De nieuwe game van de makers van No Man's Sky heet Light No Fire
Gamer.nl
Nieuws

De nieuwe game van de makers van No Man's Sky heet Light No Fire

Fantasiewereld moet qua grootte vergelijkbaar zijn met de aarde

No Man's Sky-ontwikkelaar Hello Games heeft tijdens The Game Awards zijn nieuwe game aangekondigd: Light No Fire.

De ontwikkelaar werkt naar eigen zeggen al vijf jaar aan de game, en het is de bedoeling dat Light No Fire voor fantasygames doet wat No Man's Sky voor scifi-games heeft gedaan. Oftewel: Spelers bezoeken een gigantische, procedureel gegenereerde fantasiewereld die qua grootte vergelijkbaar met de echte aarde is.

"Fot No Man's Sky genereerde we een heel universum met verlaten buitenaardse planeten, en dat was niet makkelijk", zo vertelde Hello Games-oprichter Sean Murray tijdens The Game Awards. "Maar we wilden iets doen dat nog veel uitdagender was. Voor onze nieuwe game wilden we een aarde creëren, iets dat gevarieerd is, zo gevarieerd als een heel universum."

No Man's Sky noemt Light No Fire de eerste échte openwereldgame. "Er zijn geen grenzen, en we laten iedereen er samen in spelen. We zijn enorm nerveus maar ook enthousiast. Als het bij mensen in de smaak valt, wil ik deze game tien jaar later nog updaten."

Platforms of een releasedatum zijn nog niet aangekondigd, al is er wel een Steam-pagina online gekomen. Hieronder is een eerste trailer te bekijken.

Hello Games was al enorm ambitieus met No Man's Sky, maar toen de game uitkwam leverde het tegenvallende reacties op. Sindsdien heeft de ontwikkelaar het spel uitgebreid met talloze verbeteringen en nieuwe content, waardoor de algemene tendens rondom het spel is omgeslagen.

Lees hier meer nieuws over The Game Awards.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd
Gamer.nl
Nieuws

Fire Emblem: The Sacred Stones aan Nintendo Switch Online toegevoegd

Abonnement op uitbreidingspakket is ook vereist

De klassieke rpg Fire Emblem: The Sacred Stones is nu speelbaar via Nintendo Switch Online.

Fire Emblem: The Sacred Stones kwam in 2004 uit in Japan en het jaar erop in Europa en de Verenigde Staten. In de game ligt het koninkrijk Renais in puin na de plotselinge invasie van een voormalige bondgenoot.

De koninklijke erfgenamen Eirika en Ephraim gaan er op uit om Renais opnieuw op te bouwen en het duistere geheim achter de oorlog in hun thuisland te achterhalen. Het betreft het achtste deel in de Fire Emblem-reeks en het tweede deel dat ook buiten Japan uitkwam.

Het gaat om een Game Boy Advance-game, en het spel verschijnt dan ook in de GBA-app op Nintendo Switch Online. Daar is dus niet alleen een abonnement op de online dienst voor nodig, maar ook op het uitbreidingspakket.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak
Gamer.nl
Nieuws

Palworld-maker haalt Ark en Fallout aan rondom Pokémon-rechtszaak

Nintendo registreerde verschillende patenten na de release van Palworld

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair claimt dat het bestaan van gamefranchises als Fallout, Ark: Survival Evolved en Tomb Raider aan om aan te geven dat de aanklacht van Nintendo ongeldig is.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Pocketpair voor de rechter sleept. Palworld wordt sinds release vaak vergeleken met Pokémon. Afgelopen november bleek dat de aanklacht gebaseerd is op geschonden patenten die Nintendo na de release van Palworld heeft aangemaakt.

Pocketpair heeft in een reeks reacties op de aanklacht (via VGC) gemeld dat die patenten nooit aangemaakt hadden mogen worden, aangezien er al allerlei games bestonden die de gameplaymechanismen die door deze patenten worden omschreven bevatten. Volgens Pocketpair hebben games als Ark: Survival Evolved, Octopath Traveler, Pikmin 3, Far Cry 5, Titanfall 2 en Tomb Raider dergelijke mechanismen.

Volgens Pocketpair was het voorheen in games als Pikmin 3, Far Cry 5 en Tomb Raider al mogelijk om allerlei objecten te gooien - net zoals het gooien van een bal in Pokémon en een Pal Sphere in Palworld. In games als Titanfall 2 en Rune Factory 5 is het daarnaast mogelijk om een monster te vangen en ze weer vrij te laten. Daarbij zou het in games als Octopath Traveler, Monster Super League en de Nukamon-mod voor Fallout mogelijk zijn om personages te 'vangen'.

Hoewel bovenstaande voorbeelden natuurlijk niet precies hetzelfde zijn als in Palworld en Pokémon, hoopt Pocketpair hiermee de door Nintendo aangemaakte patenten ongeldig te laten verklaren, of in ieder geval aan de rechter aan te tonen dat de patenten niet volstaan om Nintendo en The Pokémon Company te laten winnen.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!