Eerste Nvidia GeForce-driver voor Windows 11 is een feit
Gamer.nl
Nieuws

Eerste Nvidia GeForce-driver voor Windows 11 is een feit

Met ingang van versie 472.12 is Nvidia GeForce ook klaar voor Windows 11. De nieuwe display-drivers voor Nvidia-gpu's zijn goedgekeurd voor zowel Windows 10 als de aanstormende opvolger van het besturingssysteem.

Versie 472.12 is de eerste GeForce-driver die officiëel 'Game Ready' is voor Windows 11, zo verheldert Nvidia per blogpost. Voorgaande versies konden in theorie ook draaien op het nieuwe Windows, maar waren niet per se compatibel  getest voor alle spellen en specifieke hardware. 

Voor professionele videokaarten van Nvidia is ook een nieuwe Studio-driver beschikbaar. Deze is, net als het GeForce-gedeelte, gebouwd voor zowel Windows 10 als Windows 11.

Los van de ondersteuning van het nieuwe besturingssyteem brengt de nieuwe display-driver meer optimalisaties voor aankomende games met zich mee. Daaronder vallen in deze ronde onder meer Diablo II: Resurrected, Far Cry 6 en Hot Wheels Unleashed.

©GMRimport

Daarnaast zet Nvidia wederom groot in op de huiseigen optimalisatietechnieken. Onder meer Deathloop geniet nu van Nvidia Reflex-systeemversnelling, terwijl Nvidia's populaire DLSS-upscalingtechniek nu in 28 nieuwe titels meegenomen wordt. 

Alan Wake Remastered is in voor deze driver-update het boegbeeld voor nieuwe DLSS-games. Nvidia spreekt zelf van "een verdubbeling in framerate" wanneer gamers een 4k-resolutie tackelen met DLSS, ten opzichte van het native alternatief.

Versie 472.12 van de GeForce Game Ready Driver is direct te downloaden op Nvidia's officiële driver-portaal. Binnenkort moet de driver ook automatisch binnen te halen zijn via de Nvidia GeForce Experience-software. Inmiddels heeft Microsoft aangegeven dat Windows 11 officieel verschijnt op 5 oktober aanstaande.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen
Gamer.nl
Nieuws

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered aangekondigd en uitgekomen

De game werd vanmiddag officieel uit de doeken gedaan

The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered is vandaag officieel aangekondigd middels een livestream. De game is meteen beschikbaar.

In de aankondigingsvideo praatten Bethesda's Todd Howard en Matt Carofano over de nieuwe editie van de game. In eerste instantie werden beelden van het origineel getoond, dat in 2006 op Xbox 360 en pc en in 2007 op PlayStation 3 uitkwam. Er werd gekeken naar het belang van de release van dit origineel, dat openwereld-rpg's naar een hoger niveau tilde.

Vervolgens toonde de livestream beelden van de nieuwe versie van het spel. Daarbij lag er veel nadruk op de grafische verbeteringen van de game, die mogelijk worden gemaakt door Unreal Engine 5. Door de toename van details moeten spelers zich nog meer onderdeel van de spelwereld voelen.

Gameplay is ook op de schop gegaan. Hoewel de game trouw aan het origineel blijft, zijn gameplaysystemen verbeterd. Ook animaties van personages en vijanden zijn verbeterd. Tijdens gevechten vliegen de vonken en bloedspetters van het gevecht af. Hoewel de game door de meesten met een eerstepersoonsperspectief wordt gespeeld, is er ook een derdepersoonsperspectief, die in deze versie beter moet werken. Dialogen klinken natuurlijker, maar de soms opmerkelijke gesprekken die het spel zijn charme geven zijn behouden.

Oblivion Remastered wordt gezien als "de meest complete versie van Oblivion". Alle dlc - waaronder de verhalende uitbreidingen - zitten ook bij het spel inbegrepen. De game is nu verkrijgbaar op Xbox Series-consoles, Steam en PlayStation 5, en staat ook op Game Pass. De game kost 54,99 euro, al is er ook een Deluxe-uitvoering van 64,99 euro, inclusief de befaamde horse armor.

Er gingen al geruime tijd geruchten dat er een remake of remaster van The Elder Scrolls 4: Oblivion in ontwikkeling was. Er waren zelfs screenshots uitgelekt. Volgens die geruchten werkt Virtuos aan de remake, en dat blijkt nu ook te kloppen. De studio is ook bekend van de aankomende remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie
Gamer.nl
Nieuws

Batterijduur Switch 2 Pro Controller gelijk aan vorige versie

Maar hij laadt wel sneller op

De batterijduur van de Nintendo Switch 2 Pro Controller is gelijk aan die van de Pro Controller van de eerste Switch, terwijl hij wel sneller oplaadt.

Dat spotte Nintendo Life op de officiële website van Nintendo. Net zoals de Pro Controller voor de eerste Switch, gaat de Pro Controller voor de Switch 2 ongeveer veertig uur mee voordat hij weer opgeladen moet worden. De Switch 2 Pro Controller doet er echter ongeveer 3,5 uur over om zich volledig op te laden, terwijl dit met de eerste Pro Controller zo'n 6 uur duurde.

We wisten al dat de Switch 2 Pro Controller diverse toevoegingen heeft. Zo zitten er aan de achterkant twee nieuwe knoppen - de GL- en GR-knoppen - en is er net als op de nieuwe Joy-Cons een C-knop aanwezig waarmee GameChat opgestart kan worden. De controller heeft ook HD Rumble 2, wat voor nog gedetailleerdere force feedback moet zorgen.

Het was al bekend dat huidige Pro Controllers en Joy-Cons ook gebruikt kunnen worden op de Switch 2. Het is alleen niet mogelijk om met de huidige controllers de Switch 2 uit slaapstand te halen. De Switch 2 - alsmede de Switch 2 Pro Controller - verschijnt op 5 juni.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!