Nvidia Broadcast kan nu ook oogcontact 'deepfaken'
Gamer.nl
Nieuws

Nvidia Broadcast kan nu ook oogcontact 'deepfaken'

Nvidia heeft de Broadcast-applicatie geüpdatet met een functie die, met behulp van ai, het oogcontact in videocontent verbetert.

De zogenaamde Eye Contact-functie bevindt zich sinds Nvidia Broadcast 1.4.0 in een bètafase. Nvidia's software-suite voor content creators kon eerder al beeldruis verminderen en de audio van een presentator slim isoleren, maar 'nept' nu optioneel ook oogcontact met de kijker.

De nieuwe functie werd direct met livecontent, maar kan ook vooraf opgenomen video's verwerken. In beide gevallen worden de Tensor-kernen van RTX-kaarten gebruikt om dwalende blikken te vervangen met direct oogcontact richting de kijker. Nvidia's artificiële intelligentie (ai) is getraind om allerlei verschillende ogen te kunnen manipuleren, inclusief verschillende kleuren en het knipperen van de ogen.

Nvidia heeft vooralsnog geen eigen promotievideo voor de nieuw functionaliteiten gepubliceerd, zoals dat voor eerdere updates aan de software wel het geval was. Sinds de livegang van de update duiken echter wel andere demonstratieve video's op, zoals een zij-aan-zijvergelijking van The Verge-schrijver Mitchel Clark: 

Watch on YouTube

Voor de Eye Contact-functionaliteit is, net als de rest van Nvidia Broadcast, minimaal een RTX 2060-videokaart vereist. Vrijwel elke GeForce RTX-videokaart beschikt over de vereiste Tensor-kernen om de ai-gedreven retoucheringen te kunnen implementeren. 

Naast Eye Contact levert de 1.4.0-versie van Nvidia Broadcast voor het eerst ook vignettering, alsmede verdere verbeteringen voor 'virtuele achtergronden' zonder een greenscreen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!