Open bèta van Delta Force wordt in december gehouden
Nieuws

Open bèta van Delta Force wordt in december gehouden

Dit wordt gezien als de eerste officiële release van de game

Tencent organiseert vanaf 5 december een open bèta voor de pc-shooter Delta Force.

De bèta - inclusief eerste seizoen 'Genesis' - komt beschikbaar via een officiële launcher, Steam en Epic Games Store en vervangt de Early Access-periode van de game. Geboekte progressie in deze aankomende bèta wordt in tegenstelling tot voorheen niet gereset. De bèta wordt dan ook gezien als een "stabiele liveserviceversie voor de lange termijn, met constante content-updates".

Iedereen kan vanaf 5 december dus met de bèta aan de slag, en volgens ontwikkelaar Timi Studio Group wordt er veel nieuwe content toegevoegd, zoals "maps, modi, Operators, wapens en voertuigen, alsmede grote verbeteringen aan de gameplay, waaronder betere prestaties, bugfixes en een sterker anticheatsysteem". De bèta bevat op release geen controllerondersteuning, maar hier wordt wel aan gewerkt.

Delta Force wordt een free-to-play-game, maar de bèta bevat wel bepaalde content in de vorm van battle passes en cosmetische items om wapens en voertuigen mee aan te passen. Tencent en Timi benadrukken echter dat er geen pay-to-win-elementen in de game zitten.

Negen games in de militaire first-person shooterreeks Delta Force kwamen tussen 1998 en 2009 uit. Oorspronkelijke ontwikkelaar NovaLogic ging in 2016 kopje onder, waarna Timi Studio Group van Tencent er dus mee aan de slag ging.

Delta Force moet uiteindelijk een campagne gebaseerd op de Ridley Scott-film Black Hawk Down bevatten. In de bèta ligt de focus echter op een player-versus-player-multiplayer, met modi als Havoc Warfare en Hazard Operations. Havoc Warfare is een grootschalige modus waar spelers zowel op land, ter zee en in de lucht strijden. Het gebruik van tanks, helikopters en andere voertuigen komt in deze modus aan bod. Potjes in Havoc Warfare bevatten 20 tot 64 spelers. Hazard Operations plaatst de speler met twee andere spelers in een map, waarna het doel bestaat uit overleven en resources verzamelen. Naast AI-tegenstanders zijn er ook andere squads die dezelfde spullen op het oog hebben.

De game komt ergens in het eerste kwartaal van 2025 ook naar PlayStation, Xbox, iOS en Android.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld
Nieuws

Death Stranding door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld

Dat zijn een hoop bezorgde pakketjes

Het in 2019 uitgekomen Death Stranding is inmiddels door meer dan twintig miljoen mensen gespeeld.

Dat maakte bedenker Hideo Kojima bekend via social media. De game is al sinds november 2019 verkrijgbaar, maar was in eerste instantie alleen op PlayStation 4 beschikbaar. Inmiddels is de game ook op PlayStation 5, pc, Xbox Series-consoles, Mac en smartphones speelbaar.

Vervolg Death Stranding 2: On the Beach staat gepland voor een release op 26 juni, zo werd onlangs bekendgemaakt. Diverse acteurs en actrices uit de eerste Death Stranding keren terug, waaronder Léa Seydoux, Norman Reedus en Troy Baker. Ook Shioli Kutsuna en Elle Fanning hebben rollen in de game.

De eerste Death Stranding is de eerste game die Kojima ontwikkelde met zijn studio Kojima Productions nadat hij de banden brak met uitgever Konami, waar hij de Metal Gear-reeks voor ontwikkelde. Het spel biedt een uniek concept, waarbij spelers door een post-apocalyptisch landschap lopen om pakketten te bezorgen. Zoals gebruikelijk bij games van Kojima worden gameplaysegmenten afgewisseld met soms langdurige filmpjes waarin vooral het verhaal en dialogen centraal staan.

Michel Musters beloonde Death Stranding in 2019 met een 9,5 op Gamer.nl: "Met Death Stranding behandelt Hideo Kojima grote thema’s als het hiernamaals, ouderschap, de connectie tussen mensen en zelfs klimaatverandering en het uitsterven van de mensheid. Hij brengt dit alles op even fabuleuze als verwarrende wijze in beeld. De kerngameplay – het vervoeren van pakketjes en ondertussen je evenwicht zien te bewaren – lijkt in eerste instantie tegenstrijdig simpel. Klikt het eenmaal, dan biedt het concept oneindig veel voldoening. Gecombineerd met de online functies die in de campagne zijn geïntegreerd, resulteert het in een van de meest unieke virtuele ervaringen ooit."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'
Nieuws

The Last of Us-bedenker: 'Joel maakte de juiste keuze'

Ontwikkelaar geeft zijn mening over het einde van de eerste game

The Last of Us-ontwikkelaar Neil Druckmann heeft zich voor het eerst uitgesproken over een belangrijk plotpunt uit de gamereeks: wat hem betreft heeft Joel "de juiste keuze gemaakt".

Let op: Hierna volgen grote spoilers voor de eerste The Last of Us-game en het eerste seizoen van de gelijknamige HBO-serie.

In The Last of Us wordt het meisje Ellie naar een groep genaamd de Fireflies gebracht. Ellie is namelijk immuun voor een virus dat de gehele mensheid treft. De Fireflies zijn van plan om Ellie te opereren om er zo achter te komen of er een medicijn voor het virus gemaakt kan worden, maar zijn wel genoodzaakt haar te doden. Joel, de man waarmee Ellie de reis naar de Fireflies heeft afgelegd, besluit op het laatste moment echter de Fireflies te doden, Ellie te redden en haar zodra ze wakker wordt uit haar narcose te vertellen dat ze niets voor de mensheid kon betekenen.

Dit einde van The Last of Us heeft al jaren discussie bij gamers opgeleverd - heeft Joel de juiste keuze gemaakt? Regisseur Neil Druckmann heeft nu tegen IGN verteld dat hij van mening is dat Joel dat inderdaad heeft gedaan. "Ik geloof dat Joel de juiste keuze maakte. Als ik Joel was geweest, hoop ik dat ik ook zou kunnen doen wat hij deed om mijn 'dochter' te redden."

Craig Mazin, die samen met Druckmann de HBO-verfilming runt, geeft iets meer nuance. Ook hij geeft aan dat hij waarschijnlijk hetzelfde zou doen. "Maar ik zou graag denken dat ik het niet zou doen. Dat is ook juist het interessante moraal van het verhaal. En daarom is het einde van de eerste game zo spraakmakend en geweldig."

Het tweede seizoen van The Last of Us verfilmt het in 2020 verschenen The Last of Us: Part 2, dat zich vier jaar na de eerste game afspeelt. In de serie zit er echter vijf jaar tussen het eerste en tweede seizoen. De game wordt in ieder geval opgedeeld in meerdere seizoenen, al is nog niet bekend hoeveel precies. Het tweede seizoen bestaat uit zeven afleveringen. De eerste aflevering verschijnt op 14 april op HBO Max.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!