Epic Games Store-databaselek toont potentiële onaangekondigde pc-games
Nieuws

Epic Games Store-databaselek toont potentiële onaangekondigde pc-games

Waaronder mogelijk pc-versies van Red Dead Redemption, Bioshock 4 en The Last of Us 2

Er is een lijst online verschenen afkomstig uit de Epic Games Store-database waarin allerlei nog onaangekondigde pc-games werden vermeld.

De lijst verscheen op EpicDB, een website vergelijkbaar met SteamDB. Epic Games kwam er achter dat gegevens uit de database die nog niet online mochten verschijnen, via die site toch publiekelijk werden gemaakt. Epic Games heeft inmiddels een update doorgevoerd (via Eurogamer) waardoor deze informatie in de toekomst meer naar buiten kan komen, en de site in kwestie is nu offline.

Het kwaad is echter al geschied: er werden diverse onaangekondigde games naar buiten gebracht. Het grootste gedeelte van die games werd weergegeven via projectnamen in plaats van de uiteindelijke naam, al gold dat niet voor alle uitgelekte games. Zo lijkt Saber Interactive aan een nieuw Turok-project te werken, al is niet duidelijk of het om een compleet nieuwe game of een remaster gaat.

Qua uitgelekte projectnamen wisten mensen met enig speurwerk ook te achterhalen waar ze mogelijk voor stonden. Zo wordt er al geruime tijd aan een nieuwe Bioshock-game gewerkt, en verscheen die in de database onder de codenaam 'Parkside'. Ook werd een Sony-project genaamd 'Utah' gevonden, wat waarschijnlijk voor de pc-versie van The Last of Us: Part 2 staat. Onlangs gingen er nog geruchten dat de pc-versie al een tijdje klaarligt. Verder lijken er mogelijke projectnamen voor een pc-versie van Final Fantasy 16 en een remake van Final Fantasy 9 te zijn gevonden.

Een andere interessante projectnaam was 'Semla' van Rockstar Games. Oplettende gamers kwamen er achter dat de bestandsgrootte van deze game vergelijkbaar is met Red Dead Redemption 1 op de PlayStation 4, en dus speculeert men dat er weldegelijk een pc-versie van de openwereldgame in aantocht is.

Andere projectnamen die werden gevonden maar waar nog geen duidelijke betekenis voor is, zijn 'Butterkaka' van SquareEnix, 'Porridge', 'Croquembounce' en 'CurlyWurly' van Sega, 'Chimichanga' van Saber Interactive en 'Profiterole' en 'Puffpastry' van Ubisoft.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Concept art van nieuwe Battlefield gelekt
Nieuws

Concept art van nieuwe Battlefield gelekt

Toont onder andere Los Angeles als locatie

Er is vermoedelijke concept art van de nieuwe Battlefield gelekt.

De illustraties werden door een Reddit-bezoeker op het platform geplaatst. In totaal gaat het om twintig illustraties, waarop mogelijke locaties uit de game worden getoond. De meest opvallende illustraties tonen een door oorlog verscheurd Los Angeles, waaronder Sunset Boulevard. Sowieso lijken de locaties gevarieerd te zijn: ook het Midden-Oosten, New York en mogelijk Europa komen er in voor.

Afgelopen maart werd er voor het eerst een speeltest gehouden voor de nieuwe Battlefield. Snel daarna lekten er beelden van deze speeltest. Begin dit jaar werden er officiële pre-alfabeelden getoond.

De nieuwe Battlefield speelt zich in de moderne tijd af. Er wordt inspiratie gehaald uit Battlefield 3 en 4. De game zal dan ook niet de wedstrijden met 128 spelers en het Specialist-systeem uit Battlefield 2042 meenemen. In plaats daarvan keren potjes met 64 spelers terug en zitten er reguliere classes in de game. Ook keert de singleplayercampagne terug. 

De nieuwe Battlefield moet ergens in het fiscale jaar 2026 - oftewel voor april 2026 - uitkomen, al kan de game worden uitgesteld als dat de kwaliteit ten goede komt. Eerder werd al gemeld dat de nieuwe Battlefield door vier EA-teams wordt ontwikkeld onder de noemer Battlefield Studios. Hieronder vallen Dice, EA Motive, Ripple Effect en Criterion. Een vijfde studio die eerst mee zou helpen - Ridgeline Games van voormalige Halo-bedenker Marcus Lehto - is inmiddels gesloten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Netflix-baas: 'Traditioneel consolemodel werkt beperkend'
Nieuws

Netflix-baas: 'Traditioneel consolemodel werkt beperkend'

Kinderen zouden niet zozeer meer bezig zijn met op welke console ze kunnen gamen

Alain Tascan, de directeur van games bij Netflix, claimt dat consoles in feite een beperkende factor zijn en dat de jeugd niet meer zo bezig is met games via deze platforms consumeren.

Dat meldde hij op Game Developers Conference (via The Game Business). "Wat consoles betreft kijken we naar een toekomst die platform-agnostisch is. Kijk naar de jongere generatie. Dromen achtjarigen en tienjarigen van het hebben van een PlayStation 6? Ik betwijfel het."

Hij vervolgt: "Ze willen interactie hebben met elk digitale scherm, wat en waar het zich ook bevindt, zelfs in de auto. Wanneer je aan consoles denkt, denk je aan high definition, denk je aan de controller. Dit oudere model gaat ons denk ik beperken."

Het is niet heel gek dat de baas van Netflix Games dit claimt: de studio biedt via het reguliere Netflix-abonnement games die geschikt zijn voor smartphones aan. Daarbij lijkt de focus bovenal te liggen op spellen gebaseerd op populaire Netflix-shows, zoals Squid Game en Stranger Things.

Tascan bevindt zich sinds vorig jaar in zijn huidige positie - hiervoor was Mike Verdu nog de baas van Netflix Games. Tascan was hiervoor geruime tijd de executive vicepresident van ontwikkeling bij Epic Games.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!