Lian Li stelt nieuwe behuizing uit vanwege mislukt mesh-paneel
Gamer.nl
Nieuws

Lian Li stelt nieuwe behuizing uit vanwege mislukt mesh-paneel

Hardware-fabrikant Lian Li heeft de komst van de nieuwe O11 Air Mini-behuizing twee maanden uitgesteld. Op href="https://www.facebook.com/LianliGlobal/posts/2051524948335856" rel="noopener noreferrer" target="_blank">sociale media</a> liet de fabrikant weten dat het uitstel te wijten was aan ondermaatse mesh-panelen.

"Na grondige controles van de eerste batch O11 Air Mini's ontdekten we dat het mesh-paneel afweek van ons bedoelde ontwerp," zo stelt Lian Li nu. Oorspronkelijk had het gaaswerk blijkbaar tweemaal zo fijnmazig moeten zijn, wat volgens Lian Li's interne tests 5 graden Celsius lagere cpu-temperaturen als gevolg had.

In plaats van de kast op deze manier de wereld in te sturen, schrapt Lian Li nu dus de gehele eerste oplage. Een nieuwe verschijningsdatum staat nog niet vast, maar pre-orders van de O11 Air Mini worden in ieder geval twee maanden verschoven.

De O11 Air Mini is een variatie op Lian Li's populaire O11 Dynamic-behuizing. Niet alleen is de kast ditmaal nog iets compacter gemaakt, ook airflow zou in dit model hoger in het vaandel moeten staan. Drie van de zes zijdes bestaan nagenoeg volledig uit mesh-panelen, met in de kast voldoende ruimte voor zes 140mm-ventilatoren en/of meerdere 120mm-alternatieven.

Lian Li kondigde de O11 Air Mini begin deze maand aan. De kast heeft een richtprijs van 109 dollar, inclusief twee onverlichte 140mm- en één 120mm-ventilator inbegrepen. In de Benelux lijkt de verkoop van de kast nog niet officieel van start te zijn gegaan. 

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar

Er werd zelfs gameplay gestreamd

De alfatest van nieuwe Bungie-game Marathon was per ongeluk te vroeg speelbaar voor sommige mensen.

De eerder aangekondigde test voor de game gaat officieel vanavond om 19:00 uur Nederlandse tijd van start, maar sommige uitgenodigde Xbox-eigenaren kregen per ongeluk al eerder toegang. Iemand heeft zelfs kort een stream van de gameplay online geplaatst.

Bungie kwam echter relatief snel achter de fout en haalde te alfatest weer offline. Volgens community manager Cozmo is Bungie blij "dat mensen van hun eerste potjes genomen".

De sci-fi PVP extraction-shooter Marathon laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Spelers kunnen de game ook zonder een volledige squad spelen, al maakt dit het spel wel uitdagender.

Marathon komt op 23 september naar PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Op andere platforms buiten PlayStation is geen PlayStation Network-account vereist. Een prijs is nog niet bekend, al gaan er geruchten over 40 dollar. Wel is bevestigd dat het spel niet free-to-play, maar ook niet 'full priced', wordt. De game bevat op release drie maps en zes speelbare Runners.

In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje. Inmiddels is Bungie al enkele jaren eigendom van PlayStation.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken
Gamer.nl
Nieuws

Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken

Hij hoopt dat kunstmatige intelligentie een ondersteunende rol krijgt en niet werknemers vervangt

Daniel Vávra, de regisseur van Kingdom Come: Deliverance 2, hoopt dat kunstmatige intelligentie er voor zorgt dat hij meer games kan ontwikkelen gedurende zijn carrière.

Aan The Game Business meldde de regisseur van beide Kingdom Come-spellen dat hij serieuze gezondheidsproblemen van de stress die bij gameontwikkeling komt kijken heeft gekregen, en dat hij het daarom echt wat rustiger aan moet doen.

"Het irriteert mij enorm dat het maken van games zoveel tijd kost, want ik heb meer ideeën dan dat ik tijd heb", aldus Vávra. "Er zijn een aantal projecten die ik graag op mij zou nemen. En ik zou mij er graag op voorbereiden zodat het niet zo chaotisch verloopt. Ik hoop dat de AI-revolutie hiermee gaat helpen - dat we in de toekomst niet vervangen worden door AI, maar dat het ons helpt zodat veel dingen makkelijker en sneller gedaan kunnen worden."

Vávra vervolgt: "Het zou geweldig zijn als dat gaat lukken. Ik heb een aantal grote ideeën die veel tijd en voorbereiding gaan kosten. (...) Het zijn projecten die wat mij betreft minstens zoveel potentie als Kingdom Come: Deliverance hebben."

Het gebruik van AI zorgt wereldwijd voor veel ophef, ook binnen de game-industrie. Sommige mensen verliezen hun baan door de implementatie van kunstmatige intelligentie. Acteurs binnen de game-industrie staken via vakbond SAG-AFTRA zelfs om het gebruik van AI. Tegelijkertijd maken steeds meet bedrijven gebruik ervan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!