Nieuwe Path of Exile-content uitgesteld door prioriteit op vervolg
Nieuws

Nieuwe Path of Exile-content uitgesteld door prioriteit op vervolg

De ontwikkelaar heeft nog veel te leren over het ondersteunen van twee games tegelijkertijd

Hoewel het de bedoeling was dat er in februari nieuwe content voor de eerste Path of Exile uit zou komen, is de ontwikkeling daarvan nu gepauzeerd omdat Grinding Gear Games druk bezig is met updates voor Path of Exile 2.

Dat liet regisseur Jonathan Rogers weten in een video-update. Grinding Gear beloofde in eerste instantie de eerste Path of Exile te blijven voorzien van nieuwe content na de early access-release van het vervolg - waaronder een nieuw seizoen (wat bij PoE een 'league' wordt genoemd) in februari.

In de video laat Rogers nu weten dat men "zichzelf voor de gek hield" met dit plan. Een groot deel van het team dat aan de eerste Path of Exile werkt, is namelijk druk bezig met aankomende updates voor het vervolg, en daar gaat de focus nu naar uit - mede door diverse problemen die sinds de release van Path of Exile 2 de kop op steken.

"Hoe kunnen we denken aan het leveren van een Path of Exile-uitbreiding terwijl honderdduizenden mensen slechte ervaringen hebben met Path of Exile 2?", aldus Rogers. Na de feestdagen besloot de studio zich dan ook te richten op het verbeteren van het vervolg tot er geen grote problemen meer de kop op steken. Dat heeft ook als gevolg dat werk aan update 3.26 voor de eerste game stil ligt tot update 0.2.0 voor het vervolg uit is. Wanneer dat gebeurt is op dit moment niet bekend.

"Het spijt ons erg hoe dit is gelopen", stelt Rogers. "Ik had kunnen weten dat dit de uitkomst zou zijn wanneer we het PoE 1-team van de game af zouden halen, en ik had het misschien niet moeten doen. Maar ik bleef maar volhouden dat we nog tijd hadden. En toen hadden we geen tijd meer."

Grinding Gear Games benadrukt dat er al wat voorwerk aan update 3.26 voor Path of Exile wordt gedaan, en dat zodra update 0.2.0 voor Path of Exile 2 de deur uit is, de studio zoveel mogelijk middelen besteedt aan het zo snel mogelijk leveren van de update. "We moeten nog veel leren over het draaiende houden van twee games tegelijkertijd. We waren overmoedig."

De early access-versie van Path of Exile 2 kwam afgelopen december uit op Steam, PlayStation 5 en Xbox Series-consoles en kon meteen rekenen op een groot aantal spelers. Net als het eerste deel betreft het een top-down actie-rpg vol met gegeneerde kerkers. Er zijn zes klassen om uit te kiezen (en de uiteindelijke versie moet er twaalf bevatten), en er zijn nieuwe wapens en een nieuw skillsysteem aanwezig. De early access-versie bevat een significant gedeelte van de campagne en endgame content.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuw Tony Hawk's Pro Skater 3+4-level 'Waterpark' uitgelicht
Nieuws

Nieuw Tony Hawk's Pro Skater 3+4-level 'Waterpark' uitgelicht

Game komt op 11 juli naar consoles en pc

Activision Blizzard heeft meer informatie gegeven over Waterpark, een compleet nieuw level in Tony Hawk's Pro Skater 3+4.

Hoewel de oude levels uit Tony Hawk's Pro Skater 3 en Tony Hawk's Pro Skater 4 natuurlijk terugkeren in deze collectie, zullen er volgens Activision ook meerdere nieuwe levels in het spel te vinden zijn. De belangrijkste is volgens de ontwikkelaar Waterpark, en in een blogpost wordt middels screenshots en uitleg meer informatie gegeven over het level. Enkele beelden van het park kwamen ook al voor in de onthullingstrailer van de game.

Waterpark is gesitueerd in de Mojavewoestijn. Het park is in verval geraakt, maar de verroeste glijbanen en leeggelopen wildwaterbaan vormen volgens de ontwikkelaar de perfecte locatie voor skatesessies. In de hierboven genoemde blogpost worden diverse interessante punten binnen het level uitgelicht, en hieronder is nog eens de onthullingstrailer te zien, alsmede enkele screenshots van Waterpark.

Het gisteren aangekondigde Tony Hawk’s Pro Skater 3+4 giet Tony Hawk's Pro Skater 3 en Tony Hawk's Pro Skater 4 in een modern jasje, met verbeterde graphics, de oorspronkelijke soundtrack, alle oude levels en zoals gezegd nieuwe skateparken. Ook Create-A-Skater en Create-A-Park keren terug.

Overigens nam de oorspronkelijke versie van Tony Hawk's Pro Skater 4 de structuur van de campagne op de schop. Levels waren groter en de tijdslimiet van 2 minuten kwam te vervallen. In deze collectie zullen er echter nieuwe opdrachten in de levels van Tony Hawk's Pro Skater 4 te vinden zijn die wel bij de timer van 2 minuten passen.

Tony Hawk's Pro Skater 3+4 verschijnt op 11 juli voor Xbox Series X en S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Nintendo Switch en pc (Steam, Windows en Battle.net). Ook staat het spel vanaf de releasedatum op Xbox Game Pass.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Het bouwen van een thuisbasis in Assassin's Creed Shadows getoond
Nieuws

Het bouwen van een thuisbasis in Assassin's Creed Shadows getoond

Spelers kunnen zelf bepalen waar gebouwen komen te staan en hoe ze aangekleed worden

Online verschenen video's van Assassin's Creed Shadows tonen hoe spelers hun eigen thuisbasis in de game kunnen bouwen.

Het was al bekend dat de mogelijkheid om een eigen thuisbasis te bouwen in de game zit - afgelopen jaar lekte er zelfs een video van de game uit waarin dit werd getoond. Het was in Assassin's Creed Valhalla ook al mogelijk om een eigen Viking-dorp te bouwen, al waren de opties daarin beperkter.

In een pas online verschenen blogpost over de game wordt dieper ingegaan op de mogelijkheden die spelers krijgen voor het bouwen van een thuisbasis in Shadows. Spelers kunnen zelf bepalen waar gebouwen, decoraties en natuurlijke elementen komen te staan. Gebouwen kunnen ook verbonden worden met gangen en het is mogelijk om dieren te laten rondlopen, zoals een hert. Spelers kunnen deze dieren zelfs aaien.

De 'Hideout', zoals Ubisoft de locatie noemt, is niet alleen bedoeld voor spelers om hun creativiteit in kwijt te kunnen, maar ook om bepaalde NPC's te ontmoeten en vrijgespeelde beloningen te bekijken. In de hierboven aangehaalde blogpost valt meer informatie te vinden, alsmede diverse video's waarvan hieronder een aantal te zien zijn.

Assassin's Creed Shadows draait om twee personages, de Japanse shinobi Naeo en de krijger Yasuke. Spelers kunnen zelf bepalen met wie ze spelen en daar tijdens de game tussen wisselen. Daarbij lijkt Naeo zich vooral te richten op parkour- en stealthgameplay en Yasuke een gevreesde strijder te zijn.

In het spel doen spelers het Japan van de zestiende eeuw aan en volgen zij het verhaal van de twee hierboven genoemde personages. De game speelt zich af tijdens de Sengokuperiode, een tijd in Japan van oorlogvoering en binnenlandse crises. De spelwereld zal daarbij door de vier verschillende seizoenen heen gaat, wat invloed heeft op de omgeving en de gameplay.

Assassin's Creed Shadows komt op 20 maart uit voor PlayStation 5, Xbox Series X en S en pc. Eerder vandaag bleek al dat het zo'n dertig tot veertig uur kost om het hoofdverhaal van de game uit te spelen.

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!