Rainbow Six Siege-regisseur denkt dat game 'voor altijd kan blijven bestaan'
Een vervolg is niet altijd het juiste antwoord
Alexander Karpazis, de regisseur van Rainbow Six Siege, is van mening dat de game voor altijd gespeeld kan blijven worden. Het origineel verbeteren geniet zijn voorkeur ten opzichte van een vervolg uitbrengen.
Dat meldde hij in een interview op de Siege Invitational 2024 te Brazilië (via PC Gamer). Daar haalde hij de mogelijkheid voor een vervolg op Rainbow Six Siege aan, een multiplayershooter die in 2015 uitkwam maar nog altijd populair is.
Karpazis liet weten dat zomaar naar een andere engine overschakelen niet per se belangrijk is voor een competitieve game zoals Siege. "Ik ga geen namen noemen, maar je ziet games die vervolgen krijgen en volledig de plank misslaan, omdat ze elk klein dingetje uit het origineel opnieuw moeten maken." Het is waarschijnlijk dat Karpazis hier Overwatch 2 aanhaalt.
Hij vervolgt: "Het kan erg frustrerend zijn en veel kosten, en levert je uiteindelijk misschien niet eens iets op. (...) We weten dat dit een game is die voor altijd kan blijven bestaan, dankzij de mensen en het talent de gereedschappen die we hebben."