Epic Games Store-databaselek toont potentiële onaangekondigde pc-games
Nieuws

Epic Games Store-databaselek toont potentiële onaangekondigde pc-games

Waaronder mogelijk pc-versies van Red Dead Redemption, Bioshock 4 en The Last of Us 2

Er is een lijst online verschenen afkomstig uit de Epic Games Store-database waarin allerlei nog onaangekondigde pc-games werden vermeld.

De lijst verscheen op EpicDB, een website vergelijkbaar met SteamDB. Epic Games kwam er achter dat gegevens uit de database die nog niet online mochten verschijnen, via die site toch publiekelijk werden gemaakt. Epic Games heeft inmiddels een update doorgevoerd (via Eurogamer) waardoor deze informatie in de toekomst meer naar buiten kan komen, en de site in kwestie is nu offline.

Het kwaad is echter al geschied: er werden diverse onaangekondigde games naar buiten gebracht. Het grootste gedeelte van die games werd weergegeven via projectnamen in plaats van de uiteindelijke naam, al gold dat niet voor alle uitgelekte games. Zo lijkt Saber Interactive aan een nieuw Turok-project te werken, al is niet duidelijk of het om een compleet nieuwe game of een remaster gaat.

Qua uitgelekte projectnamen wisten mensen met enig speurwerk ook te achterhalen waar ze mogelijk voor stonden. Zo wordt er al geruime tijd aan een nieuwe Bioshock-game gewerkt, en verscheen die in de database onder de codenaam 'Parkside'. Ook werd een Sony-project genaamd 'Utah' gevonden, wat waarschijnlijk voor de pc-versie van The Last of Us: Part 2 staat. Onlangs gingen er nog geruchten dat de pc-versie al een tijdje klaarligt. Verder lijken er mogelijke projectnamen voor een pc-versie van Final Fantasy 16 en een remake van Final Fantasy 9 te zijn gevonden.

Een andere interessante projectnaam was 'Semla' van Rockstar Games. Oplettende gamers kwamen er achter dat de bestandsgrootte van deze game vergelijkbaar is met Red Dead Redemption 1 op de PlayStation 4, en dus speculeert men dat er weldegelijk een pc-versie van de openwereldgame in aantocht is.

Andere projectnamen die werden gevonden maar waar nog geen duidelijke betekenis voor is, zijn 'Butterkaka' van SquareEnix, 'Porridge', 'Croquembounce' en 'CurlyWurly' van Sega, 'Chimichanga' van Saber Interactive en 'Profiterole' en 'Puffpastry' van Ubisoft.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error