Fortnite krijgt vandaag skins van Avatar: The Last Airbender
Gamer.nl
Nieuws

Fortnite krijgt vandaag skins van Avatar: The Last Airbender

Waaronder van de Vuurnatie-prins en de blinde bandiet

Fortnite introduceert vandaag drie skins van personages uit Avatar: The Last Airbender. Bovendien kunnen spelers vanaf vrijdag 12 april deelnemen aan een evenement rondom de populaire cartoon, genaamd Avatar: Elements.

Epic Games kondigde dit nieuws aan via een trailer op X. De skins die vanaf vandaag beschikbaar komen in de item shop zijn die van Katara, Zuko en Toph. De trailer toont ook een kort fragment waarin het hoofdpersonage Aang - oftewel de Avatar - samen met zijn vliegende bizon Appa vastgevroren zit in een grote ijsklomp. Naar alle waarschijnlijkheid zal de skin van de Avatar beschikbaar komen via de mini-battle pass van het evenement, dat dus vrijdag begint.

View post on X

De komst van het Avatar: The Last Airbender-evenement in Fortnite was eerder al uitgelekt. Net zoals andere cross-over-evenementen in Fortnite zal Avatar: Elements waarschijnlijk twee tot drie weken duren. Tijdens het evenement kunnen spelers missies uitvoeren die verbonden zijn aan de personages en verschillende elementen van de tekenserie. Hiermee kunnen verschillende cosmetische items, en dus ook nog een extra skin, vrijgespeeld worden.

Het is momenteel nog onduidelijk of Sokka ook deel uitmaakt van Avatar: Elements. De broer van Katara, bekend van zijn boomerang, is eigenlijk het enige personage uit het bekende ‘Team Avatar’ dat nog niet is getoond door Epic Games.

Het aanstaande evenement is trouwens niet de eerste cross-over die Fortnite krijgt met de Avatar-wereld. Eerder kwam er al een skin van Korra naar het spel via het tweede seizoen van hoofdstuk 5: Myth & Mortals. Korra is het hoofdpersonage van de spin-off-serie The Legend of Korra.

Avatar: The Last Airbender stamt uit 2005 en werd destijds uitgezonden op Nickelodeon. Desondanks is de cartoon nog steeds razend populair, onder andere vanwege de volwassen thema’s die de serie ook populair maken bij volwassenen. Daarnaast kreeg het afgelopen februari een live-action-serie op Netflix.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar
Gamer.nl
Nieuws

Alfatest van Bungie's Marathon was per ongeluk al speelbaar

Er werd zelfs gameplay gestreamd

De alfatest van nieuwe Bungie-game Marathon was per ongeluk te vroeg speelbaar voor sommige mensen.

De eerder aangekondigde test voor de game gaat officieel vanavond om 19:00 uur Nederlandse tijd van start, maar sommige uitgenodigde Xbox-eigenaren kregen per ongeluk al eerder toegang. Iemand heeft zelfs kort een stream van de gameplay online geplaatst.

Bungie kwam echter relatief snel achter de fout en haalde te alfatest weer offline. Volgens community manager Cozmo is Bungie blij "dat mensen van hun eerste potjes genomen".

De sci-fi PVP extraction-shooter Marathon laat spelers in de huid kruipen van cybernetische huurmoordenaars bekend als Runners, die een verloren kolonie op de planeet Tau Ceti IV verkennen en jacht maken op rijkdom en faam. Spelers kunnen de game ook zonder een volledige squad spelen, al maakt dit het spel wel uitdagender.

Marathon komt op 23 september naar PlayStation 5, Xbox Series-consoles en pc. Op andere platforms buiten PlayStation is geen PlayStation Network-account vereist. Een prijs is nog niet bekend, al gaan er geruchten over 40 dollar. Wel is bevestigd dat het spel niet free-to-play, maar ook niet 'full priced', wordt. De game bevat op release drie maps en zes speelbare Runners.

In de jaren negentig, nog voordat het bedrijf opgekocht werd door Microsoft en de studio Halo: Combat Evolved uitbracht voor Xbox, timmerde Bungie al aan de weg met de Marathon-games - first person shooters met een futuristisch tintje. Inmiddels is Bungie al enkele jaren eigendom van PlayStation.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken
Gamer.nl
Nieuws

Kingdom Come: Deliverance 2-regisseur wil met AI meer games maken

Hij hoopt dat kunstmatige intelligentie een ondersteunende rol krijgt en niet werknemers vervangt

Daniel Vávra, de regisseur van Kingdom Come: Deliverance 2, hoopt dat kunstmatige intelligentie er voor zorgt dat hij meer games kan ontwikkelen gedurende zijn carrière.

Aan The Game Business meldde de regisseur van beide Kingdom Come-spellen dat hij serieuze gezondheidsproblemen van de stress die bij gameontwikkeling komt kijken heeft gekregen, en dat hij het daarom echt wat rustiger aan moet doen.

"Het irriteert mij enorm dat het maken van games zoveel tijd kost, want ik heb meer ideeën dan dat ik tijd heb", aldus Vávra. "Er zijn een aantal projecten die ik graag op mij zou nemen. En ik zou mij er graag op voorbereiden zodat het niet zo chaotisch verloopt. Ik hoop dat de AI-revolutie hiermee gaat helpen - dat we in de toekomst niet vervangen worden door AI, maar dat het ons helpt zodat veel dingen makkelijker en sneller gedaan kunnen worden."

Vávra vervolgt: "Het zou geweldig zijn als dat gaat lukken. Ik heb een aantal grote ideeën die veel tijd en voorbereiding gaan kosten. (...) Het zijn projecten die wat mij betreft minstens zoveel potentie als Kingdom Come: Deliverance hebben."

Het gebruik van AI zorgt wereldwijd voor veel ophef, ook binnen de game-industrie. Sommige mensen verliezen hun baan door de implementatie van kunstmatige intelligentie. Acteurs binnen de game-industrie staken via vakbond SAG-AFTRA zelfs om het gebruik van AI. Tegelijkertijd maken steeds meet bedrijven gebruik ervan.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!