer verkocht

De ontwikkelaar werkt ondertussen aan nieuwe game Haunted Chocolatier

Wereldwijd zijn er meer dan 41 miljoen exemplaren van Stardew Valley verkocht.

Dat valt op de officiële website van de game te lezen. Het huidige verkoopaantal is in deze maand gemeten en dus het meeste recente verkoopaantal dat over de game bekend is gemaakt.

Stardew Valley is verkrijgbaar op pc, Nintendo Switch, PlayStation 4 en Xbox One. Duidelijk is dat meer dan 26 miljoen van de verkochte exemplaren om de pc-versie draait. Daarnaast is de Switch-versie 7,9 miljoen keer verkocht.

Afgelopen najaar kwam er nog een grote nieuwe update voor Stardew Valley uit. Nu deze beschikbaar is, zet ontwikkelaar Eric 'ConcernedApe' Barone zijn werk aan zijn volgende game weer voort. Haunted Chocolatier werd in 2021 aangekondigd. Spelers moeten in de game ingrediënten verzamelen om chocolade mee te maken en die vervolgens weer verkopen. Volgens Barone zit het spel echter vol met andere bezigheden, maar daar heeft hij nog niet veel over gedeeld. De game is in ieder geval ontwikkeling voor pc.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!