Deel van Marvel Rivals-ontwikkelteam ontslagen
De ontslagen zijn gevallen bij het team in Seattle
Een onbekende hoeveelheid mensen die aan Marvel Rivals hebben gewerkt - waaronder een van de regisseurs - is ontslagen.
Gisteren brak regisseur Thaddeus Sasser op LinkedIn het nieuws over de ontslagronde binnen NetEase's Amerikaanse team. "Dit is zo'n vreemde industrie. Mijn geweldig getalenteerde team heeft meegeholpen aan het leveren van een enorm succesvolle nieuwe franchise in de vorm van Marvel Rivals voor NetEase Games... en werd zojuist ontslagen!"
De precieze hoeveelheid ontslagen is niet bekend, maar duidelijk is dat naast Sasser ook leveldesigners Jack Burrows en Garry McGee zijn ontslagen. In een statement aan PC Gamer heeft NetEase de ontslagronde inmiddels bevestigd en wordt er gesproken van "organisatorische redenen om de ontwikkelefficiëntie voor de game te verbeteren". Het zou gaan om ontslagen binnen het ontwikkelteam in Seattle, terwijl het NetEase-team in China geheel intact lijkt te blijven.
De ontslagronde is gezien het grote succes van Marvel Rivals opvallend. De game weet sindsdien release een grote hoeveelheid spelers aan te trekken en vast te houden. Op de Steam Charts staat het spel op moment van schrijven op de vierde positie qua populairste games. In december bleek nog dat de game twintig miljoen spelers had bereikt.