Intel stuurt verloren cpu-stickers schijnbaar met liefde op
Nieuws

Intel stuurt verloren cpu-stickers schijnbaar met liefde op

Mocht de meegeleverde 'Intel Inside'-sticker van een processor kwijt zijn geraakt, dan mag je blijkbaar bij Intel zelf aankloppen voor een verse badge.

Reddit-gebruiker Excellent-Ad-7062 "vond de stickers altijd leuk" maar kocht zijn Core i9-9900KF tweedehands en kreeg daarom het vaste stukje branding niet meegeleverd. Op allerhande retailwebsites worden officieuze Intel-stickers aangeboden, maar deze hardware-liefhebber verzond simpelweg een verzoekje naar Intel zelf — en werd naar verluidt vlot geholpen.

Intel schijnt al langer een officiëel aanvraagformulier te hebben voor het vervangen van de merkstickers. Voor consumenten is het de bedoeling dat ze een blijk van eigendom kunnen tonen, zoals officiële bonnetjes of facturen. Nu blijkt dat die vereisten relatief optioneel zijn; wie het lief vraagt, wordt klaarblijkelijk alsnog geholpen.

©GMRimport

Per vergezellende brief bedankt Intel geïnteresseerden voor hun "consistente en correcte gebruik van de merkidentiteit". Het zogenaamde Intel Inside-programma doet daarbij diens best de juiste stickers te verzenden voor de productgroep die in de systemen van de aanvrager zit. Een enkele andere gebruiker van de dienst claimde op Reddit dat de sticker "binnen een dag of drie" toegezonden werd.

In dit geval betrof de verloren sticker een nog relatief recente Intel Core i9, van nog geen drie generaties terug. Onduidelijk is hoe ver het stickerprogramma terug in de tijd gaat. Mogelijk heeft of print Intel geen stickers meer voor 'end of life' verklaarde Core 2 Duo's, oudere Celeron-modellen of andere ten dode opgeschreven processoren.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error