PlatinumGames haalde microtransacties uit World of Demons
PlatinumGames verwijderde onder andere de microtransacties uit de mobiele game World of Demons. Dat vertelt producer Koji Tanaka in een href="https://www.ign.com/articles/platinumgames-explains-why-it-scrapped-world-of-demons-and-started-again" rel="noopener noreferrer" target="_blank">interview </a>van IGN.
In het interview legt Tanaka uit dat de game volledig opnieuw is ontwikkeld voor de release op Apple Arcade, Apple's abonnementsdienst voor mobiele games. Enkel de cartooneske grafische stijl, het ontwerp van de hoofdpersoon en de vijandelijke yokai bleven intact.
"Los van dat is het een compleet nieuwe game", zegt de producer. "We hadden de mogelijkheid om een game uit te brengen op Apple Arcade, en in plaats van een aantal kleine aanpassingen besloten we om de game volledig opnieuw te ontwikkelen."
Een vroege versie van de game bevatte ook microtransacties om betere spullen te verdienen, maar Tanaka legt uit dat die als eerste uit de game werden gehaald omdat Apple Arcade geen microtransacties toelaat.
World of Demons verscheen afgelopen week voor iOS, Mac OS en Apple TV via Apple Arcade.