Ryzen 7 5800X3D nu ook getest in games
Nieuws

Ryzen 7 5800X3D nu ook getest in games

Xanxo Gaming heeft nu ook vroege gaming-benchmarks van de Ryzen 7 5800X3D-processor gedeeld.

AMD's geüpdatete Ryzen 7 5800X staat aanstaande 20 april pas officieel te verschijnen, maar Xanxo Gaming publiceerde vorige week al een reeks tests met de consumentenversie van de cpu — inclusief een vroege versie van de nieuwe BIOS. Vandaag verschenen de eerder beloofde benchmarks met een aantal games.

Xanxo Gaming testte AMD's eerste processor met 3D-cache op 1080p- en 720p-resoluties tegenover de Core i9-12900K van Intel. De systemen werden beide voorzien van een GeForce RTX 3080 Ti en DDR4-3200-geheugen. Mogelijk zou Intel beter presteren in combinatie met DDR5-geheugen, maar het vergelijkingsmateriaal is relevant genoeg.

Beide systemen werden getest in games als Shadow of the Tomb Raider, Borderlands 3, Death Stranding en Metro Exodus — vaak in de hoogste instellingen, maar zonder raytracing en optioneel gebruik van algoritmische upscaling. 

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

©GMRimport

De Ryzen 7 5800X3D lijkt in veel gevallen gelijk te spelen met Intels huidige topmodel, met enkele uitschieters in het voordeel van AMD. In The Witcher 3 en Shadow of the Tomb Raider pakt de Ryzen een licht voordeel, met in Final Fantasy 15 een ruime 29 procent hogere gemiddelde framerate.

De Ryzen 7 5800X3D verschijnt 20 april met een richtprijs van 449 dollar; in de Benelux lekte een retailer eerder al een vraagprijs van 518 euro. AMD's nieuwe octa-core vormt waarschijnlijk de hekkensluiter voor de Zen 3-generatie en het AM4-platform. Na diens verschijning staat de introductie van Zen 4 en AM5 op de roadmap, welke nog in de tweede helft van 2022 moeten aftrappen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Final Fantasy 7 Rebirth ontvangt geen dlc zodat derde deel zo snel mogelijk uitkomt
Nieuws

Final Fantasy 7 Rebirth ontvangt geen dlc zodat derde deel zo snel mogelijk uitkomt

Regisseur Naoki Hamaguchi denkt dat fans dat het belangrijkst vinden

Er wordt geen downloadbare content voor Final Fantasy 7 Rebirth uitgebracht, zodat de ontwikkelaar zo snel mogelijk het slotstuk van de remaketrilogie kan afmaken.

Dat liet Naoki Hamaguchi, de regisseur van Rebirth, weten in een interview met The Daily Star. Waar het eerste deel, Final Fantasy 7 Remake, wel extra content kreeg middels Intergrade, hoeven fans niet iets soortgelijk voor het vervolg te verwachten.

"We horen zeker de wensen van fans en de mensen die dat soort dingen willen", aldus Hamaguchi. "Ik begrijp het volkomen. Maar ik denk dat fans vooral het derde deel in de trilogie zo snel mogelijk willen zien verschijnen. Daarom gebruiken we onze ontwikkeltijd niet aan het maken van dlc. We zetten alles op alles om de derde game zo vlug mogelijk af te maken."

Hamaguchi liet daarnaast aan VG24/7 weten wat hij eventueel wil veranderen in het derde deel. Hij laat daarbij weten dat hij geen grote wijzigingen voorziet, maar dat hij wel heeft gehoord dat spelers vonden dat er veel minigames in Rebirth zaten. Wat Hamaguchi betreft was het aantal minigames echter wel in balans, maar denkt hij niet dat er in het derde deel evenveel minigames zullen zitten.

Hij concludeert: "Als we alleen maar hetzelfde doen in de derde game, dan is het niet echt meer nieuw of spannend. Ik wil een andere twist introduceren, dingen een beetje anders indelen, zodat het iets anders aanvoelt."

Eerder deze week gaf Square Enix aan dat het derde deel in de Final Fantasy 7 Remake-trilogie nu volledig in productie is. Ook werd gemeld dat in de derde game de Highwind - een luchtschip - zal voorkomen waarmee de spelwereld verkend kan worden. De makers hebben laten weten niet 'vals te spelen' en dat het de bedoeling is dat spelers geheel vrij worden gelaten bij het gebruik van dit schip.

Het is op dit moment nog niet bekend wanneer de derde Final Fantasy 7 Remake-game moet verschijnen - er is nog niets getoond van het spel. Wel overweegt Square Enix om de game op Unreal Engine 5 in plaats van Unreal Engine 4 te laten lopen. Eerder dit jaar meldde het bedrijf ook dat men hoopt dat de ontwikkeling van de game ongeveer drie jaar vergt.

Final Fantasy 7 Rebirth verscheen begin dit jaar voor PlayStation 5. Erik Nusselder deelde een 9 uit: "De roadtrip van Final Fantasy 7 Rebirth is betoverend en geweldig geschreven, slingerend tussen emotionele en absurde momenten. De gevechten blijven geweldig en de soundtrack is overweldigend, maar het zijn vooral de charmante omgevingen en personages die van Rebirth een triomf maken. Elke locatie die je aandoet, voelt als een kleine vakantie met je beste vrienden."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Nieuwe Battlefield ondergaat uitvoerige speeltests'
Nieuws

'Nieuwe Battlefield ondergaat uitvoerige speeltests'

EA zou veel data verzamelen om tegenvallende resultaten te voorkomen

Er zouden meer speeltests worden gehouden voor de nieuwe, nog niet onthulde Battlefield in vergelijking met vorige delen.

Dat claimt Insider Gaming van bronnen te hebben vernomen. Volgens de website wil EA er zo voor zorgen dat de nieuwe Battlefield aan de verwachtingen van fans voldoet en dat voorgaande tegenvallende resultaten niet herhaald worden.

Speeltests met spelers buiten het bedrijf zouden veelvuldig worden gehouden, waardoor er meer data dan ooit is opgehaald. Het zou daarbij gaan om kleine en grootschalige tests. Dit zou onderdeel uitmaken van het doel om de speler op de eerste plek te zetten.

Afgelopen september onthulde franchisebaas Vince Zampella al de eerste details van de game. Zo speelt de game zich in de moderne tijd af, lijkt de focus te liggen op multiplayerpotjes van 64 spelers en keren de Specialists uit Battlefield 2042 niet terug. Dice, EA Motive, Criterion Games en Ripple Effect werken op dit moment aan Battlefield.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error