Griezelige firstperson-metroidvania Deepest Fear onthuld
Game speelt zich gezellig op de bodem van de oceaan af
Deepest Fear is een aankomende metroidvania met een eerstepersoonsperspectief en horrorelementen.
De game van ontwikkelaar Variable State - bekend van Last Stop en Virginia - werd eerder deze week tijdens de PC Gaming Show aangekondigd. Daarbij vallen meteen de invloeden van de ontwikkelaars op. Films als The Abyss, The Thing en The Fly worden namelijk als inspiratiebronnen genoemd. De game heeft dan ook een vergelijkbare jaren tachtigsfeertje en combineert dat met immersieve games en metroidvania's zoals Metroid Prime, Dead Space en System Shock 2.
Deepest Fear draait om Danni Carroll, die zich een weg door een schijnbaar verlaten faciliteit op de bodem van de oceaan moet zien te vechten. Niet alleen loopt dit gebouw langzaam vol met water, er lurken ook onmenselijke vijanden in de schaduwen. De game gebruikt daarbij gebruik van wat de ontwikkelaar 'real-time vloeibare simulatie' noemt om het water - en de vijanden die zich daarin verbergen - zo realistisch mogelijk te maken.
Deepest Fear is in ontwikkeling voor pc (via Steam) en draait op Unreal Engine 5. Een releasedatum is nog niet bekend. Hieronder kan de onthullingstrailer bekeken worden.