No Rest for the Wicked van Ori-makers uitgesteld naar tweede kwartaal
Op 1 maart wordt er een digitale presentatie rondom de game uitgezonden
No Rest for the Wicked, de nieuwe game van Ori-ontwikkelaar Moon Studios, is uitgesteld naar het tweede kwartaal van dit jaar.
Dat maakte Take-Two bekend bij het aankondigen van zijn kwartaalcijfers. Take-Two is de eigenaar van Private Division, het uitgeverslabel dat de nieuwe game uitbrengt. Hoewel afgelopen najaar werd gemeld dat No Rest for the Wicked in het eerste kwartaal van 2024 zou verschijnen, wordt dat nu dus ergens tussen april en juni. Een reden werd niet gegeven.
No Rest for the Wicket werd eind vorig jaar tijdens The Game Awards uit de doeken gedaan. Het gaat om een actie-rpg met een duisterdere en realistischere vormgeving dan de Ori-spellen. De game speelt zich af in het jaar 841, en de koning is overleden. Zijn arrogante zoon Magnus neemt de kroon over, en een plaag genaamd de Pestilence keert na duizend jaar terug.
Spelers kruipen in de huid van een Cerim, die onderdeel uitmaakt van een groep heilige strijders met speciale krachten die alles op alles zetten om de Pestilence tegen te houden. Ondertussen moeten spelers zich een weg banen door politieke intriges. De game bevat bevat precieze combat en wordt een "epische saga". Daarbij is de spelwereld met de hand gemaakt, wat het geheel een schilderachtig uiterlijk moet geven. De game is al zo'n zes jaar in ontwikkeling bij Moon Studios en is een passieproject van de studio.
No Rest for the Wicked verschijnt in eerste instantie via Early Access op Steam, en moet op een later moment ook naar PlayStation 5 en Xbox Series X en S komen. Op 1 maart wordt een digitale presentatie gegeven waarin meer informatie over de game wordt onthuld. Hieronder kan nogmaals de onthullingstrailer worden bekeken.