Mionix maakt dezelfde muizen nog een keer
Nieuws

Mionix maakt dezelfde muizen nog een keer

Na een goed aantal jaar zonder nieuwe producten keert het Zweedse Mionix nu terug met drie nieuwe muizen; de zogenaamde Pro-uitvoeringen van Mionix' eerder verschenen Naos-, Avior- en Castor-vormen.

Mionix deed de Pro-collectie uit de doeken als grootste onthulling, voorafgegaan door de nodige teasers. Het Zweedse gamingmerk had toegezegd "terug naar de kern" te willen, waarmee klaarblijkelijk gedoeld werd op het hervatten van eerder bewezen vormen en bijbehorende voordelen.

Watch on YouTube

In het verleden verschilden de Naos, Avior en Castor wel eens in specificaties; deze ronde is dat niet het geval. Afgezien van vorm en hoeveelheid knoppen spiegelen de drie Pro-muizen elkaar qua hardware.

Stuk voor stuk maken de muizen gebruik van de optische PixArt PMW 3370-sensor, goed voor een dpi van 19.000 en maximale snelheid à 400 inch per seconde. Ook  details als PTFE-glijvoetjes, een flexibele (maar gefixeerde) USB-kabel en 128 kB on-board geheugen zijn onderling identiek gebleven.

Qua stijl is Mionix, geheel naar verwachting, teruggekeerd naar sobere jasjes. De drie Pro-muizen zijn elk gehuld in zwarte uv-coating, met slechts twee afzonderlijk in te stellen rgb-lichtjes om nog een beetje kleur aan het geheel toe te voegen.

De Mionix Naos Pro, Avior Pro en Castor Pro zijn stuk voor stuk geprijsd op 69,99 euro. Geheel in Mionix' stramien zijn de muizen direct via de officiële website te bestellen.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!