Gray Zone Warfare-ontwikkelaar geeft tips voor betere performance
Nieuws

Gray Zone Warfare-ontwikkelaar geeft tips voor betere performance

Optimalisatie niet om over naar huis te schrijven

Gray Zone Warfare-ontwikkelaar Madfinger Games geeft tips voor betere performance op pc.

Sinds de Early Access-verschijning van de tactische shooter merken veel spelers op dat de optimalisatie van de game tegenvalt. Op Steam melden spelers onder andere lage framerates en plotselinge framedrops tijdens de game - de Steam-reviews zijn momenteel 'verdeeld'. Ook hebben spelers moeite om in potjes te komen door serverproblemen.

In een blogpost op X adviseert Madfinger Games spelers in ieder geval de server met de minste vertraging te kiezen, of te kiezen voor een andere regio als de wachtrij lang blijft. Ook adviseert het spelers de Lamang Recovery Initiative-factie te kiezen, die momenteel het minst populair is. Spelers zitten wel vast aan hun factie tot de volgende 'reset' van de game.

Voor de beste prestaties geeft de ontwikkelaar een aantal logische tips, zoals het installeren van de nieuwste AMD-, Nvidia- en Intel-drivers. Daarnaast zouden Nvidia RTX 30-kaarten en ouder profiteren van de Frame Generation- en Super Resolution Performance-opties aan. RTX 40-kaarten zouden profiteren van DLSS-upscaletechniek en Hardware-accelerated GPU scheduling in de opties.

AMD-kaarten zouden profiteren van FSR setup, Frame Generation en Super Resolution voor de beste prestaties. Voor Intel-kaarten raadt Madfinger Games XeSS setup aan.

Tot slot komt het terug op de 'stotter' die sommige spelers ervaren. Volgens de ontwikkelaar gebeurt dat met name wanneer ze een nieuw gebied betreden - mogelijk vanwege het inladen van cache - maar zou het daarna snel moeten stabiliseren.

Spawnproblemen

Gray Zone Warfare is nu uit in Early Access en kost 34,99 euro. Het is momenteel de bestverkochte game op Steam en behaalde gisteren een piek ruim 66.000 spelers.

Ook is inmiddels de eerste hotfix voor de game verschenen, voornamelijk om spawn- en serverproblemen op te lossen, al is dat eerste nog steeds niet verholpen. Nog steeds melden spelers dat ze zonder hoofd of kleding in de game verschijnen, dus daar wordt nog aan gewerkt.

Mmo-shooter

De game betreft een tactische first-person shooter waarin spelers een fictief Zuid-Oost Aziatisch land verkennen en daar 'mysteries ontrafelen'. De game bevat zodoende een verhaallijn en per factie verschillende missies om te voltooien en is in groepen van maximaal vier man speelbaar.

Verder meldt ontwikkelaar Madfinger Games dat de open wereld tot 48 echte spelers en 1000 AI-gedreven personages bevat. Gray Zone Warfare bevat daarbij een PvE- en een PvPvE-modus, waarvan de vijanden gedurende de Early Access-fase worden verbeterd.

Verder bevat de game diepgaande survivalmechanieken. Zo hebben wonden invloed op je bewegingsvrijheid en visie, in plaats van levenspunten. Ook kunnen spelers met 'honderden' onderdelen wapens bouwen en bevat de game ballistische objecten.

Bij dat laatste wordt rekening gehouden met het materiaal, de snelheid en de 'energie' van een kogel, alsmede het materiaal dat het raakt. Ook houdt de game rekening met het gewicht van een wapen zodra meer kogels een magazijn verlaten en bijkomende terugslag.

Escape From Tarkov

Gray Zone Warfare verschijnt net wanneer een andere populaire tactische shooter, Escape From Trakov, onder vuur ligt door diens spelers. Afgelopen week waren fans van de multiplayershooter namelijk boos vanwege een nieuwe, dure bundel van de game. De Unheard Edition gaat voor 250 dollar over de toonbank en bevat een exclusieve PvE-modus. Ook zitten er diverse upgrades in die volgens spelers onder 'pay-to-win' zouden vallen.

Ontwikkelaar Battlestate heeft nu een statement op Reddit geplaatst. COO Nikita Buyanov laat daarin weten dat het bedrijf de negatieve reacties op de Unheard Edition niet had verwacht. "Het spijt ons heel erg dat fans en de game-community deze gevoelens ervaren."

Als goedmaker komt de PvE-modus ook voor eigenaren van de Edge of Darkness-edition beschikbaar. Dit gebeurt echter wel in fases, omdat de ontwikkelaar nog niet voldoende servercapaciteit heeft om iedereen tegelijk toe te laten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Unknown 9-franchise geannuleerd, ontslagen bij ontwikkelaar
Nieuws

Unknown 9-franchise geannuleerd, ontslagen bij ontwikkelaar

'Verdere verkenning van de franchise is niet gerechtvaardigd'

Ontwikkelaar Reflector Entertainment heeft na de tegenvallende release van Unknown 9: Awakening besloten de franchise te annuleren en geen games meer in de reeks uit te brengen. Ook zijn er werknemers ontslagen.

Volgens Relector kwamen de resultaten rondom Unknown 9: Awakening niet in de buurt van de verwachtingen. "Verdere verkenning (van de franchise) is dan ook niet gerechtvaardigd".

Het bedrijf laat weten dat als gevolg daarvan een game die zich nog maar in de conceptfase bevond - waarschijnlijk een nieuw deel in de reeks - is geannuleerd. Het zorgt er ook voor dat er wederom een ontslagronde plaats gaat vinden binnen Reflector, nadat het bedrijf in november vorig jaar ook al gebukt ging onder ontslagen.

Er wordt nu aan één game gewerkt binnen de studio. Hoewel het spel nog niet is aangekondigd, maakt het onderdeel uit van een bestaande Bandai Namco-IP en verloopt de ontwikkeling volgens de studio naar wens.

Unknown 9: Awakening verscheen afgelopen najaar. De game volgt het verhaal van Haroona, een zogeheten 'quaestor' die een mysterieuze dimensie genaamd de Fold kan bezoeken. Deze dimensie bevat een krachtige energie en verloren kennis dat een nieuw tijdperk aan vooruitgang in gang kan zetten. Maar als deze kennis in verkeerde handen valt kan dit het einde van de mensheid betekenen. Reflector was van plan ook boeken en comics gebaseerd op Unknown 9 uit te brengen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
De verschillende soorten wezens in Avowed uitgelicht
Nieuws

De verschillende soorten wezens in Avowed uitgelicht

Game verschijnt op 18 februari voor Xbox Series, pc en Game Pass

Obsidian heeft een nieuwe video van het aankomende Avowed gedeeld waarin de verschillende wezens die in de spelwereld leven uitgelicht worden.

De video bevat geen beelden van de game zelf, maar toont artwork - soms licht geanimeerd - om kijkers meer informatie te bieden over wat men allemaal in Eora tegen kan komen. Eora is de spelwereld die Obsidian heeft bedacht - niet alleen voor Avowed, maar ook voor de Pillars of Eternity-games.

De spelwereld van de games bestaat bovenal uit zogeheten kith, die weer onder te verdelen zijn in mensen, aumaua, orlans, dwergen en elven. Onder deze vijf rassen worden ook zeldzame wezens geboren met speciale krachten, ook wel bekend als de goddelijken.

Overigens heeft Obsidian laten weten dat dit nog maar de eerste video in een reeks van vijf is waarin dieper wordt ingegaan op informatie rondom Eora. De komende tijd kunnen geïnteresseerden dus nog vier video's verwachten om de kennis over deze spelwereld bij te schaven voordat de game uitkomt.

Avowed komt op 18 februari naar Xbox Series X en S, pc en Xbox Game Pass.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!