Remaster van Dragon Age-trilogie zou geen makkelijke klus zijn voor Bioware
Nog maar zo'n twintig mensen bij de studio kunnen met de Eclipse Engine omgaan
Wat Bioware betreft is het bepaald niet makkelijk om ooit remasters van de eerste drie Dragon Age-games uit te brengen.
Dat liet John Epler, de creative director van het pas uitgekomen Dragon Age: The Veilguard, weten aan Rolling Stone. Hij geeft aan dat een remaster van de trilogie hem zeker aanstaat, maar dat het een erg uitdagende klus zou worden.
Waar de Mass Effect-trilogie in Unreal Engine is ontwikkeld, zijn de eerste twee Dragon Age-games in Bioware's eigen Eclipse Engine ontwikkeld. Het derde deel, Dragon Age: Inquisition, is met EA's Frostbite Engine gemaakt.
Vooral de eerste twee games zouden problemen kunnen opleveren. In Eplers woorden: "Ik ben een van ongeveer twintig mensen die nog bij Bioware werken die de Eclipse Engine hebben gewerkt. (Een remastertrilogie uitbrengen) zou dus niet zo makkelijk zijn als bij Mass Effect, maar ik hou wel van de oorspronkelijke games." Hoewel het dus een flinke klus kan worden, sluit Epler het niet helemaal uit. "Zeg nooit nooit", zo concludeert hij.
In Dragon Age: The Veilguard, de vierde game in de Dragon Age-reeks, trekken spelers er op uit om de vernietigende kracht van de elvengoden tegen te gaan. Spelers staan bekend als Rook, die samen met zijn metgezellen aan de frontlinie vecht. De game is nu beschikbaar via Steam, Epic Games Store, PlayStation 5 en Xbox Series X en S. In hetzelfde interview liet Epler daarnaast ook weten dat er geen dlc voor The Veilguard op de planning staat.