Intel verhelpt vertoning trager VRAM op Arc A770-gpu's
Nieuws

Intel verhelpt vertoning trager VRAM op Arc A770-gpu's

De lager dan beloofde GDDR6-kloksnelheden die selecte Arc A770-gpu's vertoonden, zijn reeds verholpen. Intel heeft de fout per update rechtgezet.

De recente update kwam in respons op eerdere berichtgeving over lagere GDDR6-kloksnelheden op Arc A770-gpu's met 16 GB aan geheugen. Deze zouden volgens Intel met 17,5 Gbps-modules geleverd moeten worden, waar selecte gpu's steevast snelheden afbeeldden die overeenkwamen met GDDR6-snelheden op maximaal 16 Gbps — de bandbreedte die het ietwat tragere 8 GB-model belooft.

Intels laatste bèta-drivers voor Arc-gpus, versie 31.0.101.3793, moeten dit probleem verhelpen. Intel Arc gemeenschapswoordvoerder Bryce meldt op Twitter dat het een "slordigheid aan Intels kant" was en dat dergelijke gpu-data voortaan gedubbelcheckt wordt. In het vervolg moeten dit soort foutjes niet meer voorkomen.

Gebruikers van het 16 GB-model van Intel Arc A770-videokaarten wordt aangeraden de kloksnelheden van hun GDDR6-geheugen na te lopen. Indien die in benchmarks en gpu-data op 2.000 MHz en 512 GB/s aftoppen, verbeteren de nieuwe drivers dat naar respectievelijk 2.187 MHz en 559 GB/s. 

De nieuwe drivers brengen daarnaast Intels eigen Game On-compatibiliteit met onder meer Call of Duty: Modern Warfare 2 en de Gold Edition van Resident Evil Village. Onduidelijk is nog wanneer de updates diens bètafase verlaat.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error