Nvidia Broadcast kan nu ook oogcontact 'deepfaken'
Nieuws

Nvidia Broadcast kan nu ook oogcontact 'deepfaken'

Nvidia heeft de Broadcast-applicatie geüpdatet met een functie die, met behulp van ai, het oogcontact in videocontent verbetert.

De zogenaamde Eye Contact-functie bevindt zich sinds Nvidia Broadcast 1.4.0 in een bètafase. Nvidia's software-suite voor content creators kon eerder al beeldruis verminderen en de audio van een presentator slim isoleren, maar 'nept' nu optioneel ook oogcontact met de kijker.

De nieuwe functie werd direct met livecontent, maar kan ook vooraf opgenomen video's verwerken. In beide gevallen worden de Tensor-kernen van RTX-kaarten gebruikt om dwalende blikken te vervangen met direct oogcontact richting de kijker. Nvidia's artificiële intelligentie (ai) is getraind om allerlei verschillende ogen te kunnen manipuleren, inclusief verschillende kleuren en het knipperen van de ogen.

Nvidia heeft vooralsnog geen eigen promotievideo voor de nieuw functionaliteiten gepubliceerd, zoals dat voor eerdere updates aan de software wel het geval was. Sinds de livegang van de update duiken echter wel andere demonstratieve video's op, zoals een zij-aan-zijvergelijking van The Verge-schrijver Mitchel Clark: 

Watch on YouTube

Voor de Eye Contact-functionaliteit is, net als de rest van Nvidia Broadcast, minimaal een RTX 2060-videokaart vereist. Vrijwel elke GeForce RTX-videokaart beschikt over de vereiste Tensor-kernen om de ai-gedreven retoucheringen te kunnen implementeren. 

Naast Eye Contact levert de 1.4.0-versie van Nvidia Broadcast voor het eerst ook vignettering, alsmede verdere verbeteringen voor 'virtuele achtergronden' zonder een greenscreen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error