Systeemeisen pc-versie God of War Ragnarök gedeeld
Nieuws

Systeemeisen pc-versie God of War Ragnarök gedeeld

De pc-versie verschijnt op 19 september

Sony heeft de systeemeisen van de pc-versie van God of War Ragnarök bekendgemaakt.

Dat deed het bedrijf via PlayStation Blog. Zo wordt duidelijk dat men 190GB aan schijfruimte nodig heeft om de game te installeren. Daarbij is er een GTX 1060 of RX 5500 XT en een Intel i5-4670L of Ryzen 3 1200 en 8GB aan RAM nodig om de game op het laagste niveau te spelen. De game draait dan in 1080p met een gemiddelde van 30 frames per seconde. Daarnaast zijn er, zoals in de illustratie hieronder te zien is, ook andere settings mogelijk.

Sony laat daarnaast weten dat Nvidia DLSS 3.7, AMD FSR 3.1 en Intel XeSS 1.3 wordt ondersteund. Ook bij deze game is een gratis PlayStation Network-account nodig om te kunnen spelen.

Voorloper God of War (2018) is al op pc verschenen - Ragnarök zet het verhaal van die game voort. De pc-versie verschijnt op 19 september. Erik Nusselder gaf een 9 aan de PlayStation-versie van God of War Ragnarök: "God of War Ragnarök is meer God of War, maar wel op de allerbeste manier. Heb je genoten van de vorige game en wil je vooral weten of het vervolg de verwachtingen waarmaakt, dan luidt het korte antwoord ja. Je zult niet teleurgesteld zijn."

Sony geeft steeds vaker exclusieve PlayStation-games uit op pc. Eerder volgden onder andere al The Last of Us: Part 1, Days Gone en de Horizon-games. Helldivers 2 kwam eerder dit jaar tegelijk op PlayStation 5 en pc uit.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Joy-Cons van Nintendo Switch 2 op gelekte foto's te zien
Nieuws

Joy-Cons van Nintendo Switch 2 op gelekte foto's te zien

De leaks blijven maar komen, maar de console is nog altijd niet officieel onthuld

In China zijn er foto's van wat waarschijnlijk de Joy-Cons voor de Nintendo Switch 2 zijn online geplaatst.

De foto's zijn op moment van schrijven nog op Reddit te zien en tonen alleen de zij- en achterkant van een Joy-Con. Daarbij is duidelijk de verhoging bij de schouderknop te zien en het feit dat de het railsmechanisme om de Joy-Cons aan te sluiten op de Switch 2 zelf vervangen is voor een soort magnetisme. Dat komt overeen met eerdere geruchten.

Hoewel de Switch 2 nog niet officieel is onthuld, gaan er al geruime tijd veel geruchten over de console. Eerder deze week werd een patent van Nintendo gespot dat lijkt te hinten naar DLSS-achtige upscaletechnologie, en eind vorig jaar claimde iemand de Switch 2 al te hebben gezien. Ook bracht een andere accessoiremaker al renders uit van wat mogelijk een draagtas voor de Switch 2 is. Het is niet bekend wanneer Nintendo precies de Switch 2 onthuld - alleen dat dit ergens voor april gebeurt.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
PlayStation-CEO verwacht dat consoles voorlopig niet verdwijnen
Nieuws

PlayStation-CEO verwacht dat consoles voorlopig niet verdwijnen

Wel denkt het bedrijf na over groei via verschillende wegen

Hideaki Nishino, de Platform Business Group CEO van Sony Interactive Entertainment, ziet consoles voorlopig niet verdwijnen.

Nishino werd door Famitsu (via Mp1st) gevraagd naar zijn toekomstvisie voor spelcomputers. Daarbij werden de mogelijkheden van cloudgaming ten opzichte van traditionele hardware aangehaald, en werd aan hem gevraagd of Sony consoles blijft maken of dat er in de toekomst mogelijk grote verschuivingen plaatsvinden.

"Op dit moment worden er veel PS4-games gespeeld en groeit de hoeveelheid PS5-games in rap tempo", zo antwoordde Nishino. "Het is onwaarschijnlijk dat dit opeens verandert, dus is er geen twijfel over mogelijk dat spelcomputers voorlopig belangrijk blijven voor onze strategie."

Dat wil echter niet zeggen dat Sony niet nadenkt over toekomstige groei. "We zien groei in het aantal beschikbare pc's en andere manieren (om games te spelen), dus we denken na over hoe we het totaal aantal PlayStation-spelers kunnen laten groeien, inclusief PSN-leden. Cloudgaming is mogelijk op de PlayStation Portal en sommige mensen denken dat we al in het tijdperk van cloudgaming zitten. Je hebt echter nog altijd een controller en scherm in je handen nodig. We zien hardware voor nu dan ook niet verdwijnen."

Nishino werd ook gevraagd over de alsmaar groeiende levenscyclus van consoles. Hoewel de PlayStation 5 meer dan vier jaar geleden uitkwam, komen er immers nog regelmatig PS4-games uit. Nishino denkt dan ook dat de PlayStation 5 een lange levenscyclus zal hebben, maar dat dit geen effect zal hebben op de komst van de PlayStation 6. "Het is geen goed idee om de release van het volgende product met nieuwe technologie uit te stellen. De timing van de release van nieuwe hardware hangt samen met de evolutie van technologie en onze mogelijkheid om die technologie te implementeren. Ik denk dat het belangrijk is om nieuwe producten aan te bieden terwijl consumenten de bestaande producten gebruiken en zo het totaal aantal games dat we bieden uit te breiden."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!