Escape from Tarkov-maker verontschuldigt zich voor controversiële PvE-modus
Gamer.nl
Nieuws

Escape from Tarkov-maker verontschuldigt zich voor controversiële PvE-modus

'Het spijt ons heel erg dat fans en de game-community deze gevoelens ervaren'

Escape from Tarkov-ontwikkelaar Battlestate heeft gereageerd op de kritiek van spelers op een dure nieuw editie van de game met een exclusieve PvE-modus.

Afgelopen week waren fans van de multiplayershooter boos vanwege een nieuwe, dure bundel van de game. De Unheard Edition gaat voor 250 dollar over de toonbank en bevat een exclusieve PvE-modus. Ook zitten er diverse upgrades in die volgens spelers onder 'pay-to-win' zouden vallen.

Spelers waren boos omdat zij al geld hebben betaald voor andere edities van de game en dus alleen deze nieuwe content konden ontvangen door 250 dollar neer te leggen. Daarbij hebben sommigen van hen eerder ook al de Edge of Darkness-edition van de game gekocht, een editie van 100 dollar met een seizoenspas waarmee men toegang zou krijgen tot alle toekomstige dlc.

Ontwikkelaar Battlestate heeft nu een statement op Reddit geplaatst. COO Nikita Buyanov laat daarin weten dat het bedrijf de negatieve reacties op de Unheard Edition niet had verwacht. "Het spijt ons heel erg dat fans en de game-community deze gevoelens ervaren."

Als goedmaker komt de PvE-modus ook voor eigenaren van de Edge of Darkness-edition beschikbaar. Dit gebeurt echter wel in fases, omdat de ontwikkelaar nog niet voldoende servercapaciteit heeft om iedereen tegelijk toe te laten. "We zullen dit proces zo snel mogelijk opstarten. Ook zullen we mod-ondersteuning voor de PvE-modus toevoegen."

De Unheard Edition blijft overigens wel te koop staan. "We zullen de items en perks van deze editie wel beter balanceren en meer beloningen beschikbaar stellen voor mensen die upgraden."

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'
Gamer.nl
Nieuws

'Switch 2 wordt de grootste consolerelease tot nu toe'

De vraag is vooral of Nintendo genoeg exemplaren kan produceren

Volgens een analist kan de Nintendo Switch 2-release de grootste consolerelease tot dusver worden.

Dat meldt Pelham Smithers van het op Japan gerichte analistenbureau Pelham Smithers Associates aan Bloomberg. Eerder bleek al dat er zo'n 2,2 miljoen mensen de Switch 2 hebben gereserveerd in Japan. "Aangezien Japan een derde van de wereldwijd verkochte Switch-consoles heeft gekocht, impliceert dit 6,6 miljoen wereldwijde reserveringen voor de Switch 2."

Natuurlijk hangt veel af van hoeveel exemplaren Nintendo voor de Switch 2-release kan produceren - reserveringen moeten immers omgezet kunnen worden in verkopen. Tijdens en ruim na de release van de PlayStation 5 bijvoorbeeld waren er flinke tekorten van de console. Er gaan geruchten dat Nintendo echter al sinds medio vorig jaar Switch 2-consoles produceert en dus een aanzienlijke voorraad voorbereidt.

De grootste consolerelease tot nu toe is in handen van Sony met de PlayStation 4 en PlayStation 5. Beide consoles zijn wereldwijd naar verluidt 4,5 miljoen keer verkocht in de eerste twee maanden van release - al hadden dat er meer kunnen zijn als Sony meer PS5-exemplaren op voorraad had.

Eerder deze week bleek in ieder geval dat de vraag naar Switch 2-consoles in Japan het verwachte aanbod overstijgt. Volgens de directeur van Nintendo zullen "een significant aantal" geïnteresseerden in Japan op release naast een Switch 2 grijpen.

De Nintendo Switch 2 komt wereldwijd op 5 juni uit en gaat 469,99 euro kosten, al komt er ook een versie van de console voor 509,99 euro beschikbaar waar een digitale code voor Mario Kart World bij zit. De reserveringen in Nederland zijn al enige tijd geopend - houd pre-order-mogelijkheden hier in de gaten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Nieuwe Skate heeft geen offline modus
Gamer.nl
Nieuws

Nieuwe Skate heeft geen offline modus

De game moet altijd online zijn om de spelwereld te laten evolueren

De nieuwe Skate-game van EA en Full Circle heeft altijd een online connectie nodig om speelbaar te zijn.

Dat laten de bedrijven weten in een FAQ op de EA-website. Daarin wordt benadrukt dat de game geen offline modus krijgt. De reden dat de game altijd online moet zijn: "De game en de stad waarin de game zich afspeelt zijn ontworpen om een levende, ademende, massive multiplayer skateboarding sandbox te zijn die altijd online is en constant evolueert."

De ontwikkelaar vervolgt: "Je gaat grote veranderingen zien, zoals aanpassingen aan de stad, alsmede kleinere dingen zoals evenementen en andere in-game activiteiten. Om onze visie van een skateboardwereld te leveren, heeft de game een voortdurende online connectie nodig. Dit is waarschijnlijk geen grote verrassing voor degenen die mee hebben gedaan aan onze speeltest."

Full Circle benadrukt ook nogmaals dat de Early Access-versie van de nieuwe Skate ergens in de loop van dit jaar verschijnt. Dat werd vorig jaar ook al verteld. Ook wordt gemeld dat cross-play onderdeel uitmaakt van de ervaring.

Skate moet niet als vervolg op de oude Skate-games gezien worden, maar als op zichzelf staand platform dat de komende jaren uitgebreid kan worden. Ondanks dat het spel free-to-play wordt, zal het volgens de makers geen pay-to-win-elementen bevatten. Ook zullen geen gebieden achter een betaalmuur zitten. Microtransacties zullen alleen aanwezig zijn voor cosmetische items. In de game skaten mensen in de fictieve stad San Vansterdam. Skate komt naar pc, mobiel en moderne consoles.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!