Moeilijkheidsgraden en endgame van Diablo 4 gaan op de schop
Als onderdeel van update 2.0 en de Vessel of Hatred-uitbreiding
Blizzard gaat de manier waarop moeilijkheidsgraden en de endgame in Diablo 4 werken aanpassen in update 2.0 en aankomende Vessel of Hatred-uitbreiding.
Dat werd tijdens de meest recente Campfire Chat aangekondigd. De World Tiers, het huidige moeilijkheidsgraadsysteem in de game, verdwijnt, en wordt vervangen voor een systeem dat meer op dat van Diablo 3 lijkt. Spelers doorlopen eerst de Normal-, Hard-, Expert- en Penitent-moeilijkheidsgraden voordat ze de endgame bereiken in de vorm van Torment 1. Door elke moeilijkheidsgraad uit te spelen, vergaren spelers extra goud en XP.
De nieuwe Torment-moeilijkheidsgraden zijn direct verbonden aan de progressie dit in de Pit-activiteit wordt geboekt. Hier kan de beste loot worden gevonden. Sacred-items verdwijnen en Ancestral items zijn alleen verkrijgbaar bij Torment-moeilijkheidsgraden. Deze zijn ook krachtiger. In totaal zijn er vier Torment-moeilijkheidsgraden en Torment 1 wordt pas ontgrendeld wanneer Pit Tier 20 is behaald. Het maximale Pit-niveau is Tier 100. In dit uitgebreide artikel wordt er dieper ingegaan op alle wijzigingen.
Zoals eerder werd aangekondigd verschijnt Vessel of Hatred op 8 oktober. Het gaat om een betaalde uitbreiding, maar de hierboven beschreven wijzigingen gelden logischerwijs voor alle spelers. Uniek aan Vessel of Hatred is een nieuwe regio genaamd Nahantu - een jungle vol met geheimen, nieuwe kerkers, Strongholds en monsters. Ook nieuw is de Spiritbron-klasse, die ook wel de "grootste jagers van de jungle" worden genoemd. De klasse richt zich op behendigheid en gebruikt martial arts als moveset - aspecten uit taekwondo, karate, kickboksen, boksen en Muay Thai worden gecombineerd voor "de snelste, meest agressieve" klasse in de game.
Diablo 4 is beschikbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Steam en Battle.net. Ook is de game speelbaar via Xbox Game Pass.