IFA: LG OLED-televisies veranderen in grote gaming-monitoren
Nieuws

IFA: LG OLED-televisies veranderen in grote gaming-monitoren

Afgelopen weekend stond Berlijn in het teken van de grote IFA hardwarebeurs. Hier hebben onder andere LG, Asus en Intel interessante nieuwtjes losgelaten over hun huidige en nieuwe producten.

LG OLED-televisies krijgen software update voor G-Sync support

Een paar jaar geleden was Samsung de enige keus voor fanatieke gamers, maar die tijd is al een poosje voorbij. OLED televisies maken door hun snelle pixel-reactietijden een opmars bij gamers en daar doet LG nu wat bovenop. Alle LG OLED modellen uit 2019 krijgen namelijk ondersteuning voor Nvidia G-Sync. PC-gamers met een Nvidia-videokaart kunnen daardoor gebruik maken van de variabele verversingsfrequentie tot maximaal 120 Hz. Dit is een primeur in de televisie-markt, want tot nu toe was G-Sync alleen mogelijk in gaming monitoren.

©GMRimport

LG's 65E9, 55E9, 77C9, 65C9, and 55C9 OLED televisies hebben allemaal het G-Sync Compatible-certificaat gekregen. Dit betekent dat, op 1080p en 1440p resoluties, die modellen tot 120Hz kunnen weergeven. Bij hogere resoluties zoals 4K is de maximale verversingsfrequentie 60Hz. Mocht je de gelukkige bezitter zijn van een van de genoemde modellen, dan kun je de komende weken de software-update verwachten.

Asus RoG Phone II Ultimate Edition heeft 1 TB opslag

Asus heeft een high-end versie van de Republic of Gamers Phone II aangekondigd met genoeg opslagruimte voor al je games. De Ultimate Edition heeft maar liefst 1 TB UFS 3.0 flash geheugen, wat niet alleen veel is, maar ook heel snel. De Ultimate Edition krijgt daarnaast een iets ander uiterlijk door een matzwarte afwerking.

©GMRimport

Naast een ander uiterlijk en geheugen-upgrade blijft de telefoon het zelfde als de standaard-editie. De telefoon beschikt over een Qualcomm Snapdragon 855+ met een klokfrequentie van 2,96 GHz en een 2340x1080 AMOLED-scherm. Het scherm heeft een verversingsfrequentie van 120 Hz en een responsetijd van 1 ms, daarnaast zou de totale input lag van touchscreen tot pixelresponse slechts 49 ms bedragen. Verder is er 12 GB RAM aanwezig en bestaat de hoofdcamera uit een 48 megapixel-sensor van Sony. Om lang door te kunnen gamen heeft de telefoon een gigantische batterij van 6000 mAh.

Zoals je mag verwachten wordt de Ultimate Edition boven de normale RoG Phone II gepositioneerd. De adviesprijs die daar bij hoort is een flinke 1199 euro.

Nieuwe Intel processors worden veel goedkoper

Intel heeft tijdens IFA een presentatie gegeven over de plannen van het bedrijf voor de nabije toekomst. Hierbij heeft Intel interessante details vrijgegeven over de nieuwe Cascade Lake-X-processors, de opvolgers van de huidige socket 2066-processors. Deze moeten in de herfst al op de markt komen, maar de meeste details waren tot nu toe nog onbekend.

Intel heeft nu laten weten dat de nieuwe processors geen grote technologische vooruitgang zijn, maar wel veel meer prestatie per dollar bieden. De nieuwe generatie zou per euro maar liefst 74 tot 109 procent sneller zijn dan Skylake-X. Gezien de chips nog op Intel's 14nm+++++ procedé worden gebakken en er nog altijd een maximum is van 18 kernen, moeten de prijzen dus flink omlaag gaan. Als we uit gaan van een stijging van 100%, zou de opvolger van de 8-core i7-9800X slechts 330 euro gaan kosten. Daarmee gaat Intel de huidige AMD Ryzen 3000-processors dus ver voorbij!

Uiteraard gaat het om cijfers van Intel zelf, dus moeten we dit met een korrel zout nemen. Toch valt er voor Intel weinig te sjoemelen, want ze doen de vergelijking met hun eigen chips met vrijwel dezelfde technologie.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error