Een elektrische auto van Razer?!
Nieuws

Een elektrische auto van Razer?!

Het lijkt bijna een 1-april grap, maar het is echt waar: Razer werkt met NIO aan een speciale editie van een elektrische auto. Daar lees je vandaag alles over in deze Hardware Update. Daarnaast heeft Asus haar custom RX 5700-kaarten aangekondigd en werkt Valve hard aan het verbeteren van multithreading in Linux.

Vijf custom RX 5700-serie videokaarten van Asus

De AMD Radeon RX 5700 en RX 5700 XT zijn al een poosje op de markt, maar wel alleen met een referentie-design PCB en koeler. Met name over de koeler zijn veel klachten met betrekking tot geluidsproductie en slechte koelprestaties, dus veel fans wachten met smart op de custom videokaarten van board-partners. Asus heeft afgelopen week vijf van die custom videokaarten aangekondigd: drie voor de RX 5700 en twee voor de RX 5700 XT.

©GMRimport

Asus begint deze maand met drie verschillende series: Strix OC, TUF Gaming X3 en Dual Evo. De eerste twee varianten komen naar de RX 5700 en RX 5700 XT terwijl de Dual Evo alleen beschikbaar zal zijn in de vorm van een RX 5700. Later worden hier mogelijk nog meer varianten aan toegevoegd.

De Strix OC zal als eerste uitkomen op 16 augustus en is voorlopig het hoogst haalbare binnen de Asus line-up. De verbeterde PCB en grote koeler moeten voor goede overklok-resultaten zorgen met daarbij een lage geluidsproductie. Als de videokaart weinig te doen heeft, gaan de ventilatoren zelfs helemaal stilstaan.

©GMRimport

Net als de Strix OC zal ook de TUF Gaming X3 gebruikmaken van drie ventilatoren. Deze modellen worden onder de Strix OC geplaatst, wat waarschijnlijk betekent dat de koeler luidruchtiger zal zijn en de PCB het met minder high-end componenten moet doen. De TUF Gaming X3-modellen liggen 23 augustus in de winkels.

Als laatste hebben we nog de Dual Evo, welke alleen voor de RX 5700 beschikbaar zal komen. Deze maakt, zoals de naam al suggereert, gebruik van twee ventilatoren. Over de PCB heeft Asus niks gezegd, dus de kans is groot dat deze het zelfde zal zijn als die van de referentie-kaarten. Deze versie zal het laagst worden gepositioneerd en ligt op 30 augustus in de winkels.

Razer werkt met NIO aan een elektrische auto

Het welbekende merk van gaming randapparatuur zoals muizen en toetsenborden heeft de afgelopen tijd gewerkt aan iets totaal anders: een elektrische auto! Het gaat om een special edition van de NIO ES6 Performance edition: een high-end elektrische SUV van Chinese makelij.

Watch on YouTube

De NIO x Razer ES6 Night Explorer, zoals hij officieel heet, wordt een limited edition uitgave met Razer logo's, groene accenten, koolstofvezel onderdelen en een aangepast embleem aan de achterkant. Aan de binnenkant wordt de auto natuurlijk voorzien van Razer Chroma verlichting en THX Spatial Audio (THX is recentelijk overgenomen door Razer). NIO verzorgt de rest, wat betekent dat de auto 544 pk krijgt en naar 100 moet kunnen optrekken in 4.7 seconden.

Er worden slechts 88 exemplaren gemaakt. Elk exemplaar moet ongeveer 60.000 euro opleveren.

Valve wil multithreading in Linux-kernel verbeteren

Dat Valve druk is met het verbeteren van de game-ervaring in Linux is ondertussen wel bekend: ze hebben zelfs een eigen variant van het Linux besturingssysteem uitgebracht. Daar blijft het echter niet meer bij, want de ontwikkelaars van Valve hebben nu ook een optimalisatie van de Linux-kernel voorgesteld. Met dit voorstel zou volgens Valve de CPU-load bij multithreaded taken met meer dan tien procent kunnen worden verlaagd. Dat is getest in Tomb-Raider met een high-end computer, al zou de optimalisatie een vergelijkbaar effect moeten hebben op budget-computers.

De verbeteringen lijken veel op hoe Windows op het moment om gaat met het verdelen van taken over verschillende threads. De nodige experimentele packages hiervoor zijn al te downloaden voor Arch en Ubuntu, maar hou er rekening mee dat dit nog in een zeer vroege bèta fase is. De kans op bugs en crashes is dus relatief hoog.

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error