Oppo onthult AI Frame Rate Stabilizer voor betere spelprestaties
Gamer.nl
Nieuws

Oppo onthult AI Frame Rate Stabilizer voor betere spelprestaties

Smartphone-fabrikant Oppo verrijkt het nieuwe ColorOS 12.1-besturingssysteem met de zogenaamde AI Frame Rate Stabilizer, die automatisch spelprestaties dient te verbeteren.

ColorOS 12.1 is vandaag officieel onthuld, gelijktijdig met Oppo's nieuwe Find X5-smartphonereeks. De ai-gedreven framerate-optimalisatie zit ingebakken in het nieuwe besturingssysteem en zou automatisch spelactiviteiten moeten herkennen, waarna prestaties geprioriteerd en verbeterd worden "tot 120 hertz". 

Meetbare impact op framerates werd gedurende het

Watch on YouTube

niet gedeeld, maar de ai-optimalisatie zou wel mede gebaseerd zijn op de temperatuur van het toestel, welke tegenover de optimale framerates gebalanceerd wordt. Voor de beste prestaties wil Oppo beroep doen op "toekomstige samenwerkingen met spelontwikkelaars".

Momenteel zouden PUBG Mobile en Genshin Impact al officieel ondersteund worden door de AI Frame Rate Stabilizer, maar ook LifeAfter en League of Legends: Wild Rift werden door Oppo genoemd als mogelijke games waar de functie goed tot recht zou kunnen komen.

Watch on YouTube

ColorOS 12.1 staat op de planning om op meer Oppo-smartphones te verschijnen, maar trapt aanvankelijk af op de Oppo Find X5-reeks. Voorbestellingen voor de nieuwe smartphones zijn vanaf vandaag te plaatsen; vanaf 14 maart worden de nieuwe modellen verscheept.

De Oppo Find X5 Lite start met een adviesprijs van 499 euro. Het 'middenmodel' Find X5 kost 999 euro en de Find X5 Pro, het voorlopige vlaggenschip van Oppo, kost 1299 euro. 

Respectievelijk draaien de telefoons op de Mediatek Dimension 900, Snapdragon 888 en de nieuwe Snapdragon 8 Gen 1 chipsets. Het zwaarste Find X5 Pro-model is daarnaast voorzien van een keramisch chassis, met daaronder een dampkamer en meerdere grafeenlagen voor additionele koeling. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!