Denuvo-DRM uit pc-versie Star Wars Jedi: Survivor gehaald
Nieuws

Denuvo-DRM uit pc-versie Star Wars Jedi: Survivor gehaald

Ook zijn de prestaties van de pc-versie van de game verbeterd

Electronic Arts heeft een patch uitgebracht voor de pc-versie van Star Wars Jedi: Survivor waarmee onder andere de controversiële Denuvo-DRM uit de game is gehaald.

De DRM-technologie van Denuvo staat er om bekend dat het haast onmogelijk is om te kraken, waardoor er geen illegale kopieën van een game verspreid kunnen worden. Tegelijkertijd is de technologie omstreden, omdat het in sommige gevallen een negatief affect op de prestaties van een game heeft. Het verwijderen van de DRM valt bij veel spelers dan ook in goede aarde.

Daarnaast moet de patch de prestaties van de pc-versie verbeteren. Toen Star Wars Jedi: Survivor in het voorjaar van 2023 uitkwam, werd de game geplaagd door allerlei problemen. De uitgever en ontwikkelaar verontschuldigden zich toen al voor de staat waarin de game was uitgebracht. Sindsdien zijn er meerdere patches uitgebracht, en deze patch moet de game nog verder verbeteren.

Zo kunnen spelers verbeterde framerates voor diverse hardwareconfiguraties verwachten, alsmede geoptimaliseerd CPU-gebruik voor ray tracing. Ook is de besturing met muis- en toetsenbord in menu's verbeterd en zijn diverse bugs en crashes weggewerkt. Hier zijn de volledige patch notes te vinden. Op 17 september komt daarnaast ook een patch voor de consoleversie van de game uit, zodat opgeslagen data naar de PS4- en Xbox One-versies kan worden overgeheveld die op diezelfde dag verschijnen.

Erik Nusselder beloonde de game met een 8: "Star Wars Jedi: Survivor pakt bijna alle verbeterpunten van het vorige deel overtuigend aan en is een Star Wars-avontuur om van te genieten. Tenminste, zolang de technische problemen je plezier niet vergallen."

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5
Nieuws

Multiplayershooter Blindfire komt vandaag uit op PS5

Tijdelijk te koop voor 8,09 euro

De Early Access-versie van multiplayershooter Blindfire komt in de loop van vandaag beschikbaar op PlayStation 5.

De game kan daarbij tijdelijk met tien procent korting worden aangeschaft voor 8,09 euro. Deze kortingsactie loopt tot 9 december. Het spel verscheen afgelopen oktober al in Early Access via pc (Steam en Epic Games Store) en Xbox Series-consoles.

De first-person shooter speelt zich voor een groot gedeelte in de het donker af, met hier en daar uv-verlichte illustraties die er voor zorgen dat spelers iets kunnen zien. Daarbij kunnen spelers een 'Echo' gebruiken, waardoor bijvoorbeeld de meest recente positie van een vijand in de buurt wordt getoond.

Multiplayerpotjes bevatten maximaal acht spelers. Wanneer mensen verslagen worden, krijgen ze toegang tot nachtvisie waarmee ze de actie in de arena duidelijk kunnen volgen. Hoewel het mogelijk is voor spelers om zich in het donker te verstoppen, is het belangrijk om punten te scoren door bijvoorbeeld headshots en multikills te behalen. Spelers die een hele ronde geen schade oplopen ontvangen ook punten.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan
Nieuws

Steam scherpt regels rondom seizoenspassen aan

Meer bescherming voor de consument

Valve heeft de Steam-regels voor seizoenspassen op het platform aangescherpt.

Zo valt te lezen dat ontwikkelaars een seizoenspas beschikbaar kunnen stellen op Steam, maar dat men wel een complete lijst en beschrijving van downloadbare content dat onderdeel uitmaakt van de pas en verwachte releasedatum moet delen.

Daarnaast moet een seizoenspas minstens één beschikbare dlc bevatten wanneer deze te koop komt te staan - al wordt er een uitzondering gemaakt voor seizoenspassen die onderdeel uitmaken van een vooraf te bestellen deluxe editie van de game.

"Door een seizoenspas aan te bieden beloof je toekomstige content", zo schrijft Valve richting ontwikkelaars en uitgevers. "Tijdens het proces van een seizoenspas lanceren wordt je gevraagd naar een releasetiming voor de content in de seizoenspas. Dit is zowel een verplichting richting consumenten en Steam. Als je nog niet duidelijk kunt communiceren over de content van elke dlc en wanneer de dlc beschikbaar komt, moet je geen seizoenpas op Steam aanbieden."

Valve erkent wel dat releasedata niet altijd gehaald kunnen worden. Ontwikkelaars mogen dan ook eenmalig de releasedatum van content uit de seizoenspas aanpassen, al moet de nieuwe datum wel binnen drie maanden van de oorspronkelijke datum vallen. Wanneer een dlc dat onderdeel uitmaakt van een seizoenspas wordt geannuleerd, moet men verplicht geld teruggeven aan de consumenten.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
Internal server error