Rainbow Six Siege-regisseur denkt dat game 'voor altijd kan blijven bestaan'
Nieuws

Rainbow Six Siege-regisseur denkt dat game 'voor altijd kan blijven bestaan'

Een vervolg is niet altijd het juiste antwoord

Alexander Karpazis, de regisseur van Rainbow Six Siege, is van mening dat de game voor altijd gespeeld kan blijven worden. Het origineel verbeteren geniet zijn voorkeur ten opzichte van een vervolg uitbrengen.

Dat meldde hij in een interview op de Siege Invitational 2024 te Brazilië (via PC Gamer). Daar haalde hij de mogelijkheid voor een vervolg op Rainbow Six Siege aan, een multiplayershooter die in 2015 uitkwam maar nog altijd populair is.

Karpazis liet weten dat zomaar naar een andere engine overschakelen niet per se belangrijk is voor een competitieve game zoals Siege. "Ik ga geen namen noemen, maar je ziet games die vervolgen krijgen en volledig de plank misslaan, omdat ze elk klein dingetje uit het origineel opnieuw moeten maken." Het is waarschijnlijk dat Karpazis hier Overwatch 2 aanhaalt.

Hij vervolgt: "Het kan erg frustrerend zijn en veel kosten, en levert je uiteindelijk misschien niet eens iets op. (...) We weten dat dit een game is die voor altijd kan blijven bestaan, dankzij de mensen en het talent de gereedschappen die we hebben."

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt
Nieuws

Gameplay van geannuleerde Star Wars Battlefront 3 gelekt

Game uit de koker van Free Radical Design werd in 2008 geannuleerd

Er zijn gameplaybeelden van een geannuleerde derde game in de klassieke Star Wars Battlefront-franchise online verschenen.

Het gaat om een derde deel in de reeks waarvan begin dit millennium games uitkwamen, en dus niet te verwarren met de Battlefront-shooters die afgelopen decennium uitkwamen.

Free Radical Design - bekend van de Timesplitters-games - werkte aan Star Wars Battlefront 3. De game werd in 2008 uiteindelijk geannuleerd. Het spel had op de Wii, PlayStation 3, Xbox 360 en pc uit moeten komen.

Inmiddels is er dus gameplay te zien van het nooit uitgekomen spel. De beelden zouden daarbij afkomstig zijn van een versie van de game een week voordat deze geannuleerd werd. Het gaat daarbij specifiek om de Wii-versie van het spel.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Pacific Drive-televisieserie op komst
Nieuws

Pacific Drive-televisieserie op komst

Saw-medebedenker James Wan heeft de rechten in handen

Er gaat gewerkt worden aan een televisieserie gebaseerd op het eerder dit jaar uitgekomen Pacific Drive.

Variety meldt dat Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan, de rechten op een televisieserie gebaseerd op de game in handen heeft. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren.

Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Pacific Drive is verkrijgbaar op Steam, Epic Games Store en PlayStation 5.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!