Gray Zone Warfare-ontwikkelaar geeft tips voor betere performance
Nieuws

Gray Zone Warfare-ontwikkelaar geeft tips voor betere performance

Optimalisatie niet om over naar huis te schrijven

Gray Zone Warfare-ontwikkelaar Madfinger Games geeft tips voor betere performance op pc.

Sinds de Early Access-verschijning van de tactische shooter merken veel spelers op dat de optimalisatie van de game tegenvalt. Op Steam melden spelers onder andere lage framerates en plotselinge framedrops tijdens de game - de Steam-reviews zijn momenteel 'verdeeld'. Ook hebben spelers moeite om in potjes te komen door serverproblemen.

In een blogpost op X adviseert Madfinger Games spelers in ieder geval de server met de minste vertraging te kiezen, of te kiezen voor een andere regio als de wachtrij lang blijft. Ook adviseert het spelers de Lamang Recovery Initiative-factie te kiezen, die momenteel het minst populair is. Spelers zitten wel vast aan hun factie tot de volgende 'reset' van de game.

Voor de beste prestaties geeft de ontwikkelaar een aantal logische tips, zoals het installeren van de nieuwste AMD-, Nvidia- en Intel-drivers. Daarnaast zouden Nvidia RTX 30-kaarten en ouder profiteren van de Frame Generation- en Super Resolution Performance-opties aan. RTX 40-kaarten zouden profiteren van DLSS-upscaletechniek en Hardware-accelerated GPU scheduling in de opties.

AMD-kaarten zouden profiteren van FSR setup, Frame Generation en Super Resolution voor de beste prestaties. Voor Intel-kaarten raadt Madfinger Games XeSS setup aan.

Tot slot komt het terug op de 'stotter' die sommige spelers ervaren. Volgens de ontwikkelaar gebeurt dat met name wanneer ze een nieuw gebied betreden - mogelijk vanwege het inladen van cache - maar zou het daarna snel moeten stabiliseren.

Spawnproblemen

Gray Zone Warfare is nu uit in Early Access en kost 34,99 euro. Het is momenteel de bestverkochte game op Steam en behaalde gisteren een piek ruim 66.000 spelers.

Ook is inmiddels de eerste hotfix voor de game verschenen, voornamelijk om spawn- en serverproblemen op te lossen, al is dat eerste nog steeds niet verholpen. Nog steeds melden spelers dat ze zonder hoofd of kleding in de game verschijnen, dus daar wordt nog aan gewerkt.

Mmo-shooter

De game betreft een tactische first-person shooter waarin spelers een fictief Zuid-Oost Aziatisch land verkennen en daar 'mysteries ontrafelen'. De game bevat zodoende een verhaallijn en per factie verschillende missies om te voltooien en is in groepen van maximaal vier man speelbaar.

Verder meldt ontwikkelaar Madfinger Games dat de open wereld tot 48 echte spelers en 1000 AI-gedreven personages bevat. Gray Zone Warfare bevat daarbij een PvE- en een PvPvE-modus, waarvan de vijanden gedurende de Early Access-fase worden verbeterd.

Verder bevat de game diepgaande survivalmechanieken. Zo hebben wonden invloed op je bewegingsvrijheid en visie, in plaats van levenspunten. Ook kunnen spelers met 'honderden' onderdelen wapens bouwen en bevat de game ballistische objecten.

Bij dat laatste wordt rekening gehouden met het materiaal, de snelheid en de 'energie' van een kogel, alsmede het materiaal dat het raakt. Ook houdt de game rekening met het gewicht van een wapen zodra meer kogels een magazijn verlaten en bijkomende terugslag.

Escape From Tarkov

Gray Zone Warfare verschijnt net wanneer een andere populaire tactische shooter, Escape From Trakov, onder vuur ligt door diens spelers. Afgelopen week waren fans van de multiplayershooter namelijk boos vanwege een nieuwe, dure bundel van de game. De Unheard Edition gaat voor 250 dollar over de toonbank en bevat een exclusieve PvE-modus. Ook zitten er diverse upgrades in die volgens spelers onder 'pay-to-win' zouden vallen.

Ontwikkelaar Battlestate heeft nu een statement op Reddit geplaatst. COO Nikita Buyanov laat daarin weten dat het bedrijf de negatieve reacties op de Unheard Edition niet had verwacht. "Het spijt ons heel erg dat fans en de game-community deze gevoelens ervaren."

Als goedmaker komt de PvE-modus ook voor eigenaren van de Edge of Darkness-edition beschikbaar. Dit gebeurt echter wel in fases, omdat de ontwikkelaar nog niet voldoende servercapaciteit heeft om iedereen tegelijk toe te laten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden
Nieuws

Avowed was bijna een 'multiplayer-Skyrim' geworden

De ontwikkeling van de game is tweemaal herstart

De eerder deze week uitgekomen singleplayer-rpg Avowed had bijna een focus op multiplayergameplay gehad.

Dat laat regisseur Carrie Patel weten aan Bloomberg. De game werd in eerste instantie een "multiplayer-Skyrim" genoemd, maar in 2021 ging de ontwikkeling volledig op de schop. Voor die tijd werd het spel als een multiplayergame ontwikkeld. Sterker nog: de ontwikkeling van de game is in totaal twee keer volledig herstart.

Patel onthult ook dat er bij Obsidian behoefte is aan eventuele vervolgen op of dlc voor Avowed. "Nu we deze geweldige spelwereld hebben gebouwd, en het ontwikkelteam ook hebben laten wennen aan deze content en gameplay in deze wereld, zou ik er graag meer van zien."

Avowed is nu verkrijgbaar voor Xbox Series X en S en pc en staat ook op Xbox Game Pass. Ron Vorstermans beloonde het spel met een 9 in zijn review: "Het schrijfwerk is fenomenaal, het vechten vloeit als een actiegame, de spelwereld is iedere vierkante centimeter waard en zelfs de kleinste verhaaltjes zijn memorabel. Avowed is misschien geen grensverleggende, dynamische rpg, maar weet precies waar het goed in is, en zet daar met volle overtuiging op in. Het resultaat is de beste Microsoft-rpg van de afgelopen jaren."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix betrokken bij Sifu-verfilming
Nieuws

Netflix betrokken bij Sifu-verfilming

De scriptschrijver van de The Maze Runner-films zou het script voor de film verzorgen

Netflix is betrokken bij de verfilming van Sloclaps kungfugame Sifu.

In 2022 werd al aangekondigd dat er een film werd gemaakt gebaseerd op Sifu door Story Kitchen, het bedrijf dat ook achter de Sonic the Hedgehog-films en de aankomende Streets of Rage- en Tomb Raider-verfilmingen zit.

Deadline heeft deze week gemeld dat Netflix nu ook betrokken is bij het project en dat TS Nowlin - bekend van de The Maze Runner-films - het script schrijft. Volgens geruchten zal John Wick-regisseur Chad Stahelski met zijn bedrijf 87Eleven Entertainment als producent functioneren.

Eerder gingen er geruchten dat Derek Kolstad, de schrijver van de John Wick-scripts, het script voor Sifu zou schrijven, maar dat lijkt nu dus niet meer het geval te zijn - tenzij hij samenwerkt met TS Nowlin.

De film moet min of meer hetzelfde plot als de game aanhouden, waarbij de hoofdrolspeler elke keer dat ze verslagen worden een stuk ouder wordt. De film wordt beschreven als "John Wick ontmoet M. Night Shyamalan's film Old".

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!