Nieuwe mobiele game van Bassie & Adriaan uitgebracht
Nieuws

Nieuwe mobiele game van Bassie & Adriaan uitgebracht

Een nieuwe Bassie & Adriaan-game is vanaf vandaag beschikbaar voor Android- en iOS-apparaten. Gamer.nl sprak zowel Aad van Toor als ontwikkelaar Vincent van Geel over de nieuwe game voor het bekende duo.

De game draagt de volledige titel Bassie & Adriaan: Een Gouden Vangst en is vooral bedoeld voor kinderen tussen de drie en acht jaar. De game bevat een nieuw verhaal voor het bekende duo met tussendoor verschillende minigames. 

 Aad van Toor, beter bekend als Adriaan, ziet veel kracht in klassieke spelletjes als Memory: "Als je een spel maakt, probeer dan niet het wiel opnieuw uit te vinden. Ga kijken waarom dat spel vroeger zo’n enorm succes is geweest en ga dan samen met kinderen kijken hoe je dat spel nog beter kan maken." 

Zelf houdt Aad wel van een game. "Ik speel graag Rome: Total War, even tussendoor Candy Crush of met vrienden gewoon lekker klaverjassen. Als er een spel gespeeld wordt en ik heb even tijd om mee te doen, dan ben ik er." Centraal staat plezier nog altijd voor Aad van Toor: "Ik vind lachen het belangrijkste wat er is." Het bekende motto "Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen" is iets dat nog dagelijks wordt nageleefd door Van Toor en ook in de game zichtbaar is.

Ontwikkelaar Vincent van Geel keek vroeger zelf ook de tv-serie en werkte nauw samen met Aad van Toor aan de game. "Ik ben trots dat het echt aanvoelt als een Bassie & Adriaan-avontuur. Ik draag graag m’n steentje bij en hoop dat Bassie & Adriaan zo een volgende generatie in kan gaan." Van Geel zei honderden uren van de serie te hebben gekeken om geluidsfragmenten te verzamelen voor de game: "Het was een beer van een klus. Nu heb ik wel honderden varianten van 'allememachies'." 

Bassie & Adriaan: Een Gouden Vangst is vanaf vandaag voor 2,99 euro beschikbaar via de Apple App Store en de Google Play Store. Het volledige interview met Aad van Toor is later deze week te horen in de Bonuslevel Podcast.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot
Nieuws

Wukong Sun: Black Legend op Switch eShop gespot

Game lijkt qua naam en artwork erg op Black Myth: Wukong

Een game genaamd Wukong Sun: Black Legend staat sinds kort op de Nintendo Switch eShop. De naam lijkt erg op de naam van het eerder dit jaar uitgekomen spel Black Myth: Wukong.

Hoewel Wukong Sun: Black Legend aan de screenshots te zien een 2D-actiegame is en het eerder dit jaar verschenen Black Myth: Wukong een driedimensionale game, lijken de namen erg op elkaar. Daarbij heeft ook de artwork van Wukong Sun veel weg van de Black Myth-artwork.

Het lijkt er dan ook op dat op 26 december te verschijnen Switch-spel van een bedrijf genaamd Global Game Studio expres nietsvermoedende consumenten wil laten denken dat het om Black Myth: Wukong gaat, een spel dat op veel plekken genomineerd was voor een game van het jaar-award.

Op internet begint het bestaan van Wukong Sun: Black Legend - en vooral de gelijkenissen met Black Myth - tractie te krijgen. Nintendo of Black Myth-ontwikkelaar Game Science hebben nog niet gereageerd op de situatie.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios
Nieuws

Wederom een Bungie-afdeling samengevoegd met PlayStation Studios

Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team

In navolging van Bungie Creative Studios is nu ook Bungie's Strategic Partnerships-afdeling samengevoegd met PlayStation.

Toen eerder dit jaar een ontslagronde bij Destiny- en Marathon-ontwikkelaar Bungie werd aangekondigd, was al bekend dat een gedeelte van Bungie's werknemers bij PlayStation zelf aan de slag zou gaan. In totaal zou het om 12 procent van alle Bungie-werknemers gaan. In oktober werd Bungie Creative Studios al samengevoegd met PlayStation.

Inmiddels lijkt nu nog een afdeling van Bungie de overstap naar PlayStation gemaakt te hebben. Het gaat ditmaal om het Strategic Partnerships-team, dat wordt geïntegreerd met PlayStations Franchise Development and Portfolio Strategy-team.

Het nieuws werd op LinkedIn gedeeld door Joss Price, die sinds 2021 aan het hoofd staat van het team. "Na drie geweldige jaren bij Bungie gaat mijn team over naar het moederschip van PlayStation. Voor mij persoonlijk is het echt een droom om PlayStations wereldwijde portfolio aan gametitels te transformeren naar entertainmentfranchises."

Bungie zelf richt zich volledig op de Destiny-franchise en het eerder aangekondigde Marathon. Ook wordt een nieuwe sciencefictiongame die eerst in ontwikkeling was bij Bungie nu intern bij PlayStation Studios gemaakt. Voormalige Treyarch-mede-eigenaar Jason Blundell zou aan het hoofd staan van die studio.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!