De nieuwe game van de makers van No Man's Sky heet Light No Fire
Nieuws

De nieuwe game van de makers van No Man's Sky heet Light No Fire

Fantasiewereld moet qua grootte vergelijkbaar zijn met de aarde

No Man's Sky-ontwikkelaar Hello Games heeft tijdens The Game Awards zijn nieuwe game aangekondigd: Light No Fire.

De ontwikkelaar werkt naar eigen zeggen al vijf jaar aan de game, en het is de bedoeling dat Light No Fire voor fantasygames doet wat No Man's Sky voor scifi-games heeft gedaan. Oftewel: Spelers bezoeken een gigantische, procedureel gegenereerde fantasiewereld die qua grootte vergelijkbaar met de echte aarde is.

"Fot No Man's Sky genereerde we een heel universum met verlaten buitenaardse planeten, en dat was niet makkelijk", zo vertelde Hello Games-oprichter Sean Murray tijdens The Game Awards. "Maar we wilden iets doen dat nog veel uitdagender was. Voor onze nieuwe game wilden we een aarde creëren, iets dat gevarieerd is, zo gevarieerd als een heel universum."

No Man's Sky noemt Light No Fire de eerste échte openwereldgame. "Er zijn geen grenzen, en we laten iedereen er samen in spelen. We zijn enorm nerveus maar ook enthousiast. Als het bij mensen in de smaak valt, wil ik deze game tien jaar later nog updaten."

Platforms of een releasedatum zijn nog niet aangekondigd, al is er wel een Steam-pagina online gekomen. Hieronder is een eerste trailer te bekijken.

Hello Games was al enorm ambitieus met No Man's Sky, maar toen de game uitkwam leverde het tegenvallende reacties op. Sindsdien heeft de ontwikkelaar het spel uitgebreid met talloze verbeteringen en nieuwe content, waardoor de algemene tendens rondom het spel is omgeslagen.

Lees hier meer nieuws over The Game Awards.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht
Nieuws

Indiegame Pacific Drive meer dan een miljoen keer verkocht

Grote update nog altijd in ontwikkeling

De in februari vorig jaar verschenen indiegame Pacific Drive is inmiddels meer dan een miljoen keer verkocht.

Dat hebben uitgever Kepler Interactive en ontwikkelaar Ironwood Studios aangekondigd. Het spel verscheen op 22 februari 2024 op PlayStation 5, Steam en Epic Games Store. Sindsdien zijn er drie gratis content-updates uitgekomen, alsmede diverse betaalde cosmetische pakketten. Er moet nog een vierde "substantiële" update uitkomen.

In elk potje van Pacific Drive maken spelers een unieke tocht door een griezelig gebied genaamd de Olympic Exclusion Zone. Belangrijk is dat de auto gedurende speelsessies blijft lopen, omdat er anders erge dingen kunnen gebeuren. Het is aan de speler om de auto te upgraden en kapotte onderdelen te fixen. Daarvoor moeten spelers soms ook uit de auto stappen en de omgeving afspeuren naar nieuwe onderdelen.

Eind vorig jaar werd gemeld dat er een televisieserie gebaseerd op Pacific Drive wordt gemaakt door Atomic Monster, het productiebedrijf van Saw-medebedenker James Wan. Hij zal als executive producer meewerken aan de film, al is er nog geen netwerk of streamingdienst bevestigd.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards
Nieuws

Sam Lake en Lucas Pope worden geëerd op GDC Awards

Ze ontvangen respectievelijk de Lifetime Achievement Award en Pioneer Award

Zowel Remedy Entertainments Sam Lake en onafhankelijke ontwikkelaar Lucas Pope ontvangen prijzen voor hun oeuvre op de aankomende Game Developer Choice Awards.

Op de awardshow, die elk jaar tijdens de Game Developers Conference plaatsvindt, wordt er een Lifetime Achievement Award aan Lake uitgereikt, terwijl Pope de Pioneer Award zal ontvangen.

Lake werkt al bijna drie decennia bij Remedy Entertainment en heeft onder andere het script voor de eerste twee Max Payne-games, Control en Alan Wake geschreven, alsmede Quantum Break en Alan Wake 2 geregisseerd. Zijn voorkomen is meermaals te zien in de games van Remedy, waaronder als het gezicht van Max Payne in de eerste twee games.

Lucas Pope is een invloedrijke gameontwikkelaar die bekend is van indiespellen als Papers, Please en Return of the Obra Dinn. Daarvoor heeft hij aan de Uncharted-spellen gewerkt bij Naughty Dog.

"De Game Developers Choice Awards staan erom bekend dat ze mensen in de spotlight zetten die van games de meest boeiende en evocatieve manier om verhalen te vertellen maken", aldus event director Stephenie Hawkins. "We kunnen niet wachten om Sam Lake en Lucas Pope te erkennen voor hun inzet in het verleggen van de grenzen van het medium via overtreffende narratieve structuren, complexe morele vraagstukken en evocatieve gameplay."

Eerdere mensen uit de game-industrie die de Lifetime Achievement Award hebben gewonnen, zijn onder andere John Romero, Amy Hennig, Tim Sweeney, Todd Howard, Tim Schafer, Ken Kutaragi, Peter Molyneux, Warren Spector, Hideo Kojima, John Carmack, Sid Meier en Shigeru Miyamoto.

De Game Developer Choice Awards 2025 worden op 19 maart tijdens de Game Developers Conference uitgereikt.

View post on X
View post on X

Reacties

Login of maak een account en praat mee!