Creative director Ghostwire: Tokyo werkt aan nieuwe game Kemuri
Nieuws

Creative director Ghostwire: Tokyo werkt aan nieuwe game Kemuri

Net als in Ghostwire: Tokyo jagen spelers in Kemuri op geesten in een stad

Kemuri is de nieuwe game van de creative director van Ghostwire: Tokyo.

Vorig jaar werd al aangekondigd dat Ikumi Nakamura, de voormalige creative director van Ghostwire: Tokyo, een nieuwe studio had geopend genaamd Unseen. Op The Game Awards afgelopen donderdagnacht werd haar eerste game onthuld: Kemuri.

Kemuri is een compleet nieuwe IP waar spelers op geesten jagen in een stedelijke omgeving. "Word een Yokai Hunter en gebruik je Fox Window om de mysteries van de stad te ontrafelen en de wereld in balans te herstellen." Hoewel veel meer details er niet zijn, heeft de ontwikkelaar laten weten dat het spel zowel alleen als met vrienden gespeeld kan worden. Een releasedatum of systemen waarop de game verschijnt zijn op moment van schrijven niet bekend.

Nakamura heeft ongeveer een decennium bij Tango Gameworks gewerkt, waar ze recentelijk meehielp aan de ontwikkeling van Ghostwire: Tokyo. Ze besloot echter te vertrekken en haar eigen studio op te richten. Daarvoor werkte ze bij Capcom aan Okami en bij PlatinumGames aan Bayonetta en het geannuleerde Scalebound.

Lees hier meer nieuws over The Game Awards.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze
Nieuws

Voormalige EA-topman is nieuwe CEO van Payday-makers Starbreeze

Adolf Kristjansson neemt het stokje van de vorig jaar vertrokken Tobias Sjögren over

Payday-ontwikkelaar Starbreeze heeft een nieuwe CEO: Adolf Kristjansson.

Kristjansson was voorheen de senior director van global commercial strategy bij Electronic Arts. In zijn nieuwe rol als CEO van Starbreeze wil hij het bedrijf omvormen tot een studio die er meerdere grote titels op nahoudt. Ook de Payday-franchise moet verder uitgebreid worden.

Tobias Sjögren, de vorige CEO van Starbreeze, vertrok begin vorig jaar. De studio liet toen weten dat er "ander leiderschap" nodig was. Sinds de release van Payday 3in 2023 krijgt de ontwikkelaar veel kritiek te verduren, onder andere vanwege aanhoudende serverproblemen. Starbreeze gaf aan dat Payday 3 onder verwachtingen presteert. Sjörgen bood voorheen al publiekelijk zijn excuses aan voor de situatie.

Toen Sjögren vorig jaar aftrad, nam Jürgen Goeldner, de voormalige CEO van Focus Entertainment, de rol op zich. Het was toen al bekend dat dit tijdelijk zou zijn.

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan
Nieuws

Jagex kondigt survivalgame Runescape: Dragonwilds aan

Verschijnt later dit voorjaar via Steam Early Access

Jagex heeft de openwereldsurvival en -craftinggame Runescape: Dragonwilds uit de doeken gedaan.

Het gaat om een nieuwe game gesitueerd in het Runescape-universum die gericht is op overleven op het continent Ashenfall. Spelers kunnen de skills uit Runescape gebruiken en levelen om goed te worden in bijvoorbeeld bouwen en toverdrankjes brouwen.

Spelers kunnen in de game een met de hand ontwikkeld landschap verkennen waarin allerlei eeuwenoude geheimen en zowel oude als nieuwe vijanden op de loer liggen. Het spel, dat op Unreal Engine 5 draait, kan daarbij door maximaal vier spelers in co-op gespeeld worden.

Runescape: Dragonwilds moet ergens later dit voorjaar via Steam Early Access verschijnen. Volgend jaar moet de uiteindelijke versie van de game uitkomen, ook op consoles. Op 15 april om 18:00 uur onthult Jagex meer details in een presentatie via Twitch.

Watch on YouTube
Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!