FromSoftware onderzoekt savebug in pc-versie Armored Core 6
Nieuws

FromSoftware onderzoekt savebug in pc-versie Armored Core 6

Bedrijf raadt spelers aan game af te sluiten voor pc in slaapstand te zetten

FromSoftware heeft laten weten onderzoek te plegen naar een bug in de pc-versie van Armored Core 6: Fires of Rubicon die invloed heeft op de savegame van spelers.

Dat laat het bedrijf weten in een Japanstalige tweet - vertaald door VGC. Volgens de tweet wordt in sommige gevallen savedata niet goed opgeslagen in de pc-versie. "We onderzoeken op dit moment de oorzaak, maar zorg in ieder geval dat je de game afsluit voordat je je pc in slaapstand zet. We verontschuldigen ons voor het ongemak dat dit spelers geeft."

In Armored Core 6: Fires of Rubicon wordt een mysterieus goedje genaamd Coral ontdekt op een afgelegen planeet genaamd Rubicon 3. Verwacht werd dat dit als energiebron de technologie- en communicatiemogelijkheden van de mensheid zou avanceren. In plaats daarvan veroorzaakt het een catastrofe over heel de planeet en nabijgelegen sterren dat vlammen en stormen veroorzaakt, waardoor het Burning Star-systeem wordt gecreëerd.

De game speelt zich een halve eeuw later af. Bedrijven en andere groeperingen vechten om Coral op de planeet. Spelers infiltreren Rubicon 3 als onafhankelijke huurmoordenaar - piloot C4-621 - en komen in een strijd tussen de facties terecht.

Armored Core 6: Fires of Rubicon is nu verkrijgbaar op Steam, PlayStation 5, PlayStation 4, Xbox Series X en S en Xbox One. Ron Vorstermans gaf een 9 aan de game: "Armored Core 6: Fires of Rubicon is moeilijk en is daarom een game voor doorbijters. Het is ook een waar genot van begin tot eind. Het tempo is heerlijk, het verhaal boeiend, de gevechten zijn fantastisch, het aanpassen van je mech is bevredigend en audiovisueel weet Armored Core 6 te imponeren. De game heeft op moment van schrijven nog wat problemen met de balans. Daarom is de moeilijkheidsgraad grillig, maar naar verwachting trekt FromSoftware dat nog wel recht."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error