Nightingale-ontwikkelaar sluit Brits kantoor
Nieuws

Nightingale-ontwikkelaar sluit Brits kantoor

Ook het hoofdkantoor wordt geherstructureerd

Inflexion Games, de ontwikkelaar van het begin dit jaar uitgekomen Nightingale, heeft aangekondigd dat het zijn kantoor in Groot-Brittannië sluit en het kantoor in Canada herstructureert.

De Early Access-release van Nightingale afgelopen februari is volgens de ontwikkelaar niet zo succesvol als gehoopt. Dat resulteert in de noodzaak om minder werknemers in dienst te hebben.

Toen de game verscheen werd er een piek van meer dan 47.000 gelijktijdige spelers bereikt op Steam, maar daarna kromp het spelersaantal gestaag. Ook de reacties van media waren wisselend.

Volgens de ontwikkelaar zijn de afgelopen weken erg uitdagend voor het bedrijf. "Geen woorden kunnen de bedroefdheid die we ervaren adequaat uitdrukken", aldus baas Aaryn Flynn. "Net zoals zoveel studio's de afgelopen paar jaar heeft de grimmige realiteit van de industrie ons getroffen."

Hij vervolgt: "Nadat we elke andere optie hebben verkend hebben we de moeilijke beslsissing moeten maken om een aantal van onze getalenteerde werknemers te laten gaan." Het gaat op zijn minst om tweeëntwintig ontslagen. Flynn belooft spoedig vragen van fans te beantwoorden en meer helderheid over toekomstige Nightingale-updates te geven.

Nightingale draait om de Realmwalker, waarmee spelers door verschillende, gevaarlijke dimensies reizen en proberen te overleven. Dat kunnen spelers alleen of met andere mensen doen. Hoe dan ook wordt er tegen allerlei monsters en de magische Fae gevochten. Afgelopen mei werd een offline modus geïntroduceerd. Inflexion Games bestaat voor een deel uit voormalige Bioware-werknemers.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fan krijgt Doom draaiende op Nintendo's Alarmo
Nieuws

Fan krijgt Doom draaiende op Nintendo's Alarmo

Zou het Alarmo nu bij Nintendo afgaan?

Een fan heeft de oorspronkelijke Doom draaiende gekregen op Alarmo, de onlangs uitgekomen wekker van Nintendo.

Het is bij fans van Doom een trend om Doom op de meest uiteenlopende apparaten speelbaar te krijgen, waaronder een koelkast, pinautomaat, Lego-blokje en zelfs een John Deere-tractor.

Het was dan ook een kwestie van tijd voordat Doom speelbaar gemaakt zou worden op Alarmo, de pas uitgekomen wekker van Nintendo. Ene GaryOderNichts heeft op social media zijn prestatie gedeeld. De grote knop op de wekker kan daarbij daadwerkelijk gebruikt worden om de game te spelen. Hij deelt zelfs de broncode zodat eigenaren van Alarmo het zelf voor elkaar kunnen krijgen.

Nintendo Sound Clock: Alarmo maakt eigenaren 's ochtends wakker met geluiden en muziek uit verschillende Nintendo-games. Er zijn 35 'scènes' om uit te kiezen die zijn geïnspireerd door Super Mario Odyssey, The Legend of Zelda: Breath of the Wild, Splatoon 3, Pikmin 4 en Ring Fit Adventure. Door een Nintendo-account aan de wekker te linken kunnen er ook gratis scènes gebaseerd op Mario Kart 8 Deluxe en Animal Crossing: New Horizons worden gedownload.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Like a Dragon-bedenker viert jubileum van nieuwe studio met opvallende muziekvideo
Nieuws

Like a Dragon-bedenker viert jubileum van nieuwe studio met opvallende muziekvideo

De eerste game van de studio is nog altijd niet onthuld

Toshihiro Nagoshi, de bedenker van de Like a Dragon-franchise, heeft het driejarige jubileum van zijn huidige bedrijf Nagoshi Studio gevierd met een opmerkelijke muziekvideo.

In de video explodeert het hoofd van de ontwikkelaar en is er daarna een rapnummer hoorbaar. In een bijgeleverd Japanstalig bericht (via VGC) vertelt Nagoshi meer over de huidige stand van zaken. Hij laat daarbij weten dat de studio inmiddels uit meer dan tachtig werknemers bestaat.

Overigens geeft Nagoshi nog altijd geen details over de debuutgame van de studio. Volgens hem is er nog iets meer tijd nodig voordat het spel onthuld kan worden, maar wordt er wel dagelijks hard aan gewerkt.

Nagoshi vertrok in 2021 bij Sega en richtte begin 2022 zijn eigen ontwikkelstudio op bij het Chinese NetEase Games. Sindsdien belooft Nagoshi al geruime tijd een eerste blik op zijn nieuwe game, vooralsnog zonder resultaat.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!