De Sims-achtige Inzoi komt op 28 maart 2025 uit
Nieuws

De Sims-achtige Inzoi komt op 28 maart 2025 uit

Game komt eerst naar Steam, maar uiteindelijk ook naar consoles

Inzoi, een levenssimulator die al een tijdje hoge ogen gooit dankzij diens realistische graphics, zal op 28 maart 2025 via Early Access verschijnen.

Dat heeft Krafton - ook bekend van PUBG: Battlegrounds - aangekondigd. Voorheen stond de game nog gepland voor een release ergens aan het einde van 2024, maar dat leek vanwege het feit dat we al in november zitten steeds onwaarschijnlijker. Nu is er dus een precieze releasedatum bekend.

De demo die eerder dit jaar uitkwam waarmee spelers hun eigen personages konden aanmaken was een groot succes, en regisseur Hyungjun Kim laat weten dat het hem heeft gemotiveerd om "de meeste compleet mogelijke ervaring" aan te bieden. Dit is dan ook de hoofdreden dat het spel pas volgend jaar uitkomt. Hij vergelijkt de ontwikkeling zelfs met het opvoeden van een kind, "een game die we vanaf de Early Access-geboorte samen zullen verzorgen".

Zoals eerder al bekendgemaakt komt de Early Access-versie van de game in eerste instantie op Steam uit, maar wil Krafton de game uiteindelijk ook op PlayStation 5 en Xbox Series X en S uitbrengen. Wanneer precies is niet bekend.

In Inzoi creëren spelers hun eigen 'Zois' en ervaart men daarna een virtueel leven, vergelijkbaar met De Sims. Volgens de ontwikkelaar is de boodschap van de game dat "het leven zelf een echt cadeau is, en dat elke reis zijn eigen betekenis heeft".

Watch on YouTube
Watch on YouTube
View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor
Nieuws

Screenshots te zien van Star Wars-strategiegame van Respawn en Bit Reactor

De game wordt op 19 april officieel uit de doeken gedaan

Er zijn screenshots online verschenen van wat een vroege versie van de Star Wars-strategiegame van Respawn Entertainment en Bit Reactor schijnt te zijn.

De screenshots zijn volgens Mp1st afkomstig uit de online portfolio van een Bit Reactor-werknemer en zouden een versie van de game uit 2023 tonen. De game zou intern 'Bruno' als projectnaam dragen.

De screenshots tonen in ieder geval elementen die schering en inslag zijn binnen het turn-based strategiegenre, zoals een isometrisch camerastandpunt. Te zien is hoe Mandalorians en een droid schuilen voor schietende Stormtroopers. Ook zijn er allerlei items die ingezet kunnen worden via de interface te zien.

In 2022 gaven EA en Respawn al eerste details over drie Star Wars-games die in ontwikkeling waren. Een daarvan is deze tactische game, die nog niet officieel aan de buitenwereld is getoond. De game wordt ontwikkeld door Apex Legends- en Star Wars Jedi-studio Respawn Entertainment in samenwerking met Bit Reactor, bestaande uit voormalige Xcom-ontwikkelaars.

Onlangs werd bekendgemaakt dat de Star Wars-strategiegame op 19 april officieel wordt getoond. De onthulling wordt onderdeel van Star Wars Celebration Japan, dat op 18 april begint. Op 19 april wordt de game live op de 'Galaxy Stage' uit de doeken gedaan.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren
Nieuws

Take-Two wil met gebrek aan GTA 6-nieuws 'enorme verwachtingen' creëren

De uitgever wil pas dichter bij de releasedatum de marketing opvoeren

Uitgever Take-Two Interactive meent dat het gebrek aan nieuws rondom Grand Theft Auto 6 "enorme verwachtingen" creëert, en dat het beter is om dichter bij release meer informatie te delen.

De eerste en tot nu toe enige trailer van Grand Theft Auto 6 verscheen eind 2023. Sindsdien is het stil rondom de game. Take-Two heeft alleen meermaals aangegeven dat de game in het najaar van 2025 verschijnt.

In een interview met Bloomberg meldt Take-Two-CEO Strauss Zelnick nu dat de reden voor zo weinig communicatie rondom de game is dat het "enorme verwachtingen" voor Grand Theft Auto 6 creëert. "De verwachtingen voor die game zijn misschien wel de hoogste verwachtingen die ik ooit voor een entertainmentproduct heb gezien. We willen die verwachtingen en het enthousiasme er omheen vasthouden."

Zelnick vergelijkt het met andere bedrijven die soms jaren voordat een game uitkomt er al promotie voor maken. "We zijn er achter gekomen dat het beter is om de marketing relatief vlakbij de release van de game op te voeren, zodat we aan de ene kant enthousiasme creëren, en aan de andere kant ook weer geen onvervulde verwachtingen creëren."

Volgens Zelnick is het feit dat er meer dan twaalf jaar tussen de release Grand Theft Auto 5 en het zesde deel zit, "om onze IP's te laten rusten. Sommige concurrenten brengen heel vaak nieuwe delen uit, soms zelfs jaarlijks. Dat doen wij alleen met onze sportgames." Daarbij zoekt ontwikkelaar Rockstar volgens Zelnick "perfectie in wat ze doen en perfectie is een behoorlijk hoge lat".

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!