Roblox krijgt mogelijkheid om spellen voor echt geld te verkopen
Nieuws

Roblox krijgt mogelijkheid om spellen voor echt geld te verkopen

Dit moet er voor zorgen dat nog meer ontwikkelaars Roblox-spellen willen maken

Het is vanaf later dit jaar mogelijk voor Roblox-spelers om zelfgemaakte spellen voor echt geld te verkopen.

Het was al mogelijk voor makers van spellen binnen Roblox om een bedrag on Robux te vragen aan spelers, maar het is later dit jaar dus ook mogelijk om direct echt geld te vragen. Zo ontvangen spellenmakers voor verkregen bedragen van 9,99 dollar, 29,99 dollar en 49,99 dollar respectievelijk 50, 60 en 70 procent van de opbrengsten.

Het gaat vooralsnog wel alleen om de pc-versie van de game, al moet dit uiteindelijk ook voor andere platforms beschikbaar komen. Roblox is ook beschikbaar op Xbox-consoles en mobiel.

Volgens de Roblox-makers moet de mogelijkheid om direct echt geld te vragen "de aantrekkelijkheid van het platform voor ontwikkelaars vergroten". Daarbij hoopt het bedrijf dat dit er voor zorgt dat meer mensen "grandiozere spellen" willen maken op het platform.

Vanaf begin volgend jaar wordt het ook mogelijk voor Roblox-spelers om fysieke merchandise via hun Roblox-spellen te verkopen, te beginnen via Shopify.

Roblox biedt gebruikers de mogelijkheid om games te creëren, te delen en te spelen die door anderen zijn gemaakt. Spelers gebruiken de ingebouwde programmeertaal Lua om hun eigen games en ervaringen te bouwen. Lees hier alles over Roblox.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Vakbond geeft groen licht voor staking bij Zenimax-testers
Nieuws

Vakbond geeft groen licht voor staking bij Zenimax-testers

Werknemers en het bedrijf zijn het niet eens over de lonen

Zenimax Workers United, een vakbond bestaande uit quality assurance-werknemers van Zenimax Media, heeft goedkeuring gegeven voor een staking bij het bedrijf.

Zenimax Workers United representeert meer dan driehonderd werknemers van de quality assurance-afdeling van Zenimax in Maryland en Texas. Gisteren kondigde de vakbond aan dat er door meer dan 95 procent van de leden in het voordeel van een staking is gestemd bij de eigenaar van Bethesda en id Software, dat enkele jaren geleden werd overgenomen door Microsoft.

Volgens een persbericht van de vakbond is er in het tweede jaar aan onderhandelingen met Zenimax en Microsoft te weinig progressie geboekt. Vooral de te lage lonen, in combinatie met de eis dat werknemers weer op kantoor moeten werken, is een belangrijk discussiepunt. "Velen van ons hebben ons leven moeten pauzeren omdat ons inkomen niet gelijk oploopt met de stijgende kosten van het dagelijks leven in de steden waar Zenimax wil dat we wonen en werken om onze baan te behouden."

De vakbond vervolgt: "Niemand van ons wil dit graag, maar als Microsoft en Zenimax tijdens de onderhandelingen blijven aantonen dat ze ons geen eerlijke lonen willen uitbetalen die in verhouding staan met wat onze werkzaamheden toevoegen aan de games, gaan we onze waarde op deze manier aantonen."

Een woordvoerder van Microsoft liet in een statement aan Insider Gaming weten dat ze het quality assurance-team als een belangrijk onderdeel van gameontwikkeling zien. "We respecteren het recht van het team om hun standpunten te uiten en willen graag een eerlijke en rechtvaardige oplossing vinden die de bijdrage van het team erkent."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!