Mobiele RTX 4050-gpu gespot in Samsung Galaxy Book Pro
Nieuws

Mobiele RTX 4050-gpu gespot in Samsung Galaxy Book Pro

De eerste mobiele RTX 40-gpu is opgedoken per benchmark: een GeForce RTX 4050 in een nieuwe Samsung Galaxy Book Pro.

De benchmark betreft een PugetBench-test met Adobe Premiere Pro, gedraaid op een nog te onthullen Samsung Galaxy Book Pro. De productiegerichte laptop draait, naast Nvidia's RTX 4050, op een Intel Core i7-13700H (14 kernen, 20 threads) en 16 GB aan DDR5-werkgeheugen (6.400 MHz).

Met alle waarschijnlijkheid zijn zowel de laptop als de gpu, beide onaangekondigd, vroege productiesamples. De behaalde testresultaten met Premiere Pro zijn namelijk nog niet bijzonder gunstig te noemen. De vroege RTX 4050 krijgt in de videobenchmark een gpu-score van 57,4. Ter referentie: een mobiele RTX 3060 in een soortgelijk systeem behaalt een score van 61. Wel overtreft de RTX 4050 een voorgaande RTX 3050 Ti, met diens score van 48,9. 

Onduidelijk is nog wanneer Nvidia de eerste mobiele greep RTX 40-gpu's uit de doeken doet, laat staan wanneer de chips verkrijgbaar gesteld worden. De vroegste mogelijkheid lijkt momenteel CES 2023, waarvoor Nvidia recentelijk een GeForce-presentatie inroosterde, op 3 januari aanstaande. Gedurende de jaarlijkse tech-beurs maken waarschijnlijk ook Intels eerste mobiele Raptor Lake-cpu's hun opwachting, die mogelijk vaker gepaard zullen worden met RTX 40-gpu's — zoals ook hier het geval blijkt.

Gelijktijdig met de onthullingen van nieuwe mobiele chipsets doen ook laptopfabrikanten hun nieuwe reeks notebooks uit de doeken, waaronder nu vrijwel zeker ook Samsung. De vorige reeks Galaxy Book Pro-laptops werd toevalligerwijze niet gepaard met Nvidia-gpu's, maar de eerste laptopchips van Intel Arc

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error