Like a Dragon: Infinite Wealth breekt Steam-record voor franchise
Nieuws

Like a Dragon: Infinite Wealth breekt Steam-record voor franchise

Er waren meer dan 46.000 gelijktijdige spelers op Steam gisteren

Het vorige week uitgekomen Like a Dragon: Infinite Wealth heeft een record voor de franchise qua gelijktijdige spelers op Steam verbroken.

De game kwam vrijdag uit en heeft sindsdien elke avond steeds meer gelijktijdige spelers aangetrokken op Steam, zo valt te zien op SteamDB. De piek tot nu toe werd gisteren behaald, met meer dan 46.000 gelijktijdige spelers online.

Dat is een flinke toename van gelijktijdige spelers ten opzichte van de vorige recordhouder binnen de franchise. Dat was Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name, die 13.737 gelijktijdige spelers had op het hoogtepunt. Daarna volgt Yakuza: Like a Dragon met 9535 gelijktijdige spelers.

Like a Dragon: Infinite Wealth draait om de twee hoofdpersonages uit de vorige delen, Ichiban Kasuga en Kazuma Kiryu, in zowel Japan als Hawaï. Het is voor het eerst in de reeks dat een game zich ook buiten Japan afspeelt. Spelers kunnen snelle rpg-gevechten verwachten waarbij men uitvoerig gebruikmaakt van de omgeving. Ook kunnen spelers - zoals inherent is aan de franchise - allerlei zijactiviteiten verwachten, waaronder het onderhouden en inrichten van een klein eiland. Het spel is nu verkrijgbaar op PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S, Xbox One, Steam en Microsoft Store.

Sander Hölsgens beloonde de game met een 9,5: "Like a Dragon: Infinite Wealth is een game met veel (prachtige) gezichten. Het is een fantastisch staaltje maatschappijkritiek, een uitstekend rollenspel, een tragische komedie, en een heerlijke persiflage op games als Pokémon, Crazy Taxi en Animal Crossing. Infinite Wealth is zo divers en tegelijkertijd zo kordaat: dit is waarom openwereldgames zo leuk zijn."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak
Nieuws

Update: Bluepoint en Bend hoorden over annulering van games voordat het nieuws brak

Eén van de geannuleerde games was een God of War-spel

Update: Jason Schreier heeft laten weten dat de werknemers van Bend Studio en Bluepoint Games nog voordat het nieuws over de annulering van hun liveservicegames naar buiten kwam verwittigd werden.

Dat liet de journalist via social media weten. Schreier brak vorige week ook het nieuws over de annuleringen van de games. De onderstaande claim van Jeff Grubb dat werknemers het nieuws over de annuleringen via het nieuwsbericht te horen kregen, blijkt dus onjuist.

Oorspronkelijk bericht:
De werknemers van Bluepoint Games en Bend Studio zouden via de nieuwsberichten die naar buiten kwamen hebben gehoord over de annulering van de liveservicegames waar ze aan werkten.

Vorige bleek dat Sony twee onaangekondigde liveservicegames heeft geannuleerd - een van Bluepoint Games en een van Bend Studio. Een van de games was een God of War-spel.

Journalist Jeff Grubb claimde in zijn Game Mess-podcast dat de werknemers van bovengenoemde studio's niet van te voren op de hoogte waren gesteld van de annuleringen, maar dit tegelijk met gamers wereldwijd hoorden via het Bloomberg-artikel.

Grubb: "Ik heb het uitgezocht en het is waar. De twee studio's kwamen er tegelijk met iedereen achter. Dus mensen kwamen op hun werk aan en vroegen zich af wat de volgende stappen waren. Ze zullen een nieuw idee aan Sony moeten pitchen, en het landschap van wat mogelijk is, is drastisch veranderd."

In dezelfde podcast gaf Grubb ook aan dat de games deels geannuleerd zijn door het falen van Concord vorig jaar. "Dit is gebeurd vanwege Concord. Dat zou duidelijk moeten zijn, het is wat ik heb gehoord. Sony was geschokt vanwege Concord en ze gaan nu langs elke studio en herwaarderen elk project. Zeker wanneer het om een liveservicegame gaat is er veel frictie aanwezig (vanuit Sony), waardoor er minder kans is dat het uitkomt."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
EA's Origin-launcher verdwijnt in april
Nieuws

EA's Origin-launcher verdwijnt in april

Gebruikers worden aangeraden over te stappen naar de EA-app

Electronic Arts stopt op 17 april voorgoed met de Origin-launcher. Alle gebruikers moeten dan overstappen op de bestaande EA-launcher.

De Origin-launcher voor pc werd in 2011 geïntroduceerd en konden via het programma de games van EA beheren. In 2020 bracht het bedrijf echter de vervangende EA-app uit, gevolgd door de volledige release twee jaar later.

Aangezien er alleen maar een 32-bit-versie van Origin beschikbaar is en Microsoft stopt met het ondersteunen van 32-bit-software op Windows, moet iedereen dus overstappen naar de EA-app waar wel een 64-bit-versie van beschikbaar is.

Mensen die Origin nog gebruiken kunnen volgens EA moeiteloos overstappen naar de EA-app. Nadat men is aangemeld kan men daar alle games en geboekte voortgang vinden. Mogelijk zullen echter niet alle oudere mods ondersteund worden in de EA-app.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!