Crytek komt met nieuwe naam voor upgrade Hunt: Showdown
Nieuws

Crytek komt met nieuwe naam voor upgrade Hunt: Showdown

Crytek brengt komende maand een uitgebreide upgrade uit van Hunt: Showdown. De nieuwe versie gaat gepaard met een naamsverandering, die onlangs werd beoordeeld voor een leeftijdscategorie.

Crytek komt op 15 augustus met de upgrade die de huidige CryEngine vervangt met versie 5.11. Die zorgt volgens Crytek voor een grote sprong voorwaarts op grafisch gebied. De belichting, water, audio, de user interface en textures profiteren van de nieuwe engine, maar ook op het gebied van content komt er meer naar Hunt: Showdown. Crytek voegt onder meer een nieuwe map en unieke events toe.

View post on X

De toevoegingen zijn goed voor een naamsverandering, vindt Crytek. De studio doopt de game dan ook om tot Hunt: Showdown 1896. De naamsverandering werd eerder al aangekondigd via social media, maar onlangs kreeg die ook een leeftijdsclassificatie in Europa. Volgens de lore is er in-game één jaar verstreken (de game speelt zich van origine af in 1895), terwijl Hunt: Showdown in februari 2018 al in Steam Early Access ging.

De upgrade betekent dat Hunt: Showdown straks native draait op PlayStation 5 en Xbox Series X/S. Crytek belooft dat het spel gaat draaien in 4K-resolutie op 60 frames per seconde. De consoleversie krijgt de hierboven beschreven content-updates, maar verwacht wordt dat toekomstige updates zoals altijd eerst een testperiode op pc krijgen.

Hunt: Showdown 1896 wordt op 15 augustus gelanceerd op pc, PlayStation 5 en Xbox Series X/S. Bekijk hieronder een recente video waarin Crytek vertelt wat de upgrade zoal in huis heeft:

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Halo Infinite krijgt nieuwe modus S&D Extraction
Nieuws

Halo Infinite krijgt nieuwe modus S&D Extraction

Halo Studios heeft een nieuwe competitieve modus voor Halo Infinite onthuld: S&D Extraction.

In de modus nemen twee teams van vier spelers het tegen elkaar op. Een van de teams krijgt een verdedigende rol en het andere team een aanvallende. Dit wisselt elke ronde. Het aanvallende team krijgt de opdracht om een zogenoemd Extraction-apparaat te planten in een van de twee Extraction-zones. Het verdedigende team moet dat logischerwijs zien te voorkomen. Het team dat zes rondes wint, is de winnaar van het potje.

Spelers hebben elke ronde maar één leven. Als ze sterven, moeten ze langs de zijlijn toekijken. Tussen de rondes door krijgen ze steeds dertig seconden om wapens en andere uitrusting aan te schaffen. Ook kunnen spelers zichzelf terugkopen als ze af zijn gegaan. Halo Studios omschrijft dat wel als een groot risico, omdat het erg duur is.

S&D Extraction komt later dit jaar naar Halo Infinite. Een exacte releasedatum is er nog niet.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Palworld-ontwikkelaar geeft werknemers dag vrij voor Monster Hunter Wilds
Nieuws

Palworld-ontwikkelaar geeft werknemers dag vrij voor Monster Hunter Wilds

Palworld-ontwikkelaar Pocketpair heeft diens medewerkers een dag vrij gegeven om Monster Hunter Wilds te kunnen spelen.

Dat laat de studio weten via sociale media. "Om een ​​of andere reden hebben veel werknemers aangegeven dat ze zich morgen misschien niet lekker voelen. Daarom hebben ze morgen een extra vrije dag gekregen", zo luidt de ludieke post op X.

Daarbij laat de ontwikkelaar weten dat de huidige projecten van de studio niet in de problemen komen door de snipperdag. Waar de studio momenteel aan werkt, is niet bekend. Men heeft in ieder geval de ambitie om Palworld te blijven ondersteunen met content en updates.

De Early Access-versie van Palworld kwam begin vorig jaar uit op pc en Xbox-consoles en werd een van de grote successen van 2024: in één maand tijd werden er 25 miljoen spelers bereikt. In september kwam de game ook naar PlayStation 5.

In de game kunnen spelers zogeheten Pals verzamelen. Deze wezens helpen spelers met klusjes op de boerderij en kunnen ter bescherming dienen, maar kunnen ook verkocht worden. Daarnaast verkennen spelers diverse kerkers. Daarbij kunnen Pals worden neergeschoten, zodat ze voedsel of materialen opleveren.

Afgelopen september bleek dat Nintendo en The Pokémon Company Palworld-ontwikkelaar Pocketpair voor de rechter slepen in verband met geschonden patenten in laatstgenoemde game. Sinds de release van Palworld wordt de game regelmatig vergeleken met de Pokémon-spellen, niet in de laatste plaats vanwege de gelijkenissen tussen de monsters in beide games.

View post on X

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!