Cocoon, Hyper Light Breaker en meer getoond tijdens Day of the Devs-stream
Nieuws

Cocoon, Hyper Light Breaker en meer getoond tijdens Day of the Devs-stream

Na de Summer Game Fest-presentatie gisteren werd de Day of the Devs-stream uitgezonden, vol met aankomende indiegames. De volgende spellen passeerden de revue.

Zo werd Cocoon getoond, dat vorig jaar tijdens de Xbox Games Showcase al werd onthuld. Het is de nieuwe game van Jeppe Carlsen, de lead gameplay designer van Limbo en Inside. De puzzelgame verschijnt ergens later dit jaar op pc, PlayStation, Xbox en Nintendo Switch.

Watch on YouTube

Ook werden er nieuwe beelden van Hyper Light Breaker, het 3D-vervolg op indiehit Hyper Light Drifter, getoond. Spelers moeten in de roguelite de Abyss King zien te verslaan. Ook krijgt de game een hubgebied genaamd The Settlement die spelers tussendoor kunnen bezoeken. Veel meer details zijn er nog niet, maar er is wel een korte trailer uitgebracht. Het spel moet ergens later dit jaar uitkomen op Steam Early Access.

Watch on YouTube

Nieuw was Helskate, een surrealistische skategame van Phantom Coast. Hierin moeten spelers als de demonische skater Anton Falcom skatetrucs uitvoeren om de goden tevreden te stellen. De game heeft daarbij roguelike elementen - sterven is dus onvermijdelijk - maar spelers kunnen permanente upgrades vrijspelen via tatoeages die diverse mogelijkheden bevatten en verschillende skateboards die als wapens functioneren. De game moet later dit jaar op Steam Early Access uitkomen.

Watch on YouTube

De rpg Beastieball werd ook uit de doeken gedaan. De rpg lijkt in eerste instantie op Pokémon, maar in plaats van turn-baed gevechten worden de wezens in deze game - genaamd Beasties - in volleybalwedstrijden gedropt. Het is nog niet duidelijk wanneer de game verschijnt, want ergens binnenkort moet eerst een crowdfundingcampagne live gaan.

Watch on YouTube

Hauntii moet ergens volgend jaar naar pc en consoles komen. De game laat zich vergelijkbaar met een twin-stick shooter besturen, maar heeft als doel de bewoners van de spelwereld angst aan te jagen. Zo kan men controle krijgen over allerlei objecten om de spelwereld te beïnvloeden - niet alleen om de bewoners bang te maken, maar ook om puzzels op te lossen.

Watch on YouTube

Verder werden er nog diverse andere games getoond, zoals Viewfinder - waar een releasedatum van werd aangekondigd - Simpler Times, Cart Life, Henry Halfhead, Été, Summerhill, Eternights, Retro Gadgets, Mars First Logistics en Saltsea Chronicles.

Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube
Watch on YouTube

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Xbox over multiplatformgames: 'Hardware blijft essentieel onderdeel van strategie'
Nieuws

Xbox over multiplatformgames: 'Hardware blijft essentieel onderdeel van strategie'

Maar: 'Verwacht dat onze games op meer en meer plekken zullen verschijnen'

Xbox-hoofd Phil Spencer heeft zich voor het eerst in lange tijd uitgelaten over de huidige multiplatformstrategie van het bedrijf en hoe consoles daar onderdeel van uitmaken.

Hoewel Microsoft al sinds de overname van Minecraft-ontwikkelaar Mojang games in die reeks op alle platforms uitbrengt, vinden ook steeds meer andere spellen hun weg naar concurrerende consoles. Vorig jaar kwamen titels als Hi-Fi Rush en Sea of Thieves naar PlayStation 5 en Grounded en Pentiment naar Switch. Daarbij staan aankomende spellen als Indiana Jones and the Great Circle, The Outer Wilds en Doom: The Dark Ages ook gepland voor PS5 en het bedrijf heeft inmiddels zelfs bevestigd dat het spellen op Switch 2 zal uitgeven.

In een onlangs afgenomen interview met Gamertag Radio heeft Xbox-baas Phil Spencer zijn visie op de multiplatformstrategie gegeven en verteld of Xbox-hardware wel toekomst heeft binnen die strategie. "Ik wil dat mensen hardware kiezen gebaseerd op de mogelijkheden van de hardware en hoe dat past binnen de keuzes die ze maken over waar ze willen spelen. We willen dat onze hardware wint op basis van de hardwaremogelijkheden die we hebben."

Hij vervolgt: "Het verschil dat we de afgelopen twintig jaar hebben gezien - en ik vind dat positief omdat ik een verleden heb met gameontwikkeling - is dat we games vooropstellen, niet het platform. De meeste games waar jij en ik over praten draaien op vele verschillende platforms. Dat zijn de games die het meeste succes ogen, de games die bovenaan de verkooplijsten staan. Ik wil een platform creëren dat in dienst staat van deze ontwikkelaars, de ontwikkelaars die mensen op elk scherm willen bereiken."

Spencer benadrukt dat hoewel er meer en meer Xbox-games op andere systemen zullen verschijnen, er een toekomst is voor Xbox-hardware. "Onze hardware ligt ten grondslag aan wat Xbox is. Het woord 'box' zit immers in onze merknaam. Ik zie hardware als een essentieel onderdeel van wat we doen, maar we willen games niet weghouden van andere plekken. Laten we innovatieve hardware bouwen waar mensen graag op willen spelen, of dat nou in hun handen is, op de televisie of op andere plekken."

Toch is er geen twijfel meer over mogelijk dat er steeds meer Xbox-games naar andere systemen komen: "We houden van ons platform en onze hardware, maar we gaan geen muren bouwen zodat mensen alleen daar van onze geweldige games kunnen genieten. Of het nou in de cloud, op pc, op een handheld, een telefoon of PlayStation is. Niet alleen PlayStation, ook Nintendo, we houden ook van wat we op Steam doen. Dus verwacht dat onze games absoluut op meer en meer plekken zullen verschijnen."

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!
▼ Volgende artikel
Phil Spencer bevestigt dat er Xbox-games naar Switch 2 komen
Nieuws

Phil Spencer bevestigt dat er Xbox-games naar Switch 2 komen

'Ik kijk er erg naar uit om ze te ondersteunen met onze games'

Xbox-baas Phil Spencer heeft benadrukt dat Microsoft van plan is om Xbox-games naar Nintendo Switch 2 te brengen.

Dat meldde hij in een interview met Gamertag Radio, waarin hij vertelde dat hij contact onderhoudt met de directeur van Nintendo. "Ik mail met Furukawa-san, de CEO van Nintendo. Ik heb hem gefeliciteerd (met de Switch 2-onthulling) en hem verteld dat mijn oude ogen het grotere scherm kunnen waarderen."

Spencer vervolgt: "Nintendo, hun innovaties, wat ze betekenen in deze industrie... ik moedig hun moves altijd aan. Ze hebben een korte video (voor de Switch 2-onthulling) getoond, en ik weet dat we later meer details krijgen. Ik kijk er erg naar uit om ze te ondersteunen met onze games, en ik vind ze een belangrijk onderdeel van deze industrie."

Hij voegde er aan toe: "Met wat er tot nu toe bekend is gemaakt is het moeilijk om alles precies te begrijpen, maar wie durft er tegen het succes van dat team te wedden? Ze zijn meesters in wat ze doen. Switch is een gigantisch succes en ik denk dat de Switch 2 dat ook wordt."

Het is geen grote verrassing dat Spencer toegeeft dat Microsoft Switch 2-games gaat uitbrengen. Het bedrijf bracht altijd al sommige games op meerdere platforms uit - waaronder Minecraft - en heeft ook afgesproken Call of Duty minstens tien jaar naar Nintendo-platforms te brengen. Sinds vorig jaar brengt het bedrijf steeds meer games die voorheen console-exclusief waren op Xbox naar andere systemen. Daarnaast gingen er onlangs diverse geruchten over aankomende Switch 2-games van Microsoft, waaronder Halo: The Master Chief Collection en Microsoft Flight Simulator 2024.

Watch on YouTube

Aanbevolen voor jou

Reacties

Login of maak een account en praat mee!