Hotfix pc-versie Spider-Man 2 moet game stabieler maken
Gamer.nl
Nieuws

Hotfix pc-versie Spider-Man 2 moet game stabieler maken

De pc-versie kwam vorige week uit en kon op veel negatieve spelersrecensies rekenen

Insomniac Games heeft een tweede hotfix voor de pc-versie van Marvel's Spider-Man 2 uitgebracht nadat het klachten regende over de stabiliteit van de game.

Afgelopen week kwam Spider-Man 2 op pc uit, en al snel verschenen er veel negatieve recensies op Steam. Diverse spelers hadden te maken met crashes en bugs, en in sommige gevallen kon de game zelfs niet opgestart worden.

De pas uitgekomen hotfix moet diverse problemen verhelpen en de game een stuk stabieler en meer bugvrij maken. Het lost daarbij ook een bug op waarbij spelers geen Steam Achievements konden ontgrendelen. Insomniac laat weten feedback in de gaten te blijven houden voor nog meer eventuele problemen.

Marvel's Spider-Man 2 verscheen afgelopen najaar al op PlayStation 5 en is nu dus ook op pc verkrijgbaar. Zowel Peter Parker als Miles Morales belangrijke rollen in de game - mensen kunnen schakelen tussen de twee helden. Beide Spider-Mans hebben ook nieuwe moves. Spelers verkennen niet alleen Manhattan, maar ook Queens en Brooklyn in de game. Daarbij speelt Venom een grote rol in de game.

Erik Nusselder deelde een 8 uit aan de PS5-versie van de game: "Spider-Man 2 is een vervolg volgens het boekje. Het biedt meer van alles wat in de vorige delen zo goed werkte. Dat levert een ontzettend goed en vloeiend speelbaar spel op waar het plezier vanaf spat, maar Insomniac maakt vaak wel de allerveiligste keuzes, waardoor de game niet vaak verrast."

Sony maakte vorige week overigens bekend de verplichting om een PlayStation Network-account te koppelen wanneer er een pc-versie van een PlayStation-game wordt gespeeld, bij vier spellen op te heffen - waaronder Spider-Man 2. Mensen die hun PSN-account koppelen ontvangen wel in-game bonussen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox-baas Phil Spencer: 'Switch 2 is belangrijk voor onze toekomst'
Gamer.nl
Nieuws

Xbox-baas Phil Spencer: 'Switch 2 is belangrijk voor onze toekomst'

De Microsoft-topman wil zoveel mogelijk mensen bereiken

Phil Spencer, de baas van de gamedivisie van Microsoft, heeft benadrukt dat Nintendo een belangrijke partner is en dat er Xbox-games op Nintendo Switch 2 uit zullen komen.

Dat meldde hij in een interview met Variety. "We hebben de eerste Switch ondersteund en willen dat ook voor Switch 2 doen", zo vertelde hij. "Nintendo is een geweldige partner. (Games uitbrengen op Nintendo-consoles) is een unieke manier voor ons om mensen te bereiken die niet op pc of Xbox spelen. Op die wijze kunnen we onze gemeenschap van mensen die om onze franchises geven laten groeien. Dat is erg belangrijk voor ons, omdat we zo in onze games kunnen blijven investeren."

Spencer vervolgde: "Ik geloof erg in wat Nintendo betekent voor onze industrie en dat we ze blijven ondersteunen. En wij krijgen ook ondersteuning van hen voor onze franchises, dat is een belangrijk onderdeel van onze toekomst."

Ondanks dat de Nintendo Switch 2 eerder deze maand volledig uit de doeken werd gedaan en een releasedatum van 5 juni kreeg, werden er geen grote Microsoft-titels voor de console onthuld. Er gaan al wel geruime tijd geruchten dat spellen als Halo: The Master Chief Collection en Microsoft Flight Simulator naar de console komen. Daarbij heeft het bedrijf tijdens de rechtszaak met de Federal Trade Commission al akkoord gegeven de Call of Duty-franchise naar Nintendo-platforms te brengen. Sowieso heeft Spencer begin dit jaar al bevestigd dat er Xbox-games naar Switch 2 zullen komen.

Microsoft gaf eerder al aan dat het bedrijf aan een Xbox-handheld werkt. Spencer werd in het interview met Variety dan ook gevraagd of hij niet denkt dat dit botst met de doelgroep van de Switch-consoles. "Verschillende creators en andere platformhouders inspireren mij. Maar ik geloof in de plannen die we hebben. We zijn overduidelijk aan het veranderen wat Xbox betekent en we ontmoeten spelers op veel verschillende plekken. Er zijn drie miljard mensen op aarde die games spelen en ik word elke dag wakker met de gedachte over hoe Xbox relevanter kan zijn voor die drie miljard mensen."

Hij had het antwoord op die kwestie ook al paraat: "Door een leider te zijn in hoe onze games en onze platformfeatures op zoveel mogelijk plekken beschikbaar zijn, of dat nou op de cloud is, of op pc, of mensen die op console spelen. Ons doel is om onze franchises te laten groeien en ons platform belangrijk te laten zijn voor een zo groot mogelijk gedeelte van die drie miljard gamers."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige Pokémon Go-maker ontslaat 68 werknemers
Gamer.nl
Nieuws

Voormalige Pokémon Go-maker ontslaat 68 werknemers

De gamedivisie van Niantic is eerder al gekocht door Scopely

Niantic, het bedrijf waar Pokémon Go tot voor kort werd ontwikkeld, ontslaat 68 werknemers.

Dat blijkt uit documentatie gevonden door Game Developer. Het gaat daarbij specifiek om Niantic Spatial, de nieuwe naam van het bedrijf nadat diens gamedivisie werd overgenomen door Scopely. De ontslagen worden pas op 20 mei doorgevoerd en het is dan ook niet bekend binnen welke afdelingen deze ontslagen vallen.

Eerder dit jaar werd aangekondigd dat Scopely 3,5 miljard dollar betaalde voor de gamedivise van Niantic. Daarmee heeft Scopely games als Pokémon Go, Monster Hunter Now en Pikmin Bloom in handen gekregen. Toen werd gemeld dat alle werknemers van de gamedivisie van Niantic over zouden gaan naar Scopely.

De hierboven gemelde ontslagronde vindt dus niet plaats binnen de gamedivisie, dat nu onderdeel uitmaakt van Scopely. In plaats daarvan vallen de ontslagen bij Niantic, dat geen games meer ontwikkelt maar zich richt op AI.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!