Nvidia brengt DLSS naar Unreal Engine 5, Unity en Linux
Gamer.nl
Nieuws

Nvidia brengt DLSS naar Unreal Engine 5, Unity en Linux

Nvidia's Deep Learning Super Sampling (DLSS) technologie komt naar nog meer games en platformen. Per href="https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/news/june-2021-rtx-dlss-game-update/" rel="noopener noreferrer" target="_blank">blogpost</a> kondigde de groene videokaartgigant uitbreidingen naar Unreal Engine 5, Unity 2021.2 en Linux-besturingssystemen, alsmede een handvol nieuwe spellen.

DLSS moet vooral breder ondersteund kunnen worden. De implementatie in Epic Games' nieuwe Unreal Engine 5 is vanaf heden al realiteit, met binnenkort ook Unity 2021.2 in het verschiet. Via Valve's Proton-software wil Nvidia de upscaletechnologie vanaf morgen ook naar Linux-systemen brengen. Dat betreft aanvankelijk alleen de Vulkan API, maar DLSS zal later ook daar DirectX 12 aandoen.

Momenteel werkt de DLSS-resolutievergroting in 55 verschillende pc-games, met binnenkort nog drie nieuwe toevoegingen. Onder meer Doom Eternal, Lego Builder's Journey en Rust ondersteunen binnen de komende twee weken ook DLSS. Onder meer Red Dead Redemption 2 en het aanstormende The Ascent zullen DLS22 binnenkort ook meenemen. 

Watch on YouTube

Recentelijk werd ook Rainbow Six Siege al voorzien van DLSS-ondersteuning, wat later het eerste geval van DLSS 2.2 leek te zijn. De upscaling beperkt zich wel tot Vulkan-versie van de populaire shooter, maar toont al snel prestatiebonussen à 50 procent op 4k-resoluties. De 2.2-editie kan niet alleen opschalen tot 8k, maar beschikt ook over slimmere en scherpere algoritmes, met minder hinderlijke artefacten. 

De heugelijke aankondigingen komen overigens niet uit het niets. Morgen lanceert concurrent AMD het eigen FidelityFX Super Resolution (FSR), evenals een slimme upscaling-techniek. Nvidia's resolutievergroting werkt enkel met selecte videokaarten uit de laatste twee generatie (Turing en Ampere), waar FSR in theorie op veel meer verschillende gpu's en apparaten zou kunnen werken.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!