Nvidia trapt System Latency Challenge af met winactie
Gamer.nl
Nieuws

Nvidia trapt System Latency Challenge af met winactie

Nvidia's zogenaamde System Latency Challenge laat gamers experimenteren met systeemvertraging. De uitdaging is te vinden in oefensoftware KovaaK's, welke hiervoor een week lang gratis beschikbaar is gesteld.

Per blogpost laat Nvidia weten hun Reflex-technologie in de schijnwerpers te zetten. Met behulp van de zogenaamde 'Nvidia Experiments' in KovaaK's kunnen spelers zelf ervaren wat systeemvertraging doet met je spelprestaties. Diezelfde software wordt door veel esports-atleten gebruikt om te oefenen met onder meer reactievermogen en oog-handcoördinatie.

In verschillende oefenfases van de Nvidia Experiments worden verschillende hoeveelheden vertragingen 'nagebootst', zodat gamers proefondervindelijk ontdekken wat daar de gevolgen van zijn. De bedoeling is vooral dat gamers inzien dat snellere inputrespons en hogere framerates invloed kunnen hebben op je efficiënte om, bijvoorbeeld, te richten en schieten in snelle shooters.

Watch on YouTube

De Nvidia Experiments blijven vermoedelijk voor langere tijd beschikbaar in KovaaK's, maar deze week organiseert Nvidia er een speciale campagne omheen. Van 14 tot 21 december kunnen spelers niet alleen de trainingssoftware gratis te downloaden; er vallen ook flinke prijzen te winnen.

Door leaderboard-prestaties op sociale media te delen met de hashtag #FramesWinGames kunnen gamers (waaronder ook die uit Benelux) meedingen voor onder meer Nvidia's eigen GeForce RTX 3080 Ti-videokaart, een draadloze Logitech Pro X-muis of MSI's Oculux NXG253R-monitor. Alle prijzen zijn uiteraard geheel compatibel met de Nvidia Reflex-technologie, die inputvertragingen actief vermindert.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS
Gamer.nl
Nieuws

Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van DLSS

De game komt tegelijk met de Switch 2 uit op 5 juni

De pas aangekondigde Nintendo Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 maakt gebruik van AI-upscaletechnologie Deep Learing Super Sampling (DLSS).

Dat heeft ontwikkelaar CD Projekt Red aan Digital Foundry bevestigd. Daarmee is het de eerste Switch 2-game waarvan officieel bevestigd is dat er DLSS wordt gebruikt. "We gebruiken een versie van DLSS die beschikbaar is voor Nintendo Switch 2-hardware, aangedreven door Nividia's Tensor-cores. De game gebruikt DLSS in alle vier de modi: in handheld en docked, en de prestaties- en kwaliteitsgerichte variaties van elk van die opties."

Op wat voor manier DLSS precies wordt ingezet in de game, is niet bekend, maar waarschijnlijk is het bedoeld om de game in een zo hoog mogelijke resolutie en met een zo hoog mogelijke framerate te laten draaien. CD Projekt Red liet weten dat het bedrijf streeft naar een resolutie van 1080p in alle grafische modi wanneer de Switch 2 docked is. In handheldvorm wordt er naar een resolutie van 720p gestreefd.

De Switch 2-versie van Cyberpunk 2077 werd tijdens de onthulling van de eerste games voor de console en de releasedatum aangekondigd. Het spel zal net als de Switch 2 zelf vanaf 5 juni verkrijgbaar zijn. Het gaat om de Ultimate Edition van de game. Daarin zit niet alleen de hoofdgame en de diverse uitgekomen updates, maar ook de vorig jaar verschenen uitbreiding Phantom Liberty. Hieronder is de aankondigingstrailer nog eens te zien.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!