Eerste Intel Arc-gpu's beperken crypto-mining niet
Gamer.nl
Nieuws

Eerste Intel Arc-gpu's beperken crypto-mining niet

Volgens woordvoerders van Intel werkt de grafische Arc-divisie niet aan het limiteren van crypto-mining op de aanstormende, eerste reeks volwaardige gaming-videokaarten.

Het statement werd afgegeven door Raja Koduri en Roger Chandler, beide aanvoerders binnen het nog jonge Intel Arc-team. In gesprek met Gadgets 360 deden de heren meer details uit de doeken over eerste reeks Arc-videokaarten, onder de Alchemist-codenaam

De Indiase omroep vroeg naar mogelijke beperkingen voor crypto-boeren, zoals bijvoorbeeld Nvidia begin dit jaar crypto-maatregelen introduceerde. Chandler nam daarin het voortouw en claimt dat "[crypto-mining] voor Intel geen prioriteit heeft".

"Wat software-matige beperkingen betreft: we ontwerpen de producten en features niet om specifiek de [crypto-]miners aan te trekken. Wat betreft het  specifiek uitsluiten van deze doelgroep: de videokaarten verschijnen op de markt en mensen zijn gewoon in staat de producten aan te schaffen."

©GMRimport

In het interview schemerden bovendien andere details over de Alchemist-generatie van Intel Arc door. Zo spreekt Koduri inmiddels daadkrachtig over "de derde speler" worden, naast Nvidia en AMD. Een voortdurend tekort aan krachtige videokaarten geeft Intel daarin een zetje in de rug:

"Ik ben altijd voorzichtig als de vraag hoog ligt en de markt moeilijk is — we kunnen altijd meer voorraad gebruiken. Daarom claim ik ook niet dat we genoeg voorraad hebben voor de gigantische vraag, maar ik denk dat al onze concurrenten precies hetzelfde zeggen", aldus Koduri.

Ook deed Chandler nog een zegje over het daadwerkelijke ontwerp van de Intel Arc-videokaarten. Een concreet voorbeeld kwam er nog niet uit voort, maar alles lijkt erop te wijzen dat partnerfabrikanten inmiddels hun eigen designs klaar hebben liggen.

"We bieden onze partners ontwerpen om eventuele frictie te verhelpen, zodat ze hunzelf echt kunnen onderscheiden met onze productlijn. Of dat uiterlijk in lijn is met wat momenteel op de markt circuleert; daarover gaan we niet in detail vertellen."

Over het huiseigen ontwerp — het zogenaamde 'reference design' — van Intel werd niet gesproken. Vorige week verscheen echter wel een set officieuze renders van het potentiële ontwerp, gebaseerd op eerdere geruchten en lekken vanuit Intel zelf. 

Vooralsnog ontbreekt ook een officiële releaseperiode voor Intels videokaarten voor gamers en creators; de verwachting voorspelt nog steeds een verschijning rond begin 2022.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel
Gamer.nl
Nieuws

Bethesda onthult Oblivion Remastered morgen officieel

Bethesda doet The Elder Scrolls 4: Oblivion morgen officieel uit de doeken.

Dat heeft de uitgever aangekondigd. De remaster wordt uit de doeken gedaan in een livestream van het bedrijf die te volgen is via YouTube en Twitch. De stream begint om 17.00 uur Nederlandse tijd. Verder heeft de uitgever nog niets over de remaster bekendgemaakt.

Dat Oblivion Remastered eraan komt, komt geenszins uit de lucht vallen. De afgelopen tijd gingen er al veel geruchten en lekten er verschillende screenshots. Een chatgesprek dat een X-gebruiker met Xbox Support had, wees er zelfs op dat de game vandaag uit zou komen. Dat blijkt nu in ieder geval niet te kloppen. Journalist Jeff Grubb gaf aan dat de game deze week zou uitkomen. Of dat zo is, is nog niet bekend. Over een eventuele releasedatum is nog niets bekend.

Volgens geruchten draait The Elder Scrolls 4: Oblivion Remastered op Unreal Engine 5. Zes elementen zouden op de schop gaan, namelijk 'stamina', 'sneak', 'archery', 'hit reaction', blocking' en de user interface. Verder zou het staminasysteem minder frustrerend zijn voor spelers, zodat mensen minder snel nauwelijks kunnen bewegen doordat de stamina op is, en de interface zou moderner en mooier zijn gemaakt.

Tot slot zouden er duidelijkere effecten zijn wanneer spelers of npc's worden geraakt tijdens gevechten. De remake wordt waarschijnlijk ontwikkeld door Virtuos, dat ook aan de remake van Metal Gear Solid 3: Snake Eater werkt.

Het spel komt voor zover bekend uit op Xbox Series X en S, PlayStation 5 en pc.

View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht
Gamer.nl
Nieuws

Grote 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht

Allerlei facetten van de game zijn verbeterd

Afgelopen week is een forse 2.0-update voor Lords of the Fallen uitgebracht door Hexworks.

Met de update worden er grote wijzigingen doorgevoerd aan de in 2023 uitkomen actie-rpg. Zo wordt geboekte progressie in de online-co-op nu door beide spelers gedeeld en is er een Friend Pass-systeem, waardoor een tweede speler mee kan doen zonder dat diegene de game heeft gekocht.

Ook zijn er diverse verbeteringen aangebracht aan de gevechten en het rondbewegen in de spelwereld, waardoor de gameplay beter aanvoelt. Aanvallen en ontwijkmanoeuvres voelen sneller en is er nu een knop waarmee gesprongen kan worden. Wanneer wapens vijanden raken, is de impact ook beter voelbaar, en de user interface is op de schop gegaan om het simpeler en duidelijker te maken. De tutorial is ook verbeterd.

Er wordt al geruime tijd gewerkt aan een vervolg op Lords of the Fallen, die voor zover bekend in 2026 moet verschijnen. Het origineel kan nu met fikse korting worden aangeschaft op pc, PS5 en Xbox Series-consoles.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!